Η ριελίνη νικά το αλτσχάιμερ; Μπροστά σε μια σημαντικη ανακάλυψη

Ερευνητές υποστηρίζουν ότι έκαναν μια πολύ σημαντική ανακάλυψη που θα μπορούσε να βοηθήσει στην προστασία των ατόμων που κινδυνεύουν από αυτό το είδος άνοιας.

Ένας άνδρας που φαινόταν ότι θα άρχιζε να χάνει τη μνήμη του όταν θα έφτανε 40 ή 50, με βάση το ιστορικό της οικογένειάς του, συνέχισε να έχει μια ομαλή εγκεφαλική λειτουργία για δεκαετίες ακόμα, πηγαίνοντας έτσι κόντρα στις εκτιμήσεις.

Όπως φαίνεται, τον εν λόγω άνδρα προστάτευσε μια σπάνια γονιδιακή μεταβολή που ενίσχυσε τη λειτουργία μιας πρωτεΐνης που ονομάζεται «ριελίνη» και βοηθά τους νευρώνες να επικοινωνούν.

Οι επιστήμονες λένε ότι η κατανόηση της επίδρασης της εν λόγω γονιδιακής μεταβολής στον εγκέφαλο, ίσως βοηθήσει στην πρόληψη του Αλτσχάιμερ και σε άλλα άτομα.

«Πρόκειται για μια πολύ σημαντική ανακάλυψη», δήλωσε ο Δρ Τζόσεφ Αρμπολέδα – Βελάσκες, καθηγητής Οφθαλμολογίας στο Harvard. «Καθιστά ιδιαίτερα εμφανές ότι και η προσθήκη περισσότερης ριελίνης στον εγκέφαλο θα μπορούσε πράγματι να βοηθήσει τους ασθενείς».

Η σχετική μελέτη δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα στο περιοδικό Nature Medicine.

Η ενισχυμένη ριελίνη φάνηκε να προστατεύει ένα πολύ συγκεκριμένο σημείο του εγκεφάλου του άνδρα, μια περιοχή δηλαδή που βρίσκεται πίσω από τη μύτη και ονομάζεται ενδορινικός φλοιός.