Σταθμάρχης και μηχανοδηγός δεν συνεννοήθηκαν ποτέ σωστά

Είναι ξεκάθαρο ότι για την τραγωδία στα Τέμπη ευθύνονται μόνον οι άνθρωποι. Η κατηγορία ότι την ευθύνη έχει το γεγονός ότι δεν είχε ολοκληρωθεί το σύστημα παρακολούθησης είναι αξιοθρήνητη και ύβρις κατά της κοινής νοημοσύνης. 

Δηλαδή τι μας λένε; Ότι παραγγέλνεις σήμερα το σύστημα και έως ότου τοποθετηθεί - σε κάποια χρόνια δηλαδή - κάθε μέρα θα έχεις και από μια σύγκρουση τρένων, γιατί δεν υπάρχει το σύστημα; Η γελοιότητα έχει τα όρια της να ξέρετε. Ντροπή πια.

Η ΜΟΝΗ ΕΥΘΥΝΗ που υπάρχει πέραν της ανθρώπινης είναι ότι όλα τα κόμματα έχουν φροντίσει μέσα από το πελατειακό κράτος να υπάρχει ένα διαλυμένο δημόσιο, που σε πληγώνει παντού. Και οι πολιτικοί αντί να βάλουν το κεφάλι κάτω και να δουν τι θα γίνει με το εγκληματικό δημόσιο που έχουν φτιάξει, μας λένε χωρίς ντροπή, ότι οι 57 νεκροί οφείλονται γιατί δεν υπήρχε το σύστημα παρακολούθησης... Και γιατί δεν είχαμε 57 νεκρούς κάθε μέρα όσο το σύστημα έλειπε; 

Πάμε τώρα στην ανθρώπινη ευθύνη. Από την πρώτη στιγμή σας έχω γράψει ότι από τα ΠΕΝΤΕ βαριά λάθη που έγιναν κορυφαίο είναι ότι δεν ακολούθησαν την φρασεολογία που επιβάλλει ο Κανονισμός του ΟΣΕ. Ο πρώην τεχνικός διευθυντής του ΟΣΕ κ. Γιάννης Παπαμιχαήλ εξηγεί: 

"Δίνει εντολή ο σταθμάρχης μέσω ραδιοτηλεφώνου που έχει καταγραφεί (και όχι με γραπτό υπόδειγμα 1001) στους μηχανοδηγούς να φύγουν χωρίς να τους πει από ποια γραμμή. Δυο μόνο στερεότυπες προτάσεις υπάρχουν για αυτή τη διαδικασία: Φεύγεις Κανονικά και από Άνοδο, ή Φεύγεις Αντίθετα και από Κάθοδο

Από την στιγμή που αυτό δεν ειπώθηκε οι μηχανοδηγοί, πριν ξεκινήσουν όφειλαν να ζητήσουν διευκρίνιση. Από Άνοδο ή από κάθοδο; Δεν το έπραξαν και ακόμη χειρότερα, αναχώρησαν χωρίς να κάνουν Αναγγελία Αναχώρησης παρά τον Κανονισμό. 

Αν είχαν ζητήσει διευκρίνιση πριν ξεκινήσουν, ο σταθμάρχης θα τους έλεγε Κανονικά και από Άνοδο, έτσι όταν θα έμπαιναν στην Κάθοδο αναγκαστικά θα φρέναραν, θα συνεννοούνταν πάλι μέσω ραδιοτηλεφώνου θα έκαναν οπισθοπορεία, θα ξαναέμπαιναν στην Άνοδο, θα διόρθωνε ο σταθμάρχης χειροκίνητα προς Άνοδο το κλειδί 118Α και τότε μόνον θα έφευγαν. Αντί γι΄ αυτό συνέχισαν την πορεία προς την καταστροφή"
Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης