Ισχυρή είναι και σήμερα το πρωί η παρουσία ομάδων περιφρούρησης στα λιμάνια προκειμένου να μην αποπλεύσει κανένα πλοίο κατά τη δεύτερη ημέρα της απεργίας της ΠΝΟ. Παράλληλα, συνδικαλιστές της ΠΝΟ ανέφεραν ότι η συμμετοχή των ναυτεργατών στην απεργία σε όλη τη χώρα είναι καθολική.
Σύμφωνα με το γραφείο τύπου του Λιμενικού Σώματος, δρομολόγια έγιναν μόνον στις πορθμειακές γραμμές Σαλαμίνα-Πέραμα, Κεραμωτή-Καβάλα, Αρκίτσα-Αιδηψός και Αγ. Κωνσταντίνος- Αγ. Γεώργιος Λιχάδος στην Εύβοια.
Η ΠΝΟ θέτει ως βασικά αιτήματα για την απεργία το θέμα της ένταξης του Οίκου Ναύτου στον ΕΟΠΥΥ αλλά και την αντιμετώπιση της μεγάλης ανεργίας που πλήττει τη ναυτεργασία, ζητώντας παράλληλα να μη προχωρήσει το νομοσχέδιο για την άρση του καμποτάζ.
Ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ, Γιάννης Χαλάς δήλωσε ότι τη Δευτέρα, που θα έπρεπε να λειτουργεί ο Οίκος Ναύτου υπό τον ΕΟΠΥΥ, δεν υπήρχαν υπηρεσίες που να μπορούν να εξυπηρετήσουν τους ναυτικούς. Μάλιστα, είπε ότι, στην παρούσα φάση, δεν θα έπρεπε ο Οίκος Ναύτου να ενταχθεί στον ΕΟΠΥΥ, καθώς οι υπηρεσίες του εθνικού οργανισμού υπηρεσιών υγείας είναι ακόμα υποβαθμισμένες.
Χιλιάδες ακυρώσεις
Τις 3.600 έφτασαν οι ακυρώσεις των εισιτηρίων, στις γραμμές Πειραιά-Ηράκλειο και Πειραιά-Χανιά που εκμεταλλεύεται η κοινοπραξία ΑΝΕΚ - SUPERFAST και ΑΝΕΚ αντίστοιχα. Ακόμα 2.900 άτομα θα μεταφερθούν στο Ηράκλειο και στα Χανιά, με δρομολόγια των δύο εταιρειών που θα πραγματοποιηθούν μετά τις 12 τα μεσάνυχτα της Μ. Τετάρτης και το πρωί της Μ. Πέμπτης, μεταφέροντας τα εισιτήρια που είχαν εκδόσει για τις ημέρες της απεργίας.
Επίσης, για τις Κυκλάδες, υπήρξαν 1.100 ακυρώσεις εισιτηρίων για τη Hellenic Seaways, ενώ δεν θα μπορούν να ταξιδέψουν άλλοι επιβάτες στο δρομολόγιο του Highspeed για Πάρο, Νάξο, Ιο, Σαντορίνη, το πρωί της Μ. Πέμπτης.
Αυξημένη αναμένεται η κίνηση, από τη Μεγάλη Πέμπτη
Η κίνηση τη Μεγάλη Πέμπτη και τη Μεγάλη Παρασκευή θα είναι ιδιαίτερα αυξημένη στο λιμάνι του Πειραιά, αφού η απεργιακή κινητοποίηση των ναυτεργατών άλλαξε τα σχέδια πολλών ταξιδιωτών.
Σύμφωνα με την ακτοπλοική εταιρεία ATTICA GROYP, για τις δύο ημέρες της απεργίας της ΠΝΟ, υπήρξαν 7.000 ακυρώσεις εισιτηρίων από επιβάτες για τις Κυκλάδες, 1.500 επιβάτες μεταφέρθηκαν σε άλλες ημέρες μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα, ενώ υπάρχουν ακόμα κάποιες κενές θέσεις για τη Μεγάλη Πέμπτη το βράδυ.
Τη Μεγάλη Πέμπτη, στις 7:25 το πρωί, το πλοίο που θα πραγματοποιήσει το δρομολόγιο Πειραιά-Πάρο-Νάξο-Ίο-Σαντορίνη θα μεταφέρει 2.400 άτομα, ενώ το πλοίο που θα εκτελέσει το δρομολόγιο Πειραιά-Σύρο-Τήνο-Μύκονο, στις 7:35, 1440 άτομα. Από την εταιρεία έχει δρομολογηθεί και ένα έκτακτο δρομολόγιο, στις 9:15 το βράδυ, για Πειραιά-Πάρο-Νάξο με 1000 επιβαίνοντες, ενώ το πλοίο που θα φύγει στις 5:30 το απόγευμα απο Πειραιά για Σύρο-Πάρο-Νάξο-Δονούσα-Αιγιάλεια-Αστυπάλαια θα μεταφέρει 1440 επιβάτες.
Σημειώνεται, ότι κάποιες άλλες εταιρείες λόγω της απεργίας της ΠΝΟ δεν έκοψαν εισιτήρια αλλά προτίμησαν το σύστημα των κρατήσεων. Σύμφωνα με τα ταξιδιωτικά πρακτορεία, θα επιστραφούν κανονικά τα χρήματα σε όσους επιβάτες πλήρωσαν και στη συνέχεια ζήτησαν ακύρωση του εισιτηρίου.
Βουλευτές ζητούν αναστολή ένταξης του Οίκου Ναύτου στον ΕΟΠΥΥ
Την αναστολή της ένταξης του Οίκου Ναύτου στον ΕΟΠΥΥ, με ταυτόχρονη πραγματοποίηση αναλογιστικής μελέτης βιωσιμότητας, ζήτησαν ο υπεύθυνος του Τομέα Εμπορικής Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Λασιθίου, Γιάννης Πλακιωτάκης και ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Χίου, Κώστας Μουσουρούλης. Οι δύο βουλευτές της ΝΔ έκαναν λόγο για υπολειτουργία του ΕΟΠΥΥ και δήλωσαν ότι υπάρχει αδυναμία εξυπηρέτησης των Ελλήνων ναυτικών σε Πειραιά και Χίο.
Από την πλευρά του, ο βουλευτής Α' Πειραιά και Νήσων του ΣΥΡΙΖΑ, Θοδωρής Δρίτσας, αναφερόμενος στα αιτήματα των ναυτεργατών, ζήτησε από την κυβέρνηση αναβολή των μέτρων για μετά τις εκλογές. Σε ανακοίνωσή του, τόνισε ότι οι κυβερνητικοί παράγοντες και τα φιλικά προς αυτούς μέσα μαζικής ενημέρωσης «ας αναζητήσουν τις ευθύνες για τα υπαρκτά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο νησιωτικός τουρισμός στις υπέρογκες αυξήσεις των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, που από τον Απρίλιο του 2011 έως σήμερα φθάνουν μέχρι και το 25%, στη μείωση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων και, κυρίως, στη μείωση των εισοδημάτων, που έχουν μετατρέψει τις πασχαλινές διακοπές για τους περισσότερους Έλληνες και τις περισσότερες Ελληνίδες σε πολυτέλεια». Είναι δε άξιο απορίας, πώς, όταν πριν από μερικές μόνο ημέρες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ανακοίνωσαν αυξήσεις στα εισιτήρια των πλοίων, όλοι οι σημερινοί ανησυχούντες για τον τουρισμό έμειναν απαθείς, προσθέτει ο κ. Δρίτσας.