Ξεκίνησαν τα λουκέτα στις Μεταφορικές Εταιρείες - Απροστάτευτος ο κλάδος με το πετρέλαιο στα 2 ευρώ - Ακρίβεια και σε λάστιχα, ανταλλακτικά

Μοναχικοί ιδιοκτήτες φορτηγών αλλά και εταιρείες λυγίζουν υπό το βάρος της φοβερής αύξησης στο πετρέλεαιο κίνησης και είτε διακόπτουν τη λειτουργία τους είτε κλέινουν οριστικά.

Ο κλάδος ειναι απροστάτευτος αφού δεν υπάρχει καμία μέριμνα για τα καύσιμα ενώ παράλληλα αυξάνονται τα πάντα αν... τα βρεις. Όπως αναφέρουν οι μεταφορείς, το κόστος πετρελαίου αποτελούσε περίπου το 30- – 35% του λειτουργικού  κόστους ενός φορτηγού, και μέσα σε τρεις μήνες έχει πιάσει το 65%. 

Στο μεταξύ, εκτόξευση τιμών καταγράφεται στις τιμές των ελαστικών και στα ανταλλακτικά, επιβαρύνοντας ακόμα περισσότερο τον κλάδο.

Στη Βόρεια Ελλάδα, το πρώτο λουκέτο, εξαιτίας και της διαμορφωθείσας κατάστασης από το ξέφρενο ράλι των τιμών που έχει ενισχυθεί περαιτέρω από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, είναι γεγονός. Αφορά σε μικρομεσαία μεταφορική εταιρεία της Θεσσαλονίκης, που δεν κατάφερε να αντεπεξέλθει στους νέους κραδασμούς που δέχεται η οικονομία και έπαυσε τη λειτουργία της. Τ

ην ίδια ώρα όπως λένε γνώστες της εν λόγω αγοράς πολλές μεταφορικές παραπαίουν προσπαθώντας, ωστόσο, να επιβιώσουν.

«Από πέρυσι τον Σεπτέμβριο το κόστος των καυσίμων έχει αυξηθεί μεσοσταθμικά κατά 35%, ωστόσο το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης, περί το 25%, επήλθε μετά το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία» τονίζει ο Γιώργος Ηλιάδης, διευθύνων σύμβουλος της Ηλιάδης Μεταφορές ΑΕ.

Εκτός όμως από τα κόστη των καυσίμων κίνησης που έχουν εκτιναχθεί, όπως σημειώνει ο κ. Ηλιάδης, η υπερβολική αύξηση στα ναυτιλιακά κόστη για τη μεταφορά των κοντέινερς έχει δημιουργήσει πρόσθετη ασφυξία στον κλάδο.

Είναι χαρακτηριστικό πως η εξαγωγή ενός κοντέινερ προς την Κύπρο πέρυσι κόστιζε 1.350 ευρώ ενώ σήμερα ανέρχεται σε 2.000 ευρώ.

Αν μάλιστα πρόκειται για κοντέινερ προερχόμενο από Κίνα τότε το κόστος ζαλίζει καθώς σκαρφαλώνει στις 15.000 ευρώ (!) όταν δυο χρόνια νωρίτερα άγγιζε τις 2.500

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης