Η Ελλάδα μπορεί να ελπίζει σε ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο που να αλλάξει την συγκοινωνιακή κουλτούρα της χώρας; Ναι αν ο ΟΣΕ πουληθεί εξ ολοκλήρου σε ξένους! Οι ίδιοι οι Έλληνες απέτυχαν παταγωδώς αν και ξόδεψαν μυθικά ποσά για τον υποτιθέμενο εκσυγχρονισμό του. Πολλές δεκαετίες πίσω η χώρα επέλεξε τους αυτοκινητόδρομους αντί των σιδηρογραμμών. Φυσικά απέτυχε και σε αυτή την επιλογή. Οι μισοί οδικοί κόμβοι είναι εργα-φαντάσματα ενώ με την τιμή της βενζίνης στα 2 ευρώ η κίνηση στα εθνικά οδικά δίκτυα έχει μειωθεί κατακόρυφα.
Στο τρένο,το σκάνδαλο είναι διαχρονικό. Η Ελλάδα κατασπατάλησε δισεκατομμύρια για να κατασκευάσει σύντομες διαδρομές με μ.ο. ταχύτητας τα... 60 χλμ. την ώρα και με το επιβατικό κοινό να αδιαφορεί (παράδειγμα η νέα γραμμή προς το Ναύπλιο). Γραμμές όπως αυτή της Πατρών-Αθηνών υπονομεύτηκαν υπέρ του υπό κατασκευή νέου εθνικού αυτοκινητόδρομου. Αν οι επιβάτες έχουν ένα τρένο που διανύει την απόσταση σε 90 λεπτά, με την άνεση που παρέχει ένα σύγχρονο τρένο,ποιός θα μετακινηθεί με αυτοκίνητο; Και τότε πώς θα αποπληρωθεί το έργο από τις εισπράξεις των διοδίων;
Στο μεταξύ η γραμμή μήκους 200 χλμ. Αθηνών-Πατρών, έχει διακοπεί στο Κιάτο ενώ αν και όταν ολοκληρωθεί, σε κάποια τμήματα της η ταχύτητα δεν θα ξεπερνά τα... 90 χλμ!Στον 21ο αιώνα η Ελλάδα έχει το παγκόσμιο ρεκόρ... βραδύτητας ξεπερνώντας και την τριτοκοσμική Ινδία. Και πέτυχε αυτό το ρεκόρ κατασπαταλώντας τεράστια ποσά με ανύπαρκτα αποτελέσματα.
Την ίδια ώρα στη γειτονική Ιταλία οι ταχύτητες των τρένων φτάνουν τα 330 χλμ. την ώρα, ενώνοντας πόλεις πολύ γρηγορότερα από το αεροπλάνο (μαζί με τον χρόνο που διαθέτει κανείς πριν και μετά την πτήση). Δηλαδή το επίγειο τρένο ανταγωνίζεται την εναέρια πτήση στην Ιταλία.
Και φτάνουμε στο σήμερα. Στην Ελλάδα κρίθηκε σκόπιμο να καταργηθούν ολόκληρες γραμμές και να αρχίσει η διαδικασία εκποίησης του φορέα. Έτσι όπως γράφει το γερμανικό περιοδικό Spiegel, τρεις ετιαρείες μς μεγάλη εμπειρία στο αντικείμενο έχουν εκφράσει ενδιαφέρον.
Η Ρωσία εξετάζει το ενδεχόμενο να αγοράσει ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας καθώς και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενώ η μεγαλύτερη ιδιωτική σιδηροδρομική εταιρεία της Ρουμανίας, η Grup Feroviar Roman (GFR) έχει εκφράσει ενδιαφέρον για το κομμάτι των εμπορικών αμαξοστοιχιών, είπαν στο Ρόιτερς υψηλόβαθμοι Έλληνες αξιωματούχοι, τους οποίους δεν κατονομάζει το πρακτορείο. Ρώσος αξιωματούχος ανέφερε ότι έχει συζητηθεί η αγορά όλου ή τμήματος του δικτύου ενώ ο επικεφαλής των ρωσικών σιδηροδρόμων, Βλαντίμιρ Γιακούνιν, είπε στο Ρόιτερς: «Είμαστε σε επαφή με τους Έλληνες. Δεν έχουν ακόμη αποφασίσει για το μοντέλο που θα ακολουθήσουν, για αυτό είναι πολύ νωρίς για να μιλάμε για τη συμμετοχή μας».
Ο ένας από τους Έλληνες αξιωματούχους, σύμφωνα πάντα με το πρακτορείο, είπε ότι η γαλλική εταιρεία SNCF θέλει να αναλάβει τα εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια. Έχουν ήδη γίνει επαφές και συνομιλίες, που έφτασαν μέχρι και το επίπεδο των υπουργών Μεταφορών, στην Αθήνα και το Παρίσι το 2010 και στα τέλη του 1011, πρόσθεσε.