Ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ, Μαρκ Ρούτε, μεταβαίνει στον Λευκό Οίκο για συνάντηση με τον πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη συγκυρία για τις σχέσεις Ηνωμένων Πολιτειών και Βορειοατλαντικής Συμμαχίας.
Στο επίκεντρο των επαφών βρίσκονται οι εντάσεις που έχουν ανακύψει το τελευταίο διάστημα μεταξύ Ουάσινγκτον και ευρωπαϊκών κρατών-μελών του ΝΑΤΟ, καθώς και η ανάγκη επαναβεβαίωσης της στρατηγικής συνεργασίας και της κοινής αμυντικής πολιτικής.
Σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης, η επίσκεψη Ρούτε έχει ως βασικό στόχο τη γεφύρωση διαφορών και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης ανάμεσα στις δύο πλευρές, σε μια περίοδο αυξημένων γεωπολιτικών προκλήσεων και αβεβαιότητας στο διεθνές σύστημα ασφαλείας.
Η συζήτηση αναμένεται να επικεντρωθεί επίσης σε ζητήματα αμυντικών δαπανών, στον ρόλο των ευρωπαϊκών κρατών στο ΝΑΤΟ, αλλά και στη συνολική κατεύθυνση της Συμμαχίας τα επόμενα χρόνια.
Η επίσκεψη του Μαρκ Ρούτε στον Λευκό Οίκο θεωρείται καθοριστική, καθώς έρχεται σε μια περίοδο που η διατλαντική σχέση δοκιμάζεται και η ανάγκη για συντονισμό εμφανίζεται πιο επιτακτική από ποτέ.









