Η Ολλανδική εταιρεία Smit θα αναλάβει να ανελκύσει ή να... τεμαχίσει το πλοίο Concordia που έχει "γύρει" λίγα μέτρα από τις ακτές του νησιού Τζίλιο στην Ιταλία.
Το Concordia είναι δύο φορές βαρύτερο από τον Τιτανικό, φθάνει τους 114.500 τόνους, έχει μήκος 290 μέτρα και ύψος 61. Οταν ναυπηγήθηκε, το 2006, ήταν το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο της Ευρώπης και το όνομά του συμβόλιζε την «αρμονία» μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών. Μηχανικοί ευρωπαικών εταιρειών ανελκύσεων δήλωσαν ότι κάθε ναυτικό δυστύχημα πλοίου, αποτελεί πάντα μια ιδιαίτερη και ξεχωριστή περίπτωση στην οποία παίζουν ρόλο πάρα πολύ μια σειρά από παράγοντες, υπογραμμίζοντας μάλιστα ότι το ναυάγιο του «Concordia», δεν έχει καμμία σχέση με άλλα ναυάγια πλοίων.
Μέχρι στιγμής καμία από τις δεκαεπτά δεξαμενές καυσίμων του κρουαζιερόπλοιου δεν έχει διαρροή και αυτό που θα επιχειρηθεί όταν θα ξεκινήσει το έργο, σύμφωνα με τους μηχανικούς της Smit, είναι η διάνοιξη αρκετών τρυπών στο κύτος του πλοίου προκειμένου να ξεκινήσει η άντληση πετρελαίου και λαδιών αλλά και να μπορεί να δεθεί με συρματόσχοινα.
Οι 2.400 τόνοι μαζούτ θα αντληθούν από το πλοίο σε φορτηγίδα. Στη συνέχεια αφού τα συνεργεία κλείσουν την τρύπα που προκάλεσε ο βράχος στο πλοίο στη διάρκεια της διαδρομής του, ένα κομμάτι του οποίου βρίσκεται μάλιστα και πάνω στο κουφάρι του concordian, τεράστια μπαλόνια στα οποία θα διοχετευτεί αέρας, θα τοποθετηθούν κάτω από το πλοίο προκειμένου αυτό να επανέλθει σε όρθια θέση.
Ταυτόχρονα δεκάδες αντλίες νερού θα αρχίσουν την απάντληση του θαλασσινού νερού μέχρι το κρουαζιερόπλοιο να επιπλεύσει ξανά και να ρυμουλκηθεί με τις φορτηγίδες σε ναυπηγείο πιθανόν για διάλυση αλλά και πώληση όσων οργάνων και συστημάτων του μπορεί να λειτουργήσουν.
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι το έργο αυτό αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον τρείς μήνες ενώ το κρουαζιερόπλοιο στην περίπτωση που μεταφερθεί σε ναυπηγείο θα είναι πολύ δύσκολο να ξαναφτιαχτεί από την αρχή. Το πιθανότερο είναι να κοπεί και να γίνει σκραπ. Μηχανικοί και ναυπηγοί της Smit, εκτιμούν ότι αν κάτι δεν πάει καλά σε αυτό το εγχείρημα τότε μια τελευταία επιλογή για την πλοιοκτήτρια εταιρεία θα είναι το κόψιμο του πλοίου σε κομμάτια στο ίδιο σημείο κάτι που θα διαρκέσει τουλάχιστον δύο χρόνια.