«Λίφτινγκ» στη Φοντάνα ντι Τρέβι, το μνημείο ορόσημο της Αιώνιας Πόλης. Γνωστός οίκος μόδας ανέλαβε την αποκατάσταση του μνημείου, ενώ και άλλα σημαντικά μνημεία στη Ρώμη αποκτούν νέο πρόσωπο.
Επισήμως, το μνημείο θα παραδοθεί στο κοινό την Τρίτη, μετά από 17 μήνες εργασιών. Εργάτες βάζουν τις τελευταίες πινελιές στο διάσιμο σιντριβάνι, όπου το 1960 η Ανίτα Έκμπεργκ έκανε την περίφημη «βουτιά» της για της ανάγκες της ταινίας La Dolce Vita του Φελίνι.
Τα μάρμαρα στη Φοντάνα ντι Τρέβι καθαρίστηκαν, ενώ τα συνεργεία έπρεπε να προσέξουν να μην καταστραφεί το μνημείο.
Μια ομάδα 26 συντηρητών προχώρησε σε έλεγχο των ρωγμών και των στηριγμάτων χάλυβα, σε μία προσπάθεια να αποφευχθεί η επανάληψη συμβάντος του 2012, όταν τμήματα του συντριβανιού κατέρρευσαν.
Πολλοί κατηγορούσαν τις δημοτικές αρχές ότι παραμελούσαν το μνημείο, ωστόσο η αποκατάστασή του θα κόστιζε πολλά χρήματα σε μία χώρα χτυπημένη από την κρίση.
Ο οίκος Fendi αποφάσισε να δωρίσει 2,18 εκατομμύρια ευρώ για την αποκατάσταση του συντριβανιού, ενώ δώρισε άλλα 320.000 ευρώ για τον καθαρισμό των τεσσάρων συντριβανιών (Le Quattro Fontane). Η αποκατάσταση του μνημείου αυτού ολοκληρώθηκε τον Μάιο.
Στη Ρώμη έχει ξεκινήσει μία ευρύτερη επιχείρηση αποκατάστασης σημαντικών μνημείων. Η επιχείρηση αυτή γίνεται πραγματικότητα μέσα από τις δωρεές αρκετών εταιρειών.
Πρόσφατα, ο οίκος κοσμημάτων Bvlgari δώρισε 1,5 εκατομμύρια δολάρια για την αποκατάσταση της Πιάτσα ντι Σπάνια και των εμβληματικών σκαλιών της, γιορτάζοντας 130 χρόνια λειτουργίας.
Παράλληλα, ο Ντιέγκο Ντέλα Βάλε, διευθυντής της εταιρείας υποδημάτων Tod's έχει ξοδέψει 25 εκατομμύρια δολάρια στο Κολοσαίο.
Τις δωρεές αυτές ενθαρρύνει ο ιταλός υπουργός Πολιτισμού, Ντάριο Φραντσεσκάνι, ο οποίος πρόσφατα ανακοίνωσε ότι όσοι προσφέρουν χρήματα για την αποκατάσταση μνημείων, θα απολαμβάνουν φοροελαφρύνσεις.
«Στόχος είναι να βοηθήσει εταιρείες, πολίτες, μουσεία, ιδρύματα -αλλά κυρίως έχει εκπαιδευτική αξία, καθώς η Ιταλία δεν έχει σύστημα crowdfunding» είπε ο ιταλός πρωθυπουργός, σημειώνοντας ότι οι φοροελαφρύνσεις ισχύουν τόσο για μεγάλες δωρεές, όσο και για μικρές από επισκέπτες σε ιταλικά μνημεία και μουσεία.
«Η πολιτιστική κληρονομιά της Ιταλίας είναι μεγάλη, τα ποσά που απαιτούνται είναι τεράστια, τόσο από ιδιώτες, όσο και από το κράτος» σημείωσε, μιλώντας στην εφημερίδα Observer.