Κανελλοπούλου Μαρία: Μεγάλες οι ελλείψεις εκπαιδευτικών σε σχολεία
Η Βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Μαρία Κανελλοπούλου, μαζί με άλλους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, κατέθεσαν ερώτηση αναφορικά με τα τεράστια κενά στα ωρολόγια προγράμματα λειτουργίας των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, λόγω έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού, ζητώντας από το Υπουργείο Παιδείας να ανταποκριθεί επιτέλους, έστω και στα τέλη Νοέμβρη, στην συνταγματική υποχρέωση του για δωρεάν δημόσια παιδεία προς τους μαθητές της χώρας.
Η Μαρία Κανελλοπούλου δήλωσε σχετικά: «Η κυβέρνηση, πριν λίγες ημέρες, με πρωτοφανή τρόπο, με πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, παρακάμπτοντας και τις τελευταίες επιφάσεις κοινοβουλευτικής δημοκρατίας στη χώρα προχώρησε σε «αστραπιαία» διάλυση της δημόσιας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, νομοθετώντας υπέρ των ιδιωτικών κολλεγίων.
Στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αντίθετα επιλέγει τη μέθοδο του αργού θανάτου, κρατώντας τα σχολεία μισοάδεια από εκπαιδευτικούς. Το Υπουργείο γνωρίζει το πρόβλημα αλλά επιλέγει το ρόλο του Πόντιου Πιλάτου για ακόμα μια φορά, επαναλαμβάνοντας μονότονα πως δεν έχει πιστώσεις. Φυσικά δεν έχει πιστώσεις αφού τα χρήματα της χώρας καταλήγουν στις τσέπες των ξένων τοκογλύφων.»
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
23 /11/2012
ΘΕΜΑ: Μεγάλα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία όλης της χώρας
Η μνημονιακή πολιτική της κυβέρνησης καθημερινά οδηγεί το δημόσιο σχολείο σε κατάρρευση καθιστώντας αδύνατη την ικανοποίηση των στοιχειωδών εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η κατάσταση που επικρατεί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στον Πειραιά, όπου στα μέσα Νοεμβρίου απουσίαζαν 156 εκπαιδευτικοί –σύμφωνα με στοιχεία της ίδιας της διεύθυνσης ΠΕ Πειραιά.
Οι ελλείψεις αυτές έχουν ως αποτέλεσμα το σύνολο σχεδόν των ολοήμερων σχολείων- που δεν είναι ΕΑΕΠ- να υπολειτουργούν αφού σχεδόν κανένας εκπαιδευτικός ειδικοτήτων δεν έχει τοποθετηθεί σε αυτά. Επίσης οι ελλείψεις αυτές επηρεάζουν και τη λειτουργία του πρωινού προγράμματος πολλών σχολείων (πχ 13ο Κερατσινίου, 23ο Πειραιά κλπ.) αφού από την αρχή της σχολικής χρονιάς απουσιάζουν ειδικότητες Γυμναστών, Αγγλικών, Μουσικής κλπ. Ανάλογη κατάσταση επικρατεί και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Ανατολική Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης όπου σύμφωνα και πάλι με τα επίσημα στοιχεία της Διεύθυνσης 1851 διδακτικές ώρες των σχολικών προγραμμάτων της Περιφέρειας δεν καλύπτονται εβδομαδιαία, εξαιτίας έλλειψης προσλήψεων εκπαιδευτικών. Ανάλογη κατάσταση επικρατεί σε όλη τη χώρα και σε όλα τα σχολεία. Αν μάλιστα στα παραπάνω προστεθούν και άλλα προσωρινά κενά που δεν καλύπτονται (πχ. αν κάποιος εκπαιδευτικός αναγκαστεί να απουσιάσει με βραχυχρόνια αναρρωτική άδεια) σαν αποτέλεσμα έχουμε την απώλεια αθροιστικά πανελλαδικά χιλιάδων διδακτικών ωρών αλλά και τη συνολική αναστάτωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας αφού ελλείψει εκπαιδευτικών στη μεν πρωτοβάθμια τα παιδιά μοιράζονται σε άλλες τάξεις πολλαπλασιάζοντας τις δυσκολίες που έχουν να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί, μέσα σε τμήματα με ήδη υπερβολικά μεγάλο και αντιπαιδαγωγικό αριθμό μαθητών, στη δε δευτεροβάθμια τα παιδιά παραμένουν στα σχολικά προαύλια για ώρες περιμένοντας να τελειώσει το «κενό» τους για να ξανακάνουν μάθημα.
Η Διεύθυνση Προσωπικού του Υπουργείο Παιδείας απαντά επί της ουσίας αρνητικά στα αιτήματα των Διευθύνσεων ΠΕ και ΔΕ για κάλυψη των κενών επικαλούμενη εξάντληση των διαθέσιμων σχετικών πιστώσεων. Έτσι για παράδειγμα στην Π.Ε. Πειραιά και πάλι προσελήφθησαν τελικά για την κάλυψη των 156 κενών 11 αναπληρωτές ! (αναλογία κάλυψης κενών 1 προς 15). Επαναλαμβάνουμε δε ότι ανάλογη κατάσταση επικρατεί σε όλη τη χώρα.
Επειδή η δωρεάν Παιδεία είναι στοιχειώδης και συνταγματικά κατοχυρωμένη υποχρέωση του κράτους και
επειδή είναι αδιανόητο και αδικαιολόγητο ούτε καν αυτή να προσφέρεται
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
Τι κενά υπάρχουν πανελλαδικά στα σχολεία Α-θμιας και Β-θμιας όλης της χώρας; (παρακαλούμε για αναλυτική παράθεση στοιχείων)
Με ποιο τρόπο και με ποιο χρονοδιάγραμμα σκοπεύει να καλύψει αυτά τα κενά, ώστε να σταματήσει η απαξίωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και του έργου της;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Μαρία Κανελλοπούλου
Τζένη Βαμβακά
Παναγιώτα Δριτσέλη
Γιώργος Πάντζας
Έφη Γεωργοπούλου- Σαλτάρη
Ιωάννης Αμανατίδης
Τάσος Κουράκης
- Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια