Το ελληνικό τμήμα του αρχείου του Γαλλοελβετού φωτογράφου Φρεντ Μπουασονά, που αποτέλεσε την πρώτη συστηματική οπτική αποτύπωση της σύγχρονης Ελλάδας, χαρακτηρίστηκε ομόφωνα κινητό μνημείο από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεότερων Μνημείων.
Ο Φρεντ Μπουασονά (1858-1946) συνέδεσε το όνομά του με την ιστορία της νεότερης Ελλάδας. Μέσα σε 30 περίπου χρόνια πραγματοποίησε 13 και πλέον ταξίδια στην Ελλάδα, συνοδεία του στενού του φίλου, Ντανιέλ Μποντ-Μποβί και των γιων του Εντμόν- Εντουάρ και Ανρί-Πολ.
Το ελληνικό τμήμα του αρχείου του Φρεντ Μπουασονά και των γιων του Εντμόν-Εντουάρ και Ανρί-Πολ αποτελείται από γυάλινες πλάκες, ζελατίνες, εκτυπώσεις και αρνητικά που συγκεντρώθηκαν από τους συγκεκριμένους φωτογράφους κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους στην Ελλάδα. Επίσης, περιλαμβάνει υλικό από τους σταθμούς μετεπιβίβασής τους στη Μεσόγειο, αποσπάσματα ταξιδιωτικών ημερολογίων και καταγραφών, αλληλογραφία μεταξύ μελών της οικογένειας των Μπουασονά και συνεργατών τους ή ιστορικών προσώπων της εποχής, άρθρα και δημοσιεύσεις του Φρεντ Μπουασονά σχετικά με τις φωτογραφικές του περιηγήσεις στην Ελλάδα, καρτέλες αρχειοθέτησης του φωτογράφου και αντίτυπα λευκωμάτων με φωτογραφίες των Μπουασονά.
Η πρώτη μετάβαση των Φρεντ Μπουασονά και Ντανιέλ Μποντ-Μποβί στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε το 1903, προκειμένου να αποτυπώσουν τη Στερεά Ελλάδα και την Κέρκυρα. Τέσσερα χρόνια αργότερα ακολούθησε η αποτύπωση της Θεσσαλίας και της Πελοποννήσου, αλλά και η φωτογράφηση αρχαίων μνημείων της Αθήνας.
Το 1912 ο Φρεντ Μπουασονά πραγματοποίησε φωτογραφική περιήγηση στα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη, αλλά και στα ίχνη του ταξιδιού του Οδυσσέα.
Από το 1913 και μετά οι φωτογραφικές περιηγήσεις των Μπουασονά και Μποντ-Μποβί απέκτησαν επίσημα την υποστήριξη της ελληνικής κυβέρνησης, που χρηματοδότησε τη φωτογραφική ανάδειξη της ελληνικότητας των περιοχών που είχαν περιέλθει στο ελληνικό κράτος με τις νίκες των Βαλκανικών πολέμων.
Ένα πολύ σημαντικό τμήμα του αρχείου αποτελούν και οι περιηγήσεις του Φρεντ Μπουασονά στο Άγιο Όρος το 1928 και το 1930, αλλά και του γιου του Ανρι-Πολ τον Οκτώβριο του 1930.
Θεματοφύλακας του αρχείου έχει οριστεί το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης.