Άκούσαμε τον κ. Γ. Μπαμπινιώτη να λέγει τούτο: Στην Ελλάδα δεν υπάρχει Λύκειο. Στη θέση του υπάρχει μόνο το Φροντιστήριο. Στο Σχολείο οι μαθητές φυλούν απουσίες και στο τελευταίο δίμηνο εξαφανίζονται.
Εξηγεί ακόμη: Στην καλύτερη ηλικία των 15 με 18 ετών έχουμε βάλει τα παιδιά στο λούκι της εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση. Μόνο το φροντιστήριο έχει αξία γι’ αυτούς, οδηγώντας στην αχρήστευση του σχολείου και στην υποβάθμιση των δασκάλων. Και τι επιτυγχάνουμε τελικά; Να φεύγουν τα παιδιά από τα σχολεία χωρίς να θυμούνται απολύτως τίποτα.
Αν ήμουν πρωθυπουργός της χώρας ή έστω υπουργός Παιδείας δεν θα μπορούσα πια να κοιμηθώ, ακούγοντας ότι με ένα πολυδάπανο εκπαιδευτικό σύστημα καταστρέφουμε την παιδεία των παιδιών μας. Κάτι θα έπρεπε να κάνω.
Αναζήτησα κι άλλες ρήσεις από τον κ. Μπαμπινιώτη για το θέμα και από μια πρόσφατη συνέντευξη του άντλησα τα παρακάτω:
- Είχα δασκάλους που δεν κοιτούσαν το ρολόι για το πότε θα φύγουν, όπως συμβαίνει σήμερα, αλλά κάθονταν πέραν του ωραρίου τους για να μιλήσουμε για ποίηση ή λογοτεχνία. Ήταν δάσκαλοι και όχι διδάσκοντες.
- Διάβαζα τα πάντα από νεοελληνική λογοτεχνία και ποίηση: Καζαντζάκη, Θεοτοκά, Βενέζη, Ελύτη και Σεφέρη, Παλαμά, Καρυωτάκη, Καβάφη ή Σολωμό. Άκουγα ραδιόφωνο το οποίο ήταν πρότυπο εκφοράς λόγου και πηγή μουσικής ευαισθησίας.
- Με ενοχλεί αισθητικά η χυδαιότητα και η αδιαφορία. Ίσως έχει έρθει η στιγμή να βρούμε λίγο τον δρόμο μας. Δεν μπορούμε να σερνόμαστε εσαεί.
- Στα σχολεία μας παρατηρείται μια στασιμότητα, μια δειλία και συχνά οι αποφάσεις λαμβάνονται από απαίδευτους. Και δεν εννοώ ανθρώπους που δεν εκπληρώνουν τα τυπικά προσόντα αλλά ακαλλιέργητους σε σχέση με τον πολιτισμό, τις αξίες και τις αρχές της εκπαίδευσης.
- Φορτώσαμε το σχολείο με όγκους αμάσητων κι αχώνευτων πληροφοριών, οι οποίοι ποτέ δεν γίνονται χρήσιμοι κι αξιοποιήσιμοι για βαθύτερη γνώση. Υπηρετούν τη στρέβλωση της ελληνικής εκπαίδευσης, η οποία αποτυπώνεται πλήρως με την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Για όλη αυτή την καταστροφική πραγματικότητα, ΟΛΜΕ και κόμματα, δεν έχουν δει τίποτε. Μόνο υπονομεύουν άγρια όποιον τα απαριθμεί.