Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη : Θέμα χρόνου νέες ποινικές διώξεις

Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις σχετικά με τα όσα διαδραματίστηκαν την 28η Φεβρουαρίου στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα -Θεσσαλονίκη, καθώς νέα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας σκιαγραφούν αφενός την επαγγελματική συμπεριφορά του Σταθμάρχη Λάρισας και αφετέρου την υπηρεσιακή ανεπάρκειά του, η οποία είχε, από ότι φαίνεται, γίνει αφορμή εγρήγορσης και συναγερμού μεταξύ των διερχόμενων μηχανοδηγών από το Σταθμό της Λάρισας.

Στο πλαίσιο αυτό, αντιμέτωπα με τη Δικαιοσύνη αναμένεται να βρεθούν και άλλα στελέχη του ΟΣΕ, καθώς είναι θέμα χρόνου πλέον η άσκηση νέων ποινικών διώξεων, πέραν αυτής που έχει ασκηθεί στην περίπτωση του προφυλακισμένου Σταθμάρχη Λάρισας για ανθρωποκτονία από αμέλεια και πρόκληση σωματικών βλαβών από αμέλεια κατά συρροή και διατάραξη ασφαλείας συγκοινωνιών.

Κομβικό σημείο για την περαιτέρω απόδοση των ευθυνών συνιστά η έκδοση των πορισμάτων των δύο δικαστικών πραγματογνωμόνων, οι οποίοι έχουν οριστεί από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας, Απόστολο Τζαμαλή. Σημειωτέον ότι χθες το απόγευμα οι δύο δικαστικοί πραγματογνώμονες μετείχαν σε σύσκεψη, προκειμένου να ενημερώσουν προφορικά τους δικαστικούς λειτουργούς που έχουν επιληφθεί της υπόθεσης, στη Λάρισα.

Καθώς εκτιμάται, τα πορίσματα των δύο εμπειρογνωμόνων θα ξεκλειδώσουν την πορεία των δικαστικών ερευνών, αφού αναμένεται να ενσωματώσουν στοιχεία για τα αίτια και το χρονικό της τραγωδίας, υποδεικνύοντας παράλληλα τους πραγματικούς υπαίτιους του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.

Παράλληλα με τα πορίσματα, συνέχεια -ακόμη και σήμερα- αναμένεται να δοθεί στις διώξεις όσων υπηρεσιακών φέρεται να εμπλέκονται στην πολύκροτη υπόθεση, με τις έρευνες να επικεντρώνονται στην περίπτωση του Επιθεωρητή του ΟΣΕ, ο οποίος είχε την ευθύνη του ορισμού των βαρδιών για τους Σταθμάρχες, στο Σταθμαρχείο της Λάρισας. Κοντά στον Επιθεωρητή, ερευνάται ακόμη ο ρόλος του απογευματινού Σταθμάρχη, ο οποίος αν και θα είχε υπηρεσία μέχρι τις έντεκα το βράδυ, εντούτοις αποχώρησε νωρίτερα από το πόστο του.

Στο παζλ του πρωτοφανούς για τα ελληνικά χρονικά σιδηροδρομικού δυστυχήματος, μια κρίσιμη ψηφίδα προστέθηκε χθες και αφορά το τελευταίο τηλεφώνημα του μηχανοδηγού του μοιραίου τρένου, ο οποίος μοιάζει να είχε καταλάβει ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. Κατά πληροφορίες, ο μηχανοδηγός του IC 62 φέρεται να τηλεφώνησε λίγη ώρα πριν από το δυστύχημα σε συνάδελφό του, γιατί νόμιζε ότι ήταν στο τρένο της αντίθετης κατεύθυνσης. Ο φίλος του συνήθως εκτελούσε δρομολόγια εμπορικών τρένων, και ο άτυχος μηχανοδηγός ήθελε να μάθει αν βρισκόταν στο τιμόνι της αμαξοστοιχίας 63503.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο άτυχος μηχανοδηγός είχε αντιληφθεί πως κάτι συμβαίνει με τη λειτουργία των δυο γραμμών και ήθελε να συνεννοηθεί με τον συνάδελφό του ώστε να αποτρέψει τη σύγκρουση, μόνο που ο φίλος του, με τον επικοινώνησε, του είπε ότι εκείνη την ώρα δε βρισκόταν σε υπηρεσία, αφού είχε αλλάξει τη βάρδιά του.
Την ίδια ώρα, οργή και αγανάκτηση προκαλούν οι αποκαλύψεις αναφορικά με το επίπεδο εκπαίδευσης του Σταθμάρχη, καθώς ο 59χρονος φέρεται να μην γνώριζε το χειρισμό του πίνακα σηματοδότησης του σταθμού της Λάρισας. Όπως λένε άτομα που εργάζονται χρόνια στη συγκεκριμένη, σιδηροδρομική γραμμή η θέση του σταθμάρχη απαιτεί άριστη γνώση του συστήματος χειρισμού της σηματοδότησης.

Δυστυχώς, όμως, ο 59χρονος πέρα από το λάθος χειρισμό στο κλείδωμα των γραμμών, δεν είχε τη γνώση αλλά και την εκπαίδευση για να χειριστεί τον πίνακα σηματοδότησης και να αποσοβήσει το σφάλμα του. Στην κατεύθυνση αυτή, το «αμάν!» που εκστόμισε κατά τους διαλόγους του με το κέντρο ρύθμισης κυκλοφορίας στην Αθήνα φέρεται να αποδεικνύει πως ήταν εκείνη τη στιγμή που ο Σταθμάρχης Λάρισας κατάλαβε το λάθος του στην καθοδήγηση του τρένου, κοστίζοντας τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Παράλληλα, τους ισχυρισμούς του Σταθμάρχη Λάρισας καταρρίπτει και ο φύλακας της κοντινότερης διάβασης στο επίμαχο κλειδί, ο οποίος είναι ο τελευταίος άνθρωπος που μίλησε με τους μηχανοδηγούς του μοιραίου Intercity 62. Όπως είπε στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha, είναι απολύτως βέβαιος ότι το τρένο είχε πάρει λάθος πορεία και σίγουρα όχι πορεία ανόδου, όπως διατείνεται ο Σταθμάρχης Λάρισας, αλλά αντίθετα είχε δει το τρένο να κινείται στην κάθοδο, έχοντας μπει στην ίδια γραμμή με την εμπορική αμαξοστοιχία που ερχόταν από τη Θεσσαλονίκη.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης