Είναι αυτός ο πρόγονος των σπονδυλωτών ζώων;

Με δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «Science» ερευνητές στην Κίνα παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της μελέτης που πραγματοποίησαν στα απολιθώματα ενός άγνωστου μέχρι σήμερα όντος που ζούσε πριν από 518 εκατ. έτη.

Τα απολιθώματα εντοπίστηκαν την επαρχία Γιουνάν στη Κίνα και σύμφωνα με τους ερευνητές ανήκουν σε ένα αρχέγονο είδος σπονδυλωτών που έχει εξαφανιστεί αλλά θεωρείται πολύ κοντινός συγγενής των σημερινών σπονδυλωτών.

Το Υunnanozoans όπως ονόμασαν οι ερευνητές αυτό το ον είναι το αρχαιότερο είδος σπονδυλωτού ζώου που γνωρίζουμε άρα πιθανώς και ο… πατριάρχης όλων των σπονδυλωτών που εμφανίστηκαν στη συνέχεια.

Το Υunnanozoans ήταν ένας απλός οργανισμός με μαλακό σώμα που ζούσε όπως τα ψάρια κάτω από την επιφάνεια του νερού αλλά διέθετε σκελετό παρόμοιο με τα σημερινά σπονδυλωτά ζώα.

Τα σπονδυλωτά ζώα όπως τα ψάρια, τα αμφίβια, τα ερπετά, τα πτηνά, τα θηλαστικά και ο άνθρωπος διαθέτουν κοινά χαρακτηριστικά όπως κρανίο και σπονδυλική στήλη ενώ τα ασπόνδυλα όντα δεν διαθέτουν ραχοκοκαλιά.

Οι επιστήμονες προσπαθούν επί πολλά χρόνια να συμπληρώσουν τα κενά που υπάρχουν στο εξελικτικό δέντρο από τα ασπόνδυλα όντα στα σπονδυλωτά.

Η εξελικτική διαδικασία που οδήγησε τα ασπόνδυλα όντα να αποκτήσουν ραχοκοκαλιά και των πώς έμοιαζαν τα πρώτα σπονδυλωτά ζώα αποτελούν γρίφους που δεν μπορούν να επιλύσουν οι επιστήμονες εδώ και εκατοντάδες έτη. Η νέα ανακάλυψη αναμένεται να ρίξει φως σε αυτή την διαδικασία.