Κατασκευάζουν το πιο αργό τρένο στην Ευρώπη (Αθήνα - Πάτρα) καταστρέφοντας παραλιακά χωριά - Μη βιώσιμο οικονομικά

Φτιάχνουν το πιο αργό τρένο στην Ευρώπη! Μιλάμε για την σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών - Πατρών στην οποία τα τρένα θα χρειάζονται περίπου 2 ώρες για να διανύσουν μια απόσταση 200 χλμ (μέσος όρος στον 21ο αιώνα τα 100 χλμ. την ώρα!). Στην Ευρώπη οι αποστάσεις αυτές καλύπτονται από 45 λεπτά έως 1 ώρα, ώστε να ανταγωνίζονται ακόμα και το αεροπλάνο για αποστάσεις κάτω των 800 χλμ.!

Η γραμμή που ονομάζεται προκλητικά Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (Ν.Δ.Σ.Γ.Υ.Τ.), είναι σχετικά γρήγορη μέχρι τα όρια του νομού Κορινθίας με την Αχαία. Στη συνέχεια όμως οι ταχύτητες πέφτουν απίστευτα αφού η νεα γραμμή βασίστηκε στην παλιά γραμμή του... Τρικούπη, που περνούσε μέσα από... όλα τα παραλιακά χωριά της Αχαίας. Έτσι τα τρένα περνωντας ξυστά από τα σπίτια των κατοίκων είναι υποχρεωμένα να κόβουν ταχύτητα.

Σημειωτέον ότι πέρα από το γεγονός ότι σχεδιάζουν το πιο αργό τρένο στην Ευρώπη, κατέστρεψαν πανέμορφες παραλιακές κοινότητες, χτίζοντας υψηλούς τσιμεντένιους όγκους που σε πολλές περιπτώσεις χωρίζουν τα χωριά στην μέση!

Οι... "κακές γλώσσες" λένε ότι ο ανορθόδοξος σχεδιασμός στην Αχαία οφείλεται σε ρουσφέτια κυβερνητικών βουλευτών προς ψηφοφόρους τους ώστε να απαλλοτριωθούν εκτάσεις ημετέρων και να αποζημιωθούν "και με το παραπάνω". Ήταν τόση η πρεμούρα αυτής της "εξυπηρέτησης" ώστε :

* Σε πολλά σημεία το τρένο συναντάται, δηλαδή περνά από τον υπό κατασκευή δρόμο της Ολυμπίας Οδού, δημιουργώντας σοβαρά τεχνικά προβλήματα και την ανάγκη επανασχεδιασμού.

* Το Δημόσιο έχει αρχίσει να ζητά πίσω μέρος των αποζημιώσεων που έχει καταβάλλει σε ιδιοκτήτες ακινήτων θεωρώντας ότι το τίμημα ήταν υψηλό.

ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΠΙΟ ΑΡΓΟ ΑΠΌ ΙΧ ΚΑΙ... ΚΤΕΛ

Στο μεταξύ με την ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού, το γρηγορότερο μέσον στην διαδρομή Αθήνα - Πάτρα θα είναι το αυτοκίνητο αφού με μ.ο. ταχύτητας τα νόμιμα 130 χλμ θα κάνει 90 λεπτά (φυσικά με μεγαλύτερες ταχύτητες ο χρόνος θα είναι ακόμα μικρότερος).

Αμέσως μετά θα είναι τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ (τα express θα κάνουν περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά), με το τρένο να χάνει την ευκαιρία να πάρει την επιβατική κίνηση αν είχε μεσαίες ταχύτητες Ευρώπης που θα ένωναν την Αθήνα με τη Πάτρα σε 1 ώρα και 15 λεπτά. Οπότε χρηματοδοτούν αδρά ένα τρένο που οικονομικά δεν είναι βέβαιο ότι θα είναι βιώσιμο (αν και θα μπορούσε να είναι γραμμή - χρυσωρυχείο)

Τέλος υπεγράφη μεταξύ ΜΕΤΚΑ και ΕΡΓΟΣΕ η σύμβαση για το κομμάτι Κιάτο - Ροδοδάφνη αξίας 273 εκατ. ευρώ.

 

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης