Η επανάσταση του 1821 και τα σχολικά μας βιβλία

Συμπληρώνουμε 200 χρόνια από την επανάσταση του 1821 και ακόμα δεν έχουμε καταφέρει να την περιγράφουμε σωστά στα σχολικά μας βιβλία.

Εκεί αφού μιλάμε σχηματικά για τους κακούς Τούρκους και τους καλούς Έλληνες και αφού συντηρούμε μύθους (δηλαδή ψεύδη), χάνουμε την ευκαιρία μέσα από την τίμια ιστορική προσέγγιση να αναδείξουμε ότι πρέπει.

Η αλήθεια είναι πασίγνωστη, την γνωρίζουν οι ιστορικοί, υπάρχει σε μελέτες, ΟΛΟΙ μπορούν εύκολα να την προσεγγίσουν και να την διαβάσουν, όχι όμως στα Σχολεία μας. Γιατί αυτός ο εθνικός στρουθοκαμηλισμός;

Το μεγαλύτερο ψέμα της επανάστασης είναι ότι την 25η Μαρτίου σηκώθηκε το Λάβαρο της Επανάστασης στην Αγία Λαύρα και σε αυτό ορκίστηκαν οι οπλαρχηγοί. Το ψέμα συντηρήθηκε για να "ενωθούν" η θρησκευτική με την (νέα...) εθνική ταυτότητα. Η επανάσταση είχε ξεκινήσει νωρίτερα στην Πάτρα όπως αναφέρουν και ρεπορτάζ ξένων εφημερίδων.

Άλλο ψέμα είναι το Κρυφό Σχολείο. Οι Τούρκοι δεν ασχολήθηκαν ποτέ με την εκπαίδευση, την οικονομική δραστηριότητα ή την θρησκεία των Ελλήνων. Το μόνο που τους ενδιέφερε ήταν να εισπράττουν τους φόρους. Υπήρξαν κάποια σπουδαστήρια σε Μονές για την διδαχή της Βίβλου αλλά γινόταν φανερά.

Ακόμη κύριες αιτίες για την Επανάσταση ήταν α) Η ανάγκη δημιουργίας ελληνικού έθνους (λόγω του Διαφωτισμού). Αυτή ήταν η σημαντικότερη, δεδομένου ότι Έλληνες της τότε διασποράς είχαν και παιδεία και χρήματα. β) Οι νέες κοινωνικές τάξεις που είχαν δημιουργηθεί β) Τα ανενεργά συσσωρευμένα... κεφάλαια που έπρεπε κάπου να επενδυθούν, (Ουκ ολίγοι Έλληνες ήρωες μόνο επί πληρωμή κινούσαν τους στόλους τους).

Σε λίγες γραμμές δεν υπάρχει η δυνατότητα να περιγράψει κανείς το 1821. Στα σχολικά βιβλία όμως; Η Ελλάδα έχει έξοχους ιστορικούς αναλυτές. Με αφορμή τα 200 χρόνια ας πούμε επιτέλους την αληθινή μας ιστορία στις νέες γενιές. Η κυβέρνηση να το τολμήσει.

                                     ΑΝΔΡΕΑΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

 

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης