«Debate»/ λογομαχία με ανθρώπους πραγματοποίησε, στο πλαίσιο επίδειξης στο Σαν Φρανσίσκο, το Project Debater της IBM- ακούγοντας και αντικρούοντας επιχειρήματα σε μια άνευ προηγουμένου επίδειξη στον χώρο της τεχνητής νοημοσύνης.
Όπως αναφέρει το BBC, η τεχνητή νοημοσύνη αντλούσε υλικό και δεδομένα από μια βιβλιοθήκη «εκατοντάδων εκατομμυρίων» εγγράφων- κυρίως άρθρων εφημερίδων και ακαδημαϊκών journals- για να συνθέτει τις απαντήσεις της σε ένα θέμα για το οποίο δεν είχε προετοιμαστεί.
Αν και δεν έλειψαν μικροπροβλήματα, οι θεατές έκριναν πως οι άνθρωποι εξέφραζαν καλύτερα τα επιχειρήματά τους, ωστόσο η μηχανή είχε μεγαλύτερο βάθος και ουσία στ αδικά της.
Σύμφωνα με το ΙΒΜ, αυτός ήταν ακριβώς ο κύριος στόχος της: Η υποβοήθηση των ανθρώπων για να παίρνουν καλύτερα αποφάσεις, έχοντας περισσότερα δεδομένα από ό,τι ποτέ άλλοτε στο παρελθόν.
«Νομίζω ότι δείχνει πολύ θετικά πράγματα σχετικά με το πώς οι άνθρωποι αντιδρούν σε γεγονότα και στοιχεία» είπε η Νόα Οβάντια, μία εκ των διοργανωτών του event. «Νομίζω πως είναι σημαντικά, αλλά δεν υπάρχουν μόνο αυτά όταν αναπτύσσουμε τα επιχειρήματά μας».
Η Οβάντια ήταν παγκόσμα πρωταθλήτρια λογομαχίας (debating) Ισραήλ το 2016 και άρχισε να συνεργάζεται με την ΙΒΜ πριν από μερικούς μήνες, ως αντίπαλος της τεχνητής νοημοσύνης.
Όπως είπε στο BBC, «νομίζω ότι κάποια στιγμή θα φτάσει στο σημείο να μπορεί να κάνει ό,τι κάνουμε εμείς, αλλά καλύτερα- αυτό θα είναι πολύ καλό για την ανθρωπότητα, για τη σωστή λήψη αποφάσεων βάσει στοιχείων».
Το Project Debater δεν ήταν συνδεδεμένο στο Ίντερνετ, μα αντλούσε τα δεδομένα του από μια βάση δεδομένων με πηγές που είχαν επιλεγεί προσεκτικά από τους ερευνητές της ΙΒΜ. Η μηχανή συμμετείχε σε δύο λογομαχίες:
Η πρώτη είχε να κάνει με το κατά πόσον θα έπρεπε να υπάρχει μεγαλύτερη δημόσια χρηματοδότηση στην εξερεύνηση του διαστήματος, και η δεύτερη με το αν θα έπρεπε να επενδυθούν περισσότερα χρήματα στις τεχνολογίες τηλεϊατρικής.
Ο καθένας από τους συμμετέχοντες είχε τέσσερα λεπτά για να κάνει το «άνοιγμα» της επιχειρηματολογίας του, μετά τέσσερα λεπτά για αντίλογο και στο τέλος δύο λεπτά για έναν επίλογο/ συμπέρασμα.
Ούτε η μηχανή ούτε η Οβάντια είχαν λάβει προηγουμένως γνώση των θεμάτων- ωστόσο η ΙΒΜ είχε μια λίστα περίπου 100 θεμάτων που είχε θεωρηθεί ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για ουσιώδη διάλογο, με βάση τα δεδομένα που βρίσκονταν στη μνήμη του Project Debater.