Εξαιρετικό αντιοξειδωτικό για τον οργανισμό η σταφιδίνη

Ο χαρακτηρισμός της σύστασης και η εκτίμηση της αντιοξειδωτικής ικανότητας της σταφιδίνης μελετήθηκε εκτενώς στο Εργαστήριο Φαρμακογνωσίας και Χημείας Φυσικών Προϊόντων στο Τμήμα Φαρμακευτικής του Πανεπιστημίου Πατρών στο Ρίο από τους ερευνητές Κωνσταντίνο Ζαχαρή-Αγγελόπουλο και Φωτεινή Ν. Λάμαρη.

Η σταφιδίνη είναι το σιρόπι σταφίδας και χρησιμοποιείται στην αρτοποιία, τη ζαχαροπλαστική και την οινοποίηση. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι μελέτες για την κορινθιακή σταφίδα αναδεικνύουν υψηλή θρεπτική αξία, ενώ καμία μελέτη δεν έχει πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής για τη σταφιδίνη.

Όπως ανέφεραν οι ερευνητές, το σύνολο των φαινολικών συστατικών εκτιμήθηκε με τη μέθοδο Folin-Ciocalteu, ενώ ο προσδιορισμός των φλαβονοειδών με χρωματομετρική μέθοδο χρησιμοποιώντας ΑlCl3. Η εκτίμηση του περιεχομένου σε σάκχαρα έγινε με τη χρωματομετρική μέθοδο της ανθρόνης.

Στη συνέχεια έγινε περαιτέρω η ανάλυση φυτοχημικής σύστασης της σταφιδίνης με την τεχνική Πυρηνικού Μαγνητικού Συντονισμού (NMR). Με την τεχνική NMR ταυτοποιήθηκαν η κερσετίνη και η καμφερόλη, η γλυκόζη, η σακχαρόζη και η φρουκτόζη και η βαλίνη. Ενώ η αξιολόγηση της αντιοξειδωτικής ικανότητας έγινε με τη μέθοδο αναγωγής σιδηρικατιόντος με πρότυπη ένωση FeSO4, τη μέτρηση ικανότητας δέσμευσης ελευθέρων ριζών (μέθοδος DPPH) και την ικανότητα αναστολής της υπεροξείδωσης του λινελαϊκού οξέος.

Τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής έδειξαν ότι οι χρωματομετρικές αναλύσεις είχαν υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα αλλά και υψηλό πολυφαινολικό περιεχόμενο το οποίο είναι σχεδόν δεκαπλάσιο από το αντίστοιχο της σταφίδας. Σύμφωνα με αυτά η αντιοξειδωτική ικανότητα διαφάνηκε εξαιρετικά υψηλή, ενώ η σταφιδίνη μείωσε και την υπεροξείδωση κατά 83%. Αυτό σημαίνει ότι η σταφιδίνη είναι υψηλής θρεπτικής αξίας και εξαιρετικό αντιοξειδωτικό για τον οργανισμό, και για το λόγο αυτό, όπως ανέφεραν οι ερευνητές, ενδείκνυται για περαιτέρω μελέτη.