Τις τελευταίες εβδομάδες ένα ξαφνικό μπαράζ προστίμων, στους οδικούς άξονες της χώρας, σε βάρος των Μεταφορών φέρνει και πάλι στην επικαιρότητα, τον αδικαιολόγητο εξοντωτικό διωγμό του φορτηγού.
Τα φορτηγά μοιάζουν πλέον με κινούμενους στόχους, βολικά για να κόβουν οι ελεγκτές πρόστιμα πάσης φύσεως για να δείχνουν ότι "έκαναν καλά τη δουλειά τους". Όταν κινούνται στο εθνικό δίκτυο, παιρνούν από Συμπληγάδες που συνήθως καταλήγουν σε δεινά, αφού τα πρόστιμα μπορεί να φτάνουν ακόμη και τις 10-15.000 ευρώ, με αφαιρέσεις αδειών και στην ουσία απαγόρευση της εργασίας για τους οδηγούς ακόμη και για μήνες!
Τους ελέγχους κάνει πλέον η Τροχαία και όχι μικτά κλιμάκια. Τα φορτηγά έχουν σήμερα μεγάλα λειτουργικά προβλήματα από τα θηριώδη σε κόστος διόδια, τις αυξημένες τιμές στο πετρέλαιο, το ωράριο... γραφείου την ώρα της μετακίνησης (!), και πολλά άλλα.
Στελέχη του κλάδου μιλούν για μια κακή ψυχολογία "ανθρώπων και εταιρειών", εξ αιτίας αυτών των διωγμών. Όπως εξηγούν έχουν απένατί τους μια Πολιτεία που:
- Δεν σκύβει πάνω από τα προβλήματα του κλάδου (σε μια εποχή κρίσης), ούτε καν ακούει τα διαχρονικά του αιτήματα,
- Ενώ έχει υποσχεθεί εκπτωτικά προγράμματα στα διόδια πέρασαν 18 μήνες χωρίς καν να γίνει μια σύσκεψη.
- Τα θηριώδη πρόστιμα "ακουμπούν" σε διφορούμενες ερμηνείες, με αποτέλεσμα πολλές φορές να σύρονται άνθρωποι σε πολύωρες εξηγήσεις για να απαλλαγούν.
- Ο κλάδος είναι σταθερά εκτός ευρωπαϊκών προγραμμάτων αναβάθμισής του.
"Δεν είναι καθόλου ευχάριστο να είσαι σε όλα νόμιμος και όμως να κινδυνεύεις σε κάθε μεταφορά από μπαράζ προστίμων και γραφειοκρατία. Γιατί κυνηγούν το φορτηγό;", είναι η διαχρονική απορία του κλάδου, που ζητά στήριξη και όχι καταδίωξη.