Θεραπεία της τύφλωσης χάρη στα βλαστοκύτταρα του ματιού

Ερευνητές από το βρετανικό Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον υποστηρίζουν ότι η τύφλωση μπορεί να θεραπευτεί με τη βοήθεια εξειδικευμένων βλαστοκυττάρων που βρίσκονται στην πρόσθια εξωτερική επιφάνεια του ματιού.

Σύμφωνα με τη σχετική μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση PLOS ONE, τα κύτταρα αυτά βρίσκονται στο σκληροκερατοειδικό όριο (limbus), το τμήμα του ματιού μεταξύ του διαφανούς κερατοειδή και του λευκού σκληρού χιτώνα του οφθαλμού.

Οι ειδικοί από το Σαουθάμπτον ενθουσιάστηκαν όταν είδαν ότι βλαστικά κύτταρα της σκληροκερατοειδούς στεφάνης υπήρχαν ακόμη και στα μάτια ενός 97χρονου, γεγονός που μαρτυρεί πως η θεραπευτική αυτή προσέγγιση θα μπορούσε να είναι αποτελεσματική και στα ηλικιωμένα άτομα.

«Τα συγκεκριμένα κύτταρα είναι διαθέσιμα, εύκολα προσβάσιμα και έχουν εκπληκτική πλαστικότητα, γεγονός που τα καθιστά μια πολύ καλή πηγή κυττάρων για μελλοντικές θεραπείες» ανέφερε ο καθηγητής Αντριου Λότερι από το Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον που ήταν επικεφαλής σχετικής μελέτης η οποία δημοσιεύθηκε στη δικτυακή επιστημονική επιθεώρηση «PLoS ONE» και προσέθεσε: «Η εξέλιξη αυτή θα μας βοηθήσει να αποφεύγουμε επιπλοκές που οδηγούν σε απόρριψη των μοσχευμάτων ή σε επιμόλυνσή τους καθώς τα κύτταρα θα ανήκουν στον ίδιο ασθενή».

Ο καθηγητής σημείωσε πάντως ότι απαιτούνται περαιτέρω μελέτες και τελειοποίηση της προσέγγισης προτού αυτή εφαρμοστεί σε ανθρώπους. Όπως προέβλεψε, αν όλα τα πειράματα που βρίσκονται σε εξέλιξη στεφθούν με επιτυχία, οι κλινικές δοκιμές της κυτταρικής θεραπείας σε ανθρώπους θα ξεκινήσουν μέσα στα επόμενα πέντε έτη.