Οικονομική ενίσχυση με 5.000 ευρώ ανά φορτηγό ζητά ο κλάδος των Μεταφορών που λειτουργεί πλέον μόνο κατά 30% λόγω πανδημίας

Την ενίσχυση του φορτηγού ζητά επισήμως και εγγράφως ο κλάδος των Μεταφορών από την κυβέρνηση μέσω του κ. Πέτρου Σκουλικίδη προέδρου του μεγαλύτερου φορέα της χώρας (ΠΣΧΕΜ).

Ο κ. Σκουλικίδης υπογραμμίζει την μεγάλη μείωση του μεταφορικού έργου στις μεταφορές των κοντέινερ, ενώ πάνω από 60% είναι το ποσοστό διαθεσιμότητας των φορτηγών δημόσιας χρήσης ειδικά σε ό,τι αφορά τα φορτηγά – ψυγεία, κοινού φόρτου, μεταφοράς κοντέινερ.

Με επιστολή του προς τους Υπουργούς Γεωργιάδη, Σταϊκούρα και Καραμανλή ο κ. Πέτρος Σκουλικίδης πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ αναφέρει ότι  "η πανδημία του κορωνοϊού έστειλε τον κλάδο στην εντατική, αφού το μεταφορικό έργο μειώθηκε σε ποσοστό άνω του 70%".

Ο κ. Σκουλικίδης επισημαίνει ότι πολύ σωστά το κράτος σε πρώτη φάση αναγνώρισε το πρόβλημα και συμπεριέλαβε τον ΚΑΔ στους πληττώμενους κλάδους, όμως αυτό είναι προσωρινή λύση και δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα.

   Για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα και να υπάρξει επιβίωση των μεταφορικών επιχειρήσεων, επιβάλλεται "το κράτος να τις ενισχύσει οικονομικά  με 5.000 ευρώ τουλάχιστον ανά αυτοκίνητο (για πάγια και ανελαστικά έξοδα),γιατί διαφορετικά ο ήδη καθημαγμένος κλάδος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών Φ.Δ.Χ. θα οδηγηθεί στη χρεωκοπία".

Με δεδομένο ότι υπάρχουν 33.000 φορτηγά (τα περισσότερα πλέον χωρίς δρομολόγια) το συνολικό κόστος μπορεί να είναι γύρω στα 120 εκατ. ευρώ.

ΠΟΙΑ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΙΚΟΝΑ

Μεγάλο μέρος των απασχολουμένων του κλάδου βρίσκεται ουσιαστικά στην ανεργία, διότι ότι πέραν της βιομηχανίας τροφίμων και ίσως κάποιων άλλων κλάδων της μεταποίησης, οι υπόλοιποι τομείς έχουν διακόψει την λειτουργία τους. 

Ακόμη δε και όσοι πραγματοποιούν μεταφορές, το πράττουν υπό αντίξοες συνθήκες: συνεχείς έλεγχοι από τις αρμόδιες αρχές για την τήρηση των μέτρων περιορισμού, έκθεση της υγείας τους σε κίνδυνο καθώς εισέρχονται σε εργοστάσια, όπου κάποια βεβαίως μπορεί να τηρούν μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό, κάποια όμως όχι τόσο αυστηρά. 

Ένα παράδειγμα είναι και το Λιμάνι των Πατρών όπου δεκάδες ανεξέλγκτοι μετανάστες εισβάλλουν σε φορτηγά και έρχονται σώμα με σώμα με Λιμενικούς και οδηγούς.

«Οι συνάδελφοι πραγματοποιούν μεταφορές και τροφοδοτούν τη διατροφική αλυσίδα, τις εισαγωγές και τις εξαγωγές σε χώρες με αυξημένο πρόβλημα, τις μεταφορές φαρμάκων και ιατρικού εξοπλισμού και κάθε αναγκαίου αγαθού με αυξημένο κίνδυνο να μολυνθούν από τον ιό, αφού δεν είναι εφικτό να μείνουν στο σπίτι, αλλά ασκούν λειτούργημα και τροφοδοτούν την αγορά με όλα τα απαραίτητα προϊόντα για να καλύψουν ανάγκες των συνανθρώπων μας», επεσήμανε ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ Πέτρος Σκουλικίδης.

ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΕΙΩΘΕΙ

Στο μεταξύ, το λειτουργικό κόστος στις Μεταφορές (καύσιμα, διόδια, κόστος συντήρησης, κόστος μισθοδοσίας οδηγού κ.λπ.) παραμένει στα ίδια επίπεδα της εποχής πριν από τη σαρωτική εμφάνιση του COVID-19, με τη διαφορά ότι πρέπει πλέον να καλυφθεί από μία διαδρομή, καθώς δεν υπάρχουν φορτία για να καλύψουν το κόστος του δρομολογίου επιστροφής του οχήματος και του οδηγού στην έδρα του.

 

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης