Ανακαλύφθηκε η μικρότερη μαύρη τρύπα του γαλαξία μας και είναι γείτονας μας

Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ανακάλυψη έκανε ομάδα ερευνητών στις ΗΠΑ. Εντόπισε την πιο κοντινή σε εμάς μαύρη τρύπα η οποία ταυτόχρονα είναι και η μικρότερη που γνωρίζουμε στον γαλαξία μας.

Πρόκειται για μια μαύρη τρύπα που βρίσκεται σε απόσταση 1,500 ετών φωτός από την Γη και έχει μάζα μόλις τρεις φορές μεγαλύτερη από αυτή του Ήλιου.

Βρίσκεται στον αστερισμό του Μόνοκερου και οι ερευνητές που την εντόπισαν της έδωσαν αυτό το όνομα. «Το σύστημα αυτό είναι τόσο μοναδικό και τόσο παράξενο που δεν θα μπορούσε να ονομαστεί διαφορετικά, είναι ένας Μονόκερος» δηλώνει ο Θάριντου Τζαγιασίνγκλ, αστρόνομος του Πολιτειακού Πανεπιστημίου του Οχάιο, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας.

Αυτή η μαύρη τρύπα έχει και έναν σύντροφο έναν κόκκινο γίγαντα, ένα άστρο που πλησιάζει το τέλος της ζωής του και έχει διασταλεί πάρα πολύ.

Το ίδιο θα συμβεί και στον Ήλιο όταν κάψει τα «καύσιμα» του, θα γίνει και αυτός ένας κόκκινος γίγαντας που θα καταλήξει πιθανότατα σε έναν λευκό νάνο.

Οι ερευνητές εντόπισαν αρχικά τον κόκκινο γίγαντα και όταν διαπίστωσαν ότι κάτι τον επηρέαζε μεταβάλλοντας το σχήμα του άρχισαν να ψάχνουν τι είναι αυτό το «κάτι» διαπιστώνοντας ότι επρόκειτο για αυτή την μικροσκοπική για τα κοσμικά δεδομένα μαύρη τρύπα.

Η μαύρη τρύπα στο κέντρο του γαλαξία μας έχει μάζα περίπου 4,5 εκατ. φορές μεγαλύτερη από αυτή του Ήλιου και θεωρείται μάλιστα από τις… μικρομεσαίες.

Έχουν εντοπιστεί στο Σύμπαν μαύρες τρύπες με μάζα εκατοντάδες εκατ. ως και δισεκατομμύρια φορές μεγαλύτερη από αυτή του Ήλιου.

Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι υπάρχουν πάρα πολλές μικρού ή και πολύ μικρού μεγέθους σαν τον Μονόκερο μαύρες τρύπες στο Σύμπαν αλλά λόγω του μεγέθους τους και των ασθενών φαινομένων που παράγουν είναι εξαιρετικά δύσκολο να εντοπιστούν και μόνο αν κάποιος  ερευνητής «πέσει» πάνω της τυχαία μπορεί να ανακαλυφθεί.

Η ανακάλυψη θα δημοσιευτεί στην επιθεώρηση «Monthly Notices of the Royal Astronomical Society» αλλά θα πρέπει να γίνουν και νέες παρατηρήσεις στο σύστημα αυτό για να επιβεβαιωθεί.