Αίγιο - Αθήνα σε 50 λεπτά με το τρένο - Αυτός πρέπει να είναι ο στόχος κανείς δεν τον σχεδιαζει
Το τρένο δεν ανταγωνίζεται μόνο τα επίγεια συγκοινωνιακά μέσα. Για αποστάσεις μέχρι 700 χιλιόμετρα θέλει να κατανικά και το αεροπλάνο. Στην Ευρώπη το τρένο κυριαρχεί σε αυτές τις αποστάσεις με το αεροπλάνο να μην επιχειρεί καν τέτοιες κοντινές πτήσεις.
Ένα παράδειγμα είναι το Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Αν το τρένο κανει την απόσταση των 500 χιλιομέτρων σε τρεις ώρες (μέσος όρος 170 χιλμ/ώρα) δεν συμφέρει να πάρεις το πανάκριβο αεροπλάνο που σε θέλει στο αεροδρόμιο τουλάχιστον 90 λεπτά πριν, να πληρώνεις και πάρκινκ, σε αφήνει εκτός πόλης κ.ο.κ Είναι δηλαδή και πολύ ακριβότερο και σαφώς πιο αργό!
Ερώτημα: Γιατί το τρένο στην Ελλάδα δεν... τρέχει; Γιατί ενώ είμαστε στο 2020, το Αθήνα - Θεσσαλονίκη γίνεται σε 4 και πλέον ώρες και το Αίγιο - Αθήνα σε 2 ώρες και 20 λεπτά; Δύο οι απαντήσεις:
α) Οι πολιτικοί βάζουν το τρένο να σταματά σε ΟΛΑ τα χωριά για να δείξουν ότι δεν ξεχνούν τις... τοπικές κοινωνίες (!). Είμαστε πάντα στην εποχή του Μαυρογυαλούρου. Για παράδειγμα στη γραμμή Αίγιο - Αθήνα το τρένο κάνει ΕΙΚΟΣΙ στάσεις.
β) Αν και οι γραμμές που κατασκευάστηκαν για ταχύτητες ακόμη και άνω των 200 χιλμ/ώρα, δεν υπάρχουν Κέντρα Παρακολούθησης των δρομολογίων που να εξασφαλίζουν ότι δεν θα υπάρξει ατύχημα. Άρα πάμε σιγά, ότι βλέπει ο... οδηγός.
Το ερώτημα είναι φυσικά απλό. Γιατί δίπλα από τα αργά δρομολόγια που σταματούν παντού, δεν βάζουν εμβόλιμα και εξπρές δρομολόγια - χωρίς ενδιάμεσες στάσεις δηλαδή - ώστε το τρένο να φτάνει στη Θεσσαλονίκη σε τρεις ώρες (όταν το λεωφορέια κάνει πέντε και μισή) και από το Αίγιο να φτάνει στην Αθήνα σε... 50 λεπτά;
Η "Μ" ερεύνησε το θέμα και έχει απαντήσεις. Για την γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη οι Ιταλοί παρακάμπτουν εντελώς τους Έλληνες και τη νοοτροπία του "δε βαριέσαι" και ετοιμάζονται να βάλουν τρένα που θα πάρουν το 80% της κίνησης.
Στο Πάτρα - Αθήνα δηλώνουν ότι θα φτάσουμε το 2025 για να δούμε τρένο στην πόλη και πως θέλουν από τώρα έναν ακόμη ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ για να μην αλλάζει το τρένο μηχανή στο Κιάτο. (Εκεί η καθυστέρηση είναι 6 λεπτά). Απάντηση στο γιατί δεν βάζουν εξπρές στο Αίγιο - Αθήνα δεν πήραμε.
Τι λέει ο Κ. Καραμανλής αρμόδιος υπουργός; Μήπως γιατί ενα γρήγορο τρένο θα επιφέρει μεγάλη οικονομική ζημία στην Ολυμπια Οδό οπότε υο κράτος θα πρέπει να καταβάλλει προβλεπόμενες αποζημιώσεις μειωμένης κίνησης;