Εν μέσω οξύτατης οικονομικής κρίσης, οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να αποκλείουν "επισφαλείς" πελάτες και να αναζητούν αυτούς που έχουν την δυνατότητα να αγοράζουν και να συναλλάσονται με αξιοπιστία. Πολλές επιχειρήσεις προτιμούν να μην πουλήσουν προϊόντα παρά να ρισκάρουν. Έτσι έχει αρχίσει η καταγραφή των... δυνατοτήτων των πελατών τους!
Σύμφωνα με ειδική μελέτη λοιπόν που έγινε για λογαριασμό των ελληνικών επιχειρήσεων ο ιδανικός πελάτης στην Ελλάδα έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
1. Ετήσιο εισόδημα τουλάχιστον 32.000 ευρώ, (περίπου 2.600 ευρώ μηνιαίως).
2. Να μην είναι ελεύθερος επαγγελματίας (γιατί μπορεί να αλλάξει η οικονομική του κατάσταση στο επόμενο... λεπτό).
3. Να έχει ιδιόκτητη κατοικία ή έδρα επιχείρησης σε καλή περιοχή (ώστε να μην κινδυνεύει με μεγάλη απαξίωση η αξία του ακινήτου).
4. Να είναι έγγαμος (άρα με αυξημένο αίσθημα ευθύνης).
5. Να είναι πάνω από 62 χρονών.
Κάθε φορά που κάποιος εισέρχεται σε ένα κατάστημα λοιπόν για μια μεγάλη συναλλαγή που ενδεχομένως πρέπει να γίνει με δόσεις, αυτά είνα τα κριτήρια για να γίνει πράξη η όποια συμφωνία. Διαφορετικά οι επιχειρήσεις προτιμούν να μην συναλλαχθούν φοβούμενες το... φέσι που σιγά-σιγά γίνεται καθεστώς!
Σημειωτέον ότι όλες οι επιχειρήσεις "φακελώνουν" τους πελάτες τους και αν διαπιστώνεται δυσκολία να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, διακόπτουν την συνεργασία μαζί τους ή απαιτούν σε κάθε συναλλαγή μετρητοίς εξόφληση.