Έρχονται αυξημένα διόδια για τα παλαιά ελληνικά φορτηγά στα διόδια με το πρόσχημα ότι ρυπαίνουν

Νέο κόστος έρχεται για τα ελληνικα φορτηγά στα διόδια και ενω εδώ και χρόνια καμία κυβέρνηση δεν προσφέρει κίνητρα για να βοηθήσει στην αντικατάσταση των παλιών βαρέων οχημάτων και στην ανανέωση του στόλου, του γηρεότερου σήμερα στόλου φορτηγών στην ΕΕ. 

Ο κλάδος των Μεταφορών θα βρεθεί απέναντι σε ένα ακόμη αδικαιολόγητο κόστος - και μάλιστα εν μλεσω κρισης - την ώρα που δεν έχει τύχει καμίας συμπαραστασης. Δεν έχουν επιλυθεί βασικλα του προβλήματα, δεν έχει κίνητρα ανανέαωσης, δεν έχει εκπ΄τωσεις στα διόδια ενώ με ένα πλήθος νόμων αντιμετωπίζει κοστοβόρα γραφειοκρατία και μεγάλα πρόστιμα.

Μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα λοιπόν, αναμένεται η ψήφιση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο της γνωστής με την  ονομασία "ευρωβινιέτα" πρότασης .

Oι διεθνομεταφορείς γνωρίζουν ήδη, ότι η ευρωβινιέτα είναι η πληρωμή διοδίων με το χρόνο - ημέρα, εβδομάδα, μήνα κ.λ.π. που εφαρμόζεται σε αρκετές χώρες της Ευρώπης. Κατά την είσοδο δηλαδή στη χώρα, αγοράζεις βινιέτα και έχεις πληρώσει τα τέλη διοδίων για το χρόνο που επέλεξες να κυκλοφορήσεις μέσα σ΄ αυτή τη χώρα. Όμως η νέα πρόταση απαιτεί το κόστος πληρωμής να είναι ανάλογο των εκπομπών ρύπων κλαθε αυτοκινήτου.

Αυτό, ήδη το εφαρμόζουν ορισμένες χώρες της Ευρώπης. Και μάλιστα, οι διαφορές στο κόστος διοδίων μεταξύ των κατηγοριών ρύπων είναι αρκετά μεγάλες και φτάνουν ή ξεπερνούν το 40% μεταξύ π.χ. euro 3 και euro 6.

Με λίγα λόγια, όλα τα κράτη που έχουν αποδεχθεί την διακήρυξη ο "ρυπαίνων πληρώνει" μεταξύ των οποίων και η χώρα μας. Έτσι, θα πρέπει τα διόδιακαι στους δικούς μας αυτοκινητόδρομους να διαφοροποιηθούν σε κόστος ανάλογα με την κατηγορία ρύπων του διερχόμενου οχήματος.

Κατά την ΕΕ αυτό θεωρείται και ένα υπολογίσιμο αντικίνητρο που θα μπορούσε να ωθήσει τους αυτοκινητιστές στην αντικατάσταση των παλαιών οχημάτων.

Για το λόγο αυτό οι κατασκευαστές είναι οι πιο ένθερμοι υποστηρικτές της πρότασης και τάσσονται υπέρ της άμεσης ψήφισης της.

ΤΟ ΝΤΙΖΕΛ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΦΘΗΝΟΤΕΡΟ ΚΑΥΣΙΜΟ

Η πλευρά της αγοράς των Μεταφορών δεν συμφωνεί καθόλου με τα παραπάνω. Για τον απλό λόγο ότι σήμερα, ανεξάρτητα από τα λεγόμενα των "πρασίνων" και των υπερασπιστών του περιβάλλοντος, δεν υπάρχει φορτηγό ή λεωφορείο με καύσιμο  πιο ανταγωνιστικό του ντίζελ. Το πετραιλεικίνητο φορτηγό είναι φθηνό στην αγορά του αλλά και στη λειτουργια τους.

Όλα δείχνουν ότι η πρόταση θα ψηφιστεί, ενώ οι Ενώσεις των Μεταφορέων, έχοντας και την υποστήριξη ορισμένων κυβερνήσεων, θα δώσουν τη μάχη για να κερδίσουν μια μακρύτερη μεταβατική περίοδο, μετά το τέλος της οποίας θα πρέπει το κάθε κράτος - μέλος να προσαρμοστεί υποχρεωτικά στις διατάξεις της  της "ευρωβινιέτας".

 

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης