Με αιχμή τη στελέχωση και την υπερεργασία, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία προχωρά σε 48ωρη απεργία στις 3 και 4 Ιουνίου στα πλοία της γραμμής Πάτρας-Ιταλίας, η οποία ενημερώνει σχετικά για τα αιτήματά της τον Υπουργό Ναυτιλίας με κυριότερο τη σωστή στελέχωση των πλοίων, ώστε να αντιμετωπιστεί η συστηματική υπερεργασία του προσωπικού και να διασφαλιστεί η ασφάλεια στη θάλασσα.
Η επιστολή, την οποία υπογράφει ο Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ, Μανώλης Τσικαλάκης, περιλαμβάνει σαφείς προτάσεις για τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό πληρωμάτων ανά τομέα λειτουργίας του πλοίου.
Πρόταση Στελέχωσης:
Κατάστρωμα:
– 1 Λοστρόμος
– 2 Υπολοστρόμοι
– 12 Ναύτες
– 2 Ναυτόπαιδες
Μηχανοστάσιο:
– 4 Μηχανικοί
– 1 Καθαριστής
Στελέχωση του Προσωπικού Μαγειρείου:
– Αρχιμάγειρας: 1
– Μάγειρας Α: 1
– Μάγειρας Β: 2
– Χυτροκαθαριστές: 3
Η ΠΝΟ επισημαίνει ότι η εν λόγω στελέχωση κρίνεται απολύτως απαραίτητη, όχι μόνο για την καταπολέμηση της εξαντλητικής υπερεργασίας, αλλά και για την «θωράκιση της ασφάλειας και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».
Ακτοπλοΐα: Εκκρεμότητες
Η ΠΝΟ υπενθυμίζει πως παραμένουν άλυτα σοβαρά ζητήματα και στην ακτοπλοΐα, τα οποία –όπως υπογραμμίζεται– οφείλονται στη στάση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ). Αυτά αφορούν:
– Τις διανυκτερεύσεις πληρωμάτων,
– Την κατάργηση των «εξπρές» δρομολογίων, τα οποία πιέζουν υπέρμετρα το προσωπικό.
Η Ομοσπονδία προειδοποιεί πως εάν δεν δοθούν άμεσα λύσεις σε αυτά τα καίρια προβλήματα, οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην επιστολή:
«Ζητούμε την αποκατάσταση όλων των παραπάνω και ενημερώνουμε ότι σε αντίθετη περίπτωση, η ΠΝΟ θα συνεχίσει τις συνδικαλιστικές της παρεμβάσεις, μέχρι να δοθεί λύση στα προβλήματά μας».
Η απεργία έρχεται σε μια περίοδο αυξημένης επιβατικής κίνησης, ενόψει του καλοκαιριού, και αναμένεται να προκαλέσει αναταράξεις στο επιβατικό κοινό και στο εμπορικό σκέλος των δρομολογίων. Ωστόσο, οι ναυτεργάτες δηλώνουν αποφασισμένοι να υπερασπιστούν τα θεμελιώδη εργασιακά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα, τονίζοντας ότι η λειτουργία των πλοίων με ανεπαρκή στελέχωση δεν μπορεί να συνεχιστεί.