Νέο αντιβιοτικό που «σκοτώνει» υπερβακτήρια ανακαλύφθηκε με την βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης

Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν την τεχνητή νοημοσύνη (AI) για να ανακαλύψουν ένα νέο αντιβιοτικό που μπορεί να σκοτώσει ένα θανατηφόρο είδος υπερβακτηρίου, σύμφωνα με το BBC.

Η τεχνητή νοημοσύνη βοήθησε να περιοριστούν χιλιάδες πιθανές χημικές ουσίες σε μια ομάδα που θα μπορούσαν να δοκιμαστούν στο εργαστήριο.

Το αποτέλεσμα ήταν ένα ισχυρό, πειραματικό αντιβιοτικό που ονομάζεται abaucin, το οποίο θα χρειαστεί περαιτέρω δοκιμές πριν χρησιμοποιηθεί.

Οι ερευνητές στον Καναδά και τις ΗΠΑ λένε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει τη δύναμη να επιταχύνει μαζικά την ανακάλυψη νέων φαρμάκων.

Πρόκειται για το πιο πρόσφατο παράδειγμα του πώς τα εργαλεία της τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να αποτελέσουν επαναστατική δύναμη στην επιστήμη και την ιατρική.

Τα αντιβιοτικά σκοτώνουν τα βακτήρια. Ωστόσο, υπάρχει έλλειψη νέων φαρμάκων εδώ και δεκαετίες και τα βακτήρια γίνονται όλο και πιο δύσκολο να αντιμετωπιστούν, καθώς αναπτύσσουν αντίσταση σε αυτά που έχουμε.

Υπολογίζεται ότι περισσότεροι από ένα εκατομμύριο άνθρωποι ετησίως πεθαίνουν από λοιμώξεις που αντιστέκονται στη θεραπεία με αντιβιοτικά.

Οι ερευνητές επικεντρώθηκαν σε ένα από τα πιο προβληματικά είδη βακτηρίων – το Acinetobacter baumannii, το οποίο μπορεί να μολύνει πληγές και να προκαλέσει πνευμονία. Μπορεί να μην είναι γνωστό, αλλά είναι ένα από τα τρία υπερβακτήρια που ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει χαρακτηρίσει ως «κρίσιμη» απειλή.

Είναι συχνά σε θέση να αποφεύγει πολλαπλά αντιβιοτικά και αποτελεί πρόβλημα στα νοσοκομεία και τα ιδρύματα περίθαλψης, όπου μπορεί να επιβιώσει σε επιφάνειες και ιατρικό εξοπλισμό.