Το ελληνικό δημόσιο έχει την απόλυτη ευθύνη για την διακοπή των έργων στους μεγάλους οδικούς κόμβους. Κακές συμφωνίες που δεν προέβλεπαν λύση αν μειωθεί η κίνηση, είσπραξη από το κράτος του μεγαλύτερου μέρους των διοδίων, απολλωτριώσεις που δεν έγιναν ποτέ κ.λπ.
Δυο χρόνια μετά το σταμάτημα των έργων, η κυβέρνηση βεβαιώνει ότι τα έργα ξεκινούν και πάλι. Η επανεκκίνηση των έργων θα γίνει χωρίς τις εκκρεμότητες των οικονομικών διεκδικήσεων του παρελθόντος εις βάρος του Ελληνικού Δημοσίου, από τις οποίες παραιτούνται οι παραχωρησιούχοι και οι οποίες ελέχθησαν από ανεξάρτητους μηχανικούς και περιορίστηκαν δραστικά.
Στόχος είναι τα έργα να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015, αλλιώς υπάρχει κίνδυνος να χαθούν κονδύλια του ΕΣΠΑ, τα οποία για την κυβέρνηση πρέπει να διοχετευτούν στην άμεση επανέναρξη των έργων, ώστε να εργαστούν και 25.000 άνθρωποι.
Στο ενδεχόμενο κάποιες τράπεζες να μην μπορέσουν να χρηματοδοτήσουν τα έργα όπως έχουν επανασχεδιαστεί λόγω της οικονομικής κρίσης, μέρους του χρηματοδοτικού κενού αναμένεται να καλυφθεί μέσω του ΕΣΠΑ, ενώ ήδη έχει εξασφαλιστεί δάνειο ύψους 650 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων που αφορά αυστηρά την ολοκλήρωση των συγκεκριμένων αυτοκινητοδρόμων.