Από Συπληγάδες περνά πλέον η ελληνική ακτοπλοια. Το 2011 είχε μείωση στη επιβατική κίνηση κατά 15 %. Φέτος έχει προστεθεί άλλο ένα 10%. Επιπλέον οι τιμές των καυσίμων έχουν επιφέρει μεγάλο πλήγμα στα έξοδα του κλάδου. Όπως δηλώνουν εκπρόσωποί του, δεν υπάρχει περιθώριο να αυξηθούν άλλο οι τιμές των εισιτηρίων. Μετά την τελευταία αύξηση (την περίοδο του Πάσχα), παρατηρήθηκε μείωση της κίνησης, τέτοια που ακυρώθηκαν ακόμα και ολόκληρα δρομολόγια. "Αυξήσαμε τις τιμές και εισπράξαμε λιγότερα" λέγουν.
Οι τιμές των καυσίμων - που είναι το κύριο ημερήσιο έξοδο για κάθε πλοίο - έχουν αυξηθεί κατά 63% τα δυο τελευταία χρόνια ενώ ταυτόχρονα μειώνεται η επιβατική κίνηση. Η υπερφορολόγηση, καταστρέφει και την ακτοπλοία λοιπόν, που είναι σταθερά ζημιογόνος και ανησυχεί για το μέλλον της. Φανταστείτε ότι για ένα πλοίο που συνδέει τον Πειραιά με τα Δωδεκάννησα, οι αυξήσεις στα καύσιμα φθάνουν ετησίως τα 4 εκατ. ευρώ! Για να αναπληρωθούν χρειάζονται 140.000 επιβάτες επιπλέον!
Πολλά πλοία, "κόβουν" ταχύτητα για να εξοικονομήσουν καύσιμα. Οι εταιρείες σκέπτονται επίσης να περιορίσουν τα καθημερινά δρομολόγια προς ζημιογόνους προορισμούς σε 2 έως 3 την εβδομάδα. Επίσης να συνεννοηθούν μεταξύ τους ώστε κάποια δρομολόγια να γίνονται από κοινού και όχι ανταγωνιστικά.
Κάθε δρομολόγιο που έχει πληρότητα κάτω του 70% είναι ζημιογόνο. "Τι νόημα έχει να γίνονται τρια... ζημιογόνα δρομολόγια ταυτόχρονα με πληρότητα 30% το καθένα, όταν μπορεί να εξυπηρετηθεί το κοινό με ένα δρομολόγιο που θα είνα και κερδοφόρο;" λέγουν κύκλοι της ακτοπλοίας.