Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν παραγγείλει την κατασκευή 610 πλοίων μέσα στο 2012, όμως μόνο... ένα κατασκευάζεται στην Ελλάδα! Συγκεκριμένα οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν δώσει παραγγελίες γαι 300 πλοία στην Ν. Κορέα, 270 στην Κίνα, ακόμα και σε Ινδία, Φιλλιπίνες, Βιετνάμ, όμως - επαναλαμβάνουμε - στην Ελλάδα έχει δοθεί μόνο μια παραγγελία. Γιατί;
Σύμφωνα με την τοποθέτηση ναυτιλιακών κύκλων τρεις είναι οι λόγοι:
1. Υψηλό κόστος κατασκευής, ακόμα και απλών μετασκευών ή συντηρήσεων.
2. Τα χρονοδιαγράμματα σε κάθε παραγγελία δεν τηρούνται με αποτέλεσμα ο παραγγέλων να μην μπορεί να ανταποκριθεί στα συμβόλαια που έχει υπογράψει και να κινδυνεύει με εκπτώσεις εγγυητικών κ.λ.π.
3. Λόγω των συχνών απεργιακών κινητοποιήσεων που καθιστούν την ναυπηγοκατασκευαστική ζώνη του Περάματος, μια εντελώς ανασφαλή... περιοχή!
Οι ίδιοι κύκλοι βεβαιώνουν ότι "υπάρχει δουλειά για την Ελλάδα" αλλά όχι με αυτές τις συνθήκες. Ο ελληνικός στόλος μετρά 3.760 πλοία που προτιμούν ξένα ναυπηγεία για κάθε εργασία. Τα δε πλοία υπό κατασκευή είναι παραγγελίες δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ...
Φυσικά το πολιτικό σύστημα δεν ασχολείται με αυτά. Ας δίδονται εκατοντάδες παραγγελίες σε ξένα ναυπηγεία, τι μας νοιάζει;