Nέα κυκλοφοριακά δεδομένα στην Πάτρα το 2022 - Αλλάζουμε... κατευθύνσεις

  • Μετά από πολλές δεκαετίες έφθασε ο καιρός να εφαρμοστεί η μελέτη Δοξιάδη στην Πάτρα, με βάση το σχεδιασμό που έγινε τότε και που η ίδια η πόλη είχε αποφασίσει.

Μέχρι τώρα εφαρμοζόταν αποσπασματικά γι αυτό και συνηθίσαμε σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που καθιερώθηκαν στη λογική του προσωρινού, μέχρι να ολοκληρωθούν έργα τα οποία έγιναν από ευρωπαικά προγράμματα.

Φθάσαμε, όμως, στο τέλος. Έχουν διευθετηθεί όλες οι λεπτομέρειες κι έχει επικαιροποιηθεί ο σχεδιασμός που προβλέπει η κύρια μελέτη.

Βασική κυκλοφοριακή αλλαγή που θα εφαρμοστεί μέσα στους πρώτους μήνες του 2022 είναι η αντιδρόμηση της Κορίνθου.

Μια παλιά συνήθεια των Πατρινών είναι ότι την οδό Κορίνθου, τη χρησιμοποιούσαμε για έξοδο από την πόλη. Αυτό αλλάζει. Η Κορίνθου θα είναι ο κύριος οδικός άξονας εισόδου της πόλης. Όσοι έρχονται από Αθήνα με κατεύθυνση το κέντρο, φθάνοντας στην ΄΄Μπύρα Μαράτου΄΄ δεν θα έχουν λόγους να στρίψουν στην οδό Αγ.Σοφίας. Θα συνεχίζουν ευθεία μπαίνοντας πολύ γρήγορα στο ιστορικό κέντρο.

Επίσης, αντί για την Κορίνθου, η οδός Κανακάρη έχει επιλεγεί να είναι ο δρόμος εξόδου από την πόλη.

Παράλληλα, θα έχουμε την Αράτου και τη Ζαίμη να έχουν αντίθετες κατευθύνσεις απ΄ότι σήμερα, ενώ η Αγ.Σοφίας θα είναι διπλής κατεύθυνσης δρόμος, όπως και η Κωνσταντινουπόλεως.

Η Μαιζώνος από το ύψος της Αράτου μέχρι τη Γούναρη, πεζοδρομείται. Το ίδιο και η Αγ.Νικολάου μέχρι την Κορίνθου.

Επίσης, στην Αγ.Νικολάου, από το ύψος της Κορίνθου μέχρι την Υψηλάντου θα υπάρχει ποδηλατόδρομος.

Αυτές είναι οι βασικές κυκλοφοριακές αλλαγές που θα έχουμε στο κέντρο εντός του 2022.

Υπάρχουν και αρκετές άλλες, κυρίως εκτός ιστορικού κέντρου. Μία από αυτές αφορά την παραλιακή ζώνη. Εκεί, από τον ποταμό Μείλιχο μέχρι το παλιό κολυμβητήριο της Αγυιάς, το τμήμα αυτό πεζοδρομείται, θα γίνει ανάπλαση και θα συνδεθεί με την περιοχή της Πλαζ που κι αυτή αλλάζει μορφή με έργα ανάπλασης που είναι σε εξέλιξη.

Συνεπώς, όσοι θα έρχονται από την οδό Κανελλοπούλου δεν θα μπορούν να φθάνουν ως το κολυμβητήριο για να συναντήσουν την Ηρώων Πολυτεχνείου.

Θα στρίβουν αριστερά στην οδό Καραμανλή (παράλληλη οδός της Ηρ.Πολυτεχνείου) όπου ο δήμος έχει απαλλοτριώσει ιδιοκτησίες και θα επισκευαστεί καινούριος δρόμος. Τα δε οχήματα θα βγαίνουν στην Ηρ.Πολυτεχνείου μετά τον Μείλιχο ώστε να συνεχίζουν την πορεία τους προς το κέντρο.

Ακόμη, η οδός Σισίνης πεζοδρομείται , ενώ θα διαθέτει και ποδηλατόδρομο, που θα συνδέει την Άνω Πόλη με τα Ψηλαλώνια.

Μέχρι τον Μάρτιο του 2022 θα πρέπει να έχει παραδοθεί και ο παραλιακός ποδηλατόδρομος. Με βάση το σχεδιασμό, η πόλη μέσα στο κέντρο της θα αποκτήσει πυκνό δίκτυο ποδηλατοδρόμων. Πολλοί από τους κάθετους δρόμους θα έχουν ποδηλατικούς διαδρόμους που θα συνδέονται υποχρεωτικά με τον παραλιακό ( αυτός είναι και ο βασικός λόγος που ο παραλιακός ποδηλατόδρομος δεν θα μπορούσε να διέρχεται μέσα από το λιμάνι γιατί δεν θα εφαρμοζόταν η μελέτη , ενώ τα έργα είναι χρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ και δεν επιτρέπεται η παραμικρή παρέκκλιση ).

Πέρα των αλλαγών σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, η πόλη παίρνει μια διαφορετική εικόνα . Σε λίγο καιρό θα ξεκινήσουν και τα έργα της μεγάλης ανάπλασης που αφορούν την περιοχή από Τριών Ναυάρχων μέχρι την Αράτου (στην Άνω πόλη έχουν ξεκινήσει πριν από μερικούς μήνες). Την ίδια χρονική περίοδο θα γίνει και η συντήρηση σε όλες τις σκάλες που συνδέουν την Κάτω με την Άνω Πόλη.

Τέλος, εντός του νέου έτους θα έχουμε και μια άλλη αλλαγή: Το Δημαρχείο μεταφέρεται στο ανακαινισμένο Αρσάκειο με όλες τις υπηρεσίες του. Επίσης μεταφέρεται και η ΔΕΥΑΠ στο ιδιόκτητο κτίριο της (πρώην Αχαική Τράπεζα), ενώ θα διαθέτει και γραφείο στο Αρσάκειο για εξόφληση λογαριασμών.

Από τα παραπάνω, καθίσταται σαφές πως είναι πολλές οι συνήθειες που ξέραμε εδώ και χρόνια και θα πρέπει τώρα να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα.

* ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ("Μ")