Καμπανάκι από τους επιστήμονες : Η Γη θα βρεθεί στα πρόθυρα μιας περιβαλλοντικής καταστροφής.

κλιμα

Μια δυσοίωνη εκτίμηση κάνει μια νέα διεθνής επιστημονική μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Nature» , η οποία « κρούει τον κώδωνα » του κινδύνου για την κλιματική αλλαγή του πλανήτη.

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Ατμοσφαιρικής και Κλιματικής Επιστήμης του Ομοσπονδιακού Ινστιτούτου Τεχνολογίας (ΕΤΗ) της Ζυρίχης, επισημαίνουν ότι αν η ανάληψη αποφασιστικής πολιτικής δράσης για τη μείωση των εκπομπών « αερίων του θερμοκηπίου » του πλανήτη καθυστερήσει για 20 χρόνια , αυξάνει σημαντικά το κόστος αντιμετώπισης του προβλήματος και, το κυριότερο, μειώνει δραματικά τις πιθανότητες επιτυχίας των όποιων μελλοντικών δράσεων.

Προειδοποιούν ότι Γη θα βρεθεί στα πρόθυρα μιας περιβαλλοντικής καταστροφής και ότι το « παράθυρο ευκαιρίας » κλείνει γρήγορα . Αν συμβεί κάτι τέτοιο θα χαθεί για πάντα η δυνατότητα να επιτευχθεί ο στόχος για συγκράτηση της ανόδου της θερμοκρασίας έως 2 βαθμούς Κελσίου σε σχέση με τα προβιομηχανικά επίπεδα. Θα είναι πολύ αργά για την ανθρωπότητα όσα χρήματα κι αν δαπανήσει στη συνέχεια η διεθνής κοινότητα.

Για πρώτη φορά, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τελικά ο πιο σημαντικός παράγων είναι η πολιτική αβεβαιότητα που πηγάζει από την καθυστέρηση εκ μέρους των κυβερνήσεων του πλανήτη.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους , σε περίπτωση καθυστέρησης 20 ετών, η πιθανότητα η μέση παγκόσμια θερμοκρασία να μην ανέβει πάνω από δύο βαθμούς, περιορίζεται στο 20%. Μόνο αν η ανθρωπότητα συνολικά περιορίσει τις ενεργειακές ανάγκες της και γίνει πιο αποδοτική στην ενεργειακή κατανάλωση, τότε η πιθανότητα αυξάνει στο 50%.