Δεν ξεκινά στις 13 Μαίου το έργο πεζοδρόμησης της Μαιζώνος-Η αιτία της αναβολής των εργασιών
Απρόβλεπτη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της αναδιαμόρφωσης του οδού Αράτου, που έχει να κάνει με την υπογειοποίηση δικτύων ρεύματος, προκαλεί ένα ντόμινο και φέρνει καθυστέρηση στην πεζοδρόμηση της Μαιζώνος, για να μη διαταραχθεί πλήρως η κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο.
Ο Δήμος είχε ενημερώσει με έγγραφο προ εβδομάδων τους εμπλεκόμενους φορείς για την εξέλιξη των έργων και την πρόθεση να ξεκινήσουν στις 13 Μαΐου οι εργασίες πεζοδρόμησης, αλλά αυτό δεν θα συμβεί.
Με βάση τον σχεδιασμό, ο νέος μεγάλος πεζόδρομος της Πάτρας θα ξεκινάει από την Αράτου και θα ολοκληρώνεται στη Γούναρη. Σε πρώτη φάση, οι εργασίες όταν ξεκινήσουν αναμένεται να προχωρούν ανά τετράγωνο μέχρι την πλατεία Γεωργίου έως το τέλος του καλοκαιριού, ενώ ο νέος πεζόδρομος θα ολοκληρωθεί με βάση τις εκτιμήσεις έως το τέλος του 2024 καθώς μέχρι τότε θα πρέπει να έχει παραδοθεί το σύνολο του έργου.
Πρόκειται για τη σημαντικότερη παρέμβαση που περιλαμβάνει η μελέτη για την ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της Κάτω Πόλης.
Σε γενικές γραμμές η ανάπλαση της Κάτω Πόλης προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς και τα εμπόδια που προκύπτουν έχουν να κάνουν κυρίως με την υπογειοποίηση καλωδίων, τουλάχιστον όμως στη Μαιζώνος αυτού του είδους η υπογειοποίηση δικτύων έχουν γίνει στο παρελθόν. Αυτό σημαίνει ότι μόλις ξεκινήσει η τοποθέτηση κυβόλιθων για την πεζοδρόμηση, δεν θα υπάρξουν μεγάλες καθυστερήσεις.
Από τη μέρα που θα ξεκινήσει η πεζοδρόμηση στην οδό Μαιζώνος θα αρχίσουν και οι μεγάλες κυκλοφοριακές αλλαγές στην πόλη. Προσπαθώντας να πλοηγηθούμε νοητά στο κέντρο, αν κάποιος επιλέξει τις επόμενες εβδομάδες να ακολουθήσει την κάθοδο της Αγίας Σοφίας, την Κωνσταντινουπόλεως και να εισέλθει στη Μαιζώνος, τότε από το ύψος της Αράτου κι έπειτα δεν θα μπορεί να κινηθεί. Θα πρέπει να στρίβει στην άνοδο της Αράτου κι από εκεί να συνεχίζει την πορεία του προς την Κανακάρη. Επιπλέον, λόγω των πολλών έργων που εκτελούνται στην πόλη, κυκλοφοριακά ζητήματα υπάρχουν στην Ανω Πόλη, στην πλατεία Αγίου Γεωργίου, στα Προσφυγικά και αλλού.
Οπως είναι προφανές, λόγω αυτών των αλλαγών στη Μαιζώνος και μέχρι να ισχύσει η αντιδρόμηση της Κορίνθου που θα λειτουργεί ως είσοδος περίπου από τις αρχές του 2026, η είσοδος στο κέντρο της Πάτρας για όσους έρχονται από τις βόρειες περιοχές θα είναι επιβαρυμένη.
Με την έναρξη της πεζοδρόμησης, θα πέσει βάρος στην παραλιακή Οθωνος-Αμαλίας, της οποίας ήδη έχει μειωθεί το πλάτος από τον ποδηλατόδρομο, αλλά και στην Κανακάρη που για την ώρα θα συνεχίσει να λειτουργεί ως είσοδος και καθημερινά παρατηρείται έντονος φόρτος οχημάτων εξαιτίας της διπλοστάθμευσης.
Οι κυκλοφοριακές συνθήκες που περιγράφονται ανωτέρω θα είναι προσωρινές, μέχρι να τεθούν σε εφαρμογή οι σαρωτικές αλλαγές των αντιδρομήσεων στην κίνηση των οχημάτων από το 2026.