Κέρδη παρά την ύφεση στο λιμάνι του Πειραιά για το 2011

Παλιός Πειραιάς

Το νοικοκύρεμα φαίνεται να είναι η βασική αιτία που ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ), πέρασε παρά την κρίση στην κερδοφορία. Ο πρόεδρος του Οργανισμού κ. Ανωμερίτης πρόβλεψε ότι η θετική πορεία του Οργανισμού θα συνεχισθεί και το 2012, παρά το γεγονός ότι στον χώρο των θαλάσσιων μεταφορών και των εταιρειών μεταφοράς φορτίων όλοι οι δείκτες είναι πτωτικοί και οι ζημίες των μεγάλων εταιρειών σημαντικές. (Πράγματι οι 22 μεγαλύτεροι μεταφορείς κατέγραψαν λειτουργικές ζημίες 5,6 δισ. το 2011).

Όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση, τα έσοδα χρήσης παρουσίασαν αύξηση 6,5%, παρά τη μείωση του κύκλου εργασιών κατά 9,93%. Αυτό οφείλεται στη σημαντική μείωση των εξόδων διοίκησης και των λειτουργικών εξόδων. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 10,7 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους σε 6,4 εκατ. ευρώ. Όλοι οι δείκτες (ειδικής ρευστότητας, δανειακής επιβάρυνσης, ειδικής ρευστότητας) σημείωσαν βελτίωση.

Από το 2010 και μετά, ο ΟΛΠ ΑΕ μετά τη συρρίκνωση του τομέα εμπορευματοκιβωτίων, ενίσχυσε τη στρατηγική ανάπτυξης του τομέα της κρουαζιέρας και του τομέα αυτοκινήτων (car-terminal).

Το 2011, οι τομείς κρουαζιέρας, αυτοκινήτων, εμπορευματοκιβωτίων και ακτοπλοΐας κινήθηκαν αυξητικά, ενώ ο τομέας δεξαμενών κινήθηκε καθοδικά. Ιδιαίτερα στον τομέα κρουαζιέρας η αύξηση 35% ξάφνιασε όλους θετικά, αφού το 2010 σε σχέση με το 2009 υπήρχε μείωση 8,1%.

Ο ΟΛΠ ΑΕ εφαρμόζει το επενδυτικό του πρόγραμμα, ύψους 1 δισ. ευρώ, το οποίο κατανέμεται σε όλους τους τομείς δραστηριότητάς του, με ιδιαίτερη έμφαση -μετά το ΣΕΜΠΟ- στην κρουαζιέρα.

Ήδη, τέσσερα σημαντικά του έργα στο κεντρικό λιμάνι εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ, ενώ για όλα τα έργα έχουν εκδοθεί οι απαιτούμενες εγκρίσεις εφαρμογής τους, μετά από τιτάνια προσπάθεια ωρίμανσή.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης