Ραγδαία αναπτύσσεται η αγορά του ποδηλάτου στην Ελλάδα, και αυτό παρά την οικονομική κρίση. Την εικόνα αυτή μεταφέρουν οι επαγγελματίες του χώρου του ποδηλάτου, που βλέπουν τον τζίρο των επιχειρήσεων τους να μεγαλώνει με αριθμητική πρόοδο. Αποτέλεσμα του αυξημένου καταναλωτικού ενδιαφέροντος είναι και το άνοιγμα καινούργιων «ποδηλατάδικων», με ότι αυτό συνεπάγεται για την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Το ποδήλατο αποτελεί το νέο ενδεδειγμένο μεταφορικό μέσο, τόσο για όσους προσπαθούν να μειώσουν τα έξοδά τους, όσο και για εκείνους που αναζητούν διέξοδο από το άγχος της καθημερινότητας που η κρίση δημιουργεί.
«Χαρακτηριστικό είναι ότι μέσα στο 2011 άνοιξαν 11 ποδηλατάδικα στην Αθήνα, περίπου ένα κατάστημα τον μήνα, ενώ οι πωλήσεις έχουν αυξηθεί το 2011 κατά 20-25% σε σχέση με τον 2010», εξηγεί ο δημοτικός σύμβουλος Αθηναίων και επικεφαλής της ανεξάρτητης κίνησης πολιτών «Επιμένουμε Αθήνα», Γιώργος Αμυράς. «Στην Αθήνα υπάρχουν σήμερα περίπου 5.000 ενεργοί ποδηλάτες που χρησιμοποιούν καθημερινά το ποδήλατο ως μέσο μεταφορά ή διασκέδασης».
Η αυξητική τάση στις πωλήσεις ποδηλάτων που μάλιστα συνοδεύεται και με το άνοιγμα καινούργιων επιχειρήσεων αποτυπώνεται και δια στόματος των ίδιων των εμπόρων. «Ο ρυθμός ανάπτυξης των ποδηλατάδικων είναι εντυπωσιακός. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, στην Ελλάδα πωλούνται περί τα 260.000 ποδήλατα τον χρόνο, με μέση τιμή τα 230 ευρώ. Μου θυμίζει λίγο την κατάσταση στη δεκαετία του 1980, με τα βίντεο κλαμπ. Πλέον, κάθε γειτονιά έχει το ποδηλατάδικό της» εξηγεί ο Δημήτρης Κωσταντόπουλος, ιδιοκτήτης 5 καταστημάτων πώλησης ποδηλάτων.
«Τα τελευταία 3 χρόνια παρουσιάζεται μία αύξηση τουλάχιστον 10-15% στις πωλήσεις ποδηλάτων, που μάλιστα συνοδεύεται από μία ακόμα μεγαλύτερη αύξηση στον αριθμό χρηστών. Το ποδήλατο απαιτεί την κίνηση μιας κριτικής μάζας ποδηλατών, στοιχείο απαραίτητο για να ξεπεραστούν οι όποιοι αρχικοί ενδοιασμοί» υπογραμμίζει από την πλευρά του ο εκδότης του περιοδικού m-bike και διευθυντής του Bike φεστιβάλ στην Τεχνόπολη, Σπύρος Παπαγεωργίου.
Ο κ. Παπαγεωργίου συμπληρώνει ότι το ποδήλατο μπορεί να συνδυαστεί με το μετρό και τον ηλεκτρικό ή να χρησιμοποιηθεί για μικρότερες αποστάσεις έως και 5-6 χλμ. «Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, το 80% των μετακινήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι αποστάσεις 5-6 χλμ. Αυτό σημαίνει ότι και ο Έλληνας μπορεί να χρησιμοποιήσει το ποδήλατό του αρχικά στην γειτονιά, για μικρές αποστάσεις.