Τι τρένο απέκτησε η χώρα με 10 δισ. ευρώ ενίσχυση;

Άλλη μια περίπτωση κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος; Ο ΟΣΕ στο διάστημα 1997 – 2010 συνήψε δάνεια 10 δισεκ. ευρώ για να γίνουν τα έργα για τη σιδηροδρομική υποδομή με εγγύηση ελληνικού δημοσίου, και από την ΕΕ εξετάζεται αν η δανειοδότηση αυτή συνιστά κρατική ενίσχυση.

Πήγες του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών δήλωναν ότι τα χρήματα από το δανεισμό πήγαιναν στην ΕΡΓΟΣΕ για τα έργα, και δεν υπάρχει θέμα κρατικών ενισχύσεων. Έτσι, επιδιώκουν να κλείσει το θέμα περί κρατικών ενισχύσεων τόσο όσον αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και τον ΟΣΕ.

Ωστόσο προκύπτουν δυο ζητήματα:

α) Τι είδους τρένο απέκτησε η χώρα με αυτά τα μυθικά ποσά όταν κατάντησε να πουλήσει την ΕΡΓΟΣΕ μόλις 45 εκατ. ευρώ;

β) Κίνδυνος κυεώσεων. Το ενδεχόμενο χορήγησης κρατικών ενισχύσεων ύψους 10 δισεκ. ευρώ στον ΟΣΕ –όσο είναι και το συνολικό χρέος του Οργανισμού- εξετάζει η Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης