Απελευθερώνονται δρόμοι και περιοχές για τις Μεταφορές από την αντισυνταγματική απαγόρευση Σπίρτζη

Παρεμβάσεις του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών στην μη χρήση περιφερειακών δρόμων για τα φορτηγά ανήγγειλε ο ΓΓ Γραμματεας του υπουργείου κ. Γιώργος Καραγιάννης.

Μιλώντας στο molonoti.gr στο περιθωριο του 7ου Αναπτυξιακού Συνεδρίου είπε πως η φιλοσοφία του νόμου θα συνεχιστεί, όμως θα υπάρξουν όλες εκέινες οι εξαιρέσεις που αδικούν τις Μεταφορές, δηλαδή θα επιτρέπεται η κυκλοφορία φορτηγών σε δρόμους όπου υπάρχουν ΒΙΠΕ, εργοστάσια κ.λπ. (ενα παράδειγμα είναι ο Ασπρόπυργός, η Κάζα που συνδέει της Αττική με την Θήβα κ.α.).

Όπως είναι γνωστό με νόμο της προηγουμενης κυβερνησης επί υπουργέιας Σπίρτζη, που στην ουσία είναι αντισυνταγματικός, (υπάρχουν προσφυγές στο ΣτΕ που εκκρεμούν), έχει απαγορευτεί η κυκλοφορία των φορτηγών στο σύνολο του παλαιού εθνικού δικτύου.

Σκοπός αυτής της απαγόρευσης ήταν να "ανεβάσουν" όλα τα φορτηγά στις νέες εθνικές οδους όπου υπάρχουν διόδια, ώστε να ενισχυθούν εισπρακτικά οι εταιρεις των διοδίων και το κράτος να πληρωνει χαμηλότερα ποσα από τις προβλεπόμενες ρήτρες κυκλοφορίας που έχει υπογράψει. (Το Δημόσιο πληρώνει εκατομμύρια όταν οι ειπράξεις των διοδίων δεν είναι αυτές που υποσχέθηκε)

Ωστόσο, η ολικη αυτή απαγόρευση στην πράξη ήταν εξωφρενικη αφού αποκλείστηκε η πρόσβαση σε  ολόκληρες περιοχές με εργοστάσια, συνεργεία, πρατήρια, ακόμη και μονάδες Μεταφορών. Επιπλέον υπήρξαν αποκλεισμοί ολόκληρων δρόμων με αποτέλεσμα να χρειαζονται παρακάμψεις εκατοντάδων χιλιομέτρων για να μεταφερθούν αγαθά.

Ο κ. Καραγιαννης εξηγησε λοιπόν ότι με νέα νομοθετική ρύθμιση θα εξαιρεθούν περιοχές και δρόμοι που δεν ειναι δυνατόν να αποκλείονται απο το μεταφορικό έργο.

Μάλιστα επειδή υπάρχουν και δρακόντεια πρόστιμα 1.000 - 2.000 ευρώ, το Υπουργείο αναμενεται να προχωρησει σε συσταση προς την Τροχαία να περιορίσει τις κλήσεις αυτές έως ότου ξεκαθαριστεί ποιοι δρόμοι ειναι αε απαγόρευση και ποιοι όχι.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης