Διασκέδαση στο σπίτι επιλέγουν οι Βρετανοί λόγω της κρίσης

Στροφή στην οικιακή διασκέδαση κάνουν οι Βρετανοί καταναλωτές που πιέζονται από την οικονομική κρίση, καθώς το Ηνωμένο Βασίλειο βυθίζεται στην ύφεση.

Κερδισμένες ωστόσο, βγαίνουν οι εταιρείες που προσφέρουν Ίντερνετ, καλωδιακή και συνδρομητική τηλεόραση. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, οι Βρετανοί δίνουν 48 λίρες το μήνα για να λαμβάνουν υπηρεσίες καλωδιακής ή συνδρομητικής τηλεόρασης. Μάλιστα, οι εταιρείες όπως η Virgin Media και η BSkyB συνεχίζουν να έχουν αύξηση στον αριθμό των συνδρομητών τους και αύξηση των κερδών τους, παρά την οικονομική κρίση.

Όπως όμως τονίζει ο οικονομικός διευθυντής της Virgin Media, Ίμον Ο'Χέιρ, οι Βρετανοί το τελευταίο που προτίθενται να θυσιάσουν είναι η τηλεόραση και το Διαδίκτυο και τονίζει: «Αυτό που βλέπουμε όλο και πιο συχνά να γίνεται είναι ότι οι άνθρωποι πηγαίνουν στο σούπερ μάρκετ, αγοράζουν τρόφιμα, πηγαίνουν στο σπίτι και βλέπουν τηλεόραση. Αυτό σημαίνει ότι η δουλειά μας είναι ανθεκτική στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε».

Έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Asda διαπιστώνει ότι οι βρετανικές οικογένειες έχουν 60 λίρες λιγότερες το μήνα σε σχέση με πέρυσι, καθώς αυξάνονται οι τιμές και το κόστος σε όλα τα αγαθά και τις παροχές.

Την τάση αυτή, της διασκέδασης στο σπίτι, καταγράφει και το μεγαλύτερο γραφείο στοιχημάτων της Βρετανία, σύμφωνα με το οποίο το τρίτο τρίμηνο του 2011 αυξήθηκαν κατά 2011 τα κέρδη από τα διαδικτυακά τυχερά παιχνίδια, ενώ αντίθετα οι λιανικές πωλήσεις παρουσίασαν πτώση 3%.

Από την άλλη πλευρά τα νυχτερινά κέντρα κλείνουν καθώς οι τράπεζες δεν τους δίνουν πλέον τα απαραίτητα δάνεια και τα κέρδη μειώνονται ραγδαία. Επιπλέον, καθίζηση παρουσιάζει και η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων, ενώ αντίθετα έχουν παραμείνει σταθερές οι πωλήσεις των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Οι εταιρείες λιανικής είναι εκείνες που αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα, καθώς η μείωση στους μισθούς, τα μέτρα λιτότητας και η αύξηση των τιμών έχει οδηγήσει τους Βρετανούς να κόβουν κάθε τι περιττό. Μάλιστα, εκφράζονται φόβοι, ότι η αύξηση του πληθωρισμού θα περιορίσει ακόμη περισσότερο τους καταναλωτές.

Πηγή: 
kathimerini/reuters

Δείτε επίσης