Ο σιδηρόδρομος : Τεράστιο σκάνδαλο με ένοχο το πολιτικό σύστημα της χώρας

 

Στα 33 χρόνια της μεταπολίτευσης, η Ελλάδα όχι μόνο δεν εκσυγχρονίστηκε αλλά αντιθέτως ΕΧΑΣΕ τις υποδομές της. Η χώρα δεν έχει τρένο (!), δεν έχει λιμάνια στα νησιά της, δεν έχει δρόμους, δεν έχει που να εναποθέσει τα σκουπίδια της κ.ο.κ.
Μιλάμε για ένα αποχαυνωμένο πολιτικό σύστημα, χαμένο στην κομματοκρατία, στην σπατάλη και την αδιαφάνεια. Χωρίς σχέδιο και χωρίς οράματα.
Ειδικότερα η περίπτωση του τρένου είναι τραγική και σκανδαλώδης. Ακόμα και σήμερα κατασκευάζουν σιδηρόδρομο χαμηλών ταχυτήττων, λες και είμαστε στην δεκαετία του... 50! Πρόκειται για φοβερής έκτασης σκάνδαλο, αφού δαπανήθηκαν απίστευτα ποσά για γραμμές που δεν είχαν επιβάτες (λόγω ταχυτήτην... ποδηλάτου όπως αυτή του Ναυπλίου), για εξοπλισμούς που σάπισαν κ.λπ.
Σκάνδαλο δεν είναι για παράδειγμα ο προαστιακός στην Αθήνα που μένει νεκρό έργο αν και η γραμμή υπάρχει; Θα χαθούν και τα χρήματα που ξοδεύτηκαν και κοινοτικά κονδύλια και δεν θα απολογηθεί κανείς.
Η ΕΡΓΟΣΕ, προωθεί δυο μεγάλα έργα αυτό τον καιρό. Το πρώτο μεγάλο έργο βρίσκεται στον ορεινό όγκο της Στερεάς Ελλάδας και το δεύτερο στη Βόρεια Πελοπόννησο, με πρότζεκτ τα οποία όταν ολοκληρωθούν θα φέρουν την Πάτρα και τη Θεσσαλονίκη αντίστοιχα σε "κοντινή απόσταση" με την Αθήνα.

Το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο της σήραγγας της Οθρυος ξεκίνησε εκ νέου μετά το απαλλακτικό πόρισμα των εμπειρογνωμόνων του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ), το οποίο δικαιώνει την ΕΡΓΟΣΕ για τους χειρισμούς της συγκεκριμένης σύμβασης. Σημειωτέον ότι έχουν ασκηθεί ποινικές διώξεις κατά στελεχών της εταιρείας για απιστία στη διαχείριση της εν λόγω εργολαβίας έπειτα από έρευνα του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.
Η ολοκλήρωση των έργων στη σήραγγα θα επιτρέψει στη συνέχεια τη δημοπράτηση την ολοκλήρωση της εργολαβίας (επιδομή, υποδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση) προκειμένου να δημιουργηθεί η νέα διπλή γραμμή "υψηλών" ταχυτήτων...
Επίσης θα δημοπρατηθεί μια εργολαβία στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη, προϋπολογισμού 280 εκατ. ευρώ, που θα ολοκληρώσει τις υπολειπόμενες εργασίες, θα περάσει την υποδομή και την επιδομή του σιδηροδρόμου και θα εγκαταστήσει τα συστήματα σηματοδότησης.
Παράλληλα, άλλη εργολαβία, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, θα «τρέξει» τα έργα κατασκευής της νέας διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα Ψαθόπυργος - Αγιά, θα αναλάβει όμως να περάσει τις εγκαταστάσεις ηλεκτροκίνησης από τα προάστια της Πάτρας ως το Κιάτο.

 

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης