• Εταιρικό Προφίλ
  • Έντυπη Έκδοση
  • Συνδρομή
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
Κυριακή, 1 Ιουνίου, 2025
Molonoti News
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
► ΗΜΕΡΑ 90.4FM
Molonoti News
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
No Result
View All Result
molonoti.gr
No Result
View All Result

Πάνω από 200.000 κοντέινερ δεν έχουν φτάσει στον Πειραιά λόγω των πειρατών Χούτι

Molonoti από Molonoti
19 Ιανουαρίου 2024
σε Ελλάδα
5
0
Πάνω από 200.000 κοντέινερ δεν έχουν φτάσει στον Πειραιά λόγω των πειρατών Χούτι
8
SHARES
126
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Οι ανατιμήσεις στο κόστος εμπορευμάτων λόγω του αυξημένου κινδύνου διέλευσης από τη Διώρυγα του Σουέζ, εξαιτίας των επιθέσεων των Χούτι της Υεμένης, άρχισαν να γίνονται αισθητές σε όλο τον κόσμο με την Ελλάδα και το λιμάνι του Πειραιά να μην μένει ανεπηρέαστο, όπως ανέφερε σε δηλώσεις στην ΕΡΤ, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννης Χατζηθεοδοσίου.

Ίσως σας ενδιαφέρει:

Στα χέρια των αρχών ο Τούρκος μαφιόζος που πυροβόλησε κλιμάκιο της ΕΥΠ

Τζιπ έπεσε σε τζαμαρία φούρνου στην Κω σκοτώνοντας 68χρονη(ΦΩΤΟ)

Αναμενόμενης δυσκολίας σήμερα τα θέματα στα Νέα Ελληνικά στα ΕΠΑΛ

«Αυτή τη στιγμή, περίπου, 200.000 κοντέινερ δεν έχουν έρθει στον Πειραιά λόγω του αποκλεισμού και ουσιαστικά αυτό που υποχρεώνονται τα πλοία αυτά είναι να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής, κάτι που σημαίνει 15 έως 20 μέρες καθυστέρηση» εξήγησε ο κ. Χατζηθεοδοσίου.

Ο πρόεδρος δήλωσε ότι η καθυστέρηση αυτή εκτός από τον μεγαλύτερο χρόνο παράδοσης έχει επιπτώσεις και στο κόστος μεταφοράς σημειώνοντας ότι κάθε κοντέινερ επιβαρύνεται πλέον με 6.000 δολάρια αλλά και αυξημένα ασφάλιστρα. Ο ίδιος εκτίμησε ότι αν δεν βρεθεί άμεσα λύση, υπάρχει κίνδυνος αφενός για μεγάλες καθυστερήσεις και άρα έλλειψη προϊόντων και αφετέρου για μεγάλη αύξηση των τιμών των εισαγόμενων προϊόντων λόγω της επιβάρυνσης στα ναύλα αλλά και στα ασφάλιστρα.

Όπως εξήγησε, το 40% των εισαγωγών της χώρας μας προέρχονται από την ‘Απω Ανατολή και αφορούν κυρίως ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, ρουχισμό κ.ά. Επιπτώσεις πιθανόν να υπάρξουν και στις τιμές των καυσίμων, όπως ανέφερε, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό του πετρελαίου που φτάνει στην Ευρώπη περνάει από τα στενά του Σουέζ. «Η αύξηση και ο πληθωρισμός θα είναι παντού» σημείωσε ο κ. Χατζηθεοδοσίου.

Αίγυπτος: Υποβάθμισε το outlook η Moody’s, προειδοποιεί για κινδύνους
Εν τω μεταξύ σε “αρνητικό” υποβάθμισε η Moody’s Investors Service το outlook στην πιστοληπτική αξιολόγηση της Αιγύπτου, από “σταθερό” προηγουμένως, με τον οίκο να προειδοποιεί ότι οι κίνδυνοι έχουν αυξηθεί για την αιγυπτιακή οικονομία. Η Moody’s επιβεβαίωσε ταυτόχρονα την αξιολόγηση στο Caa1.

Με την Αίγυπτο να συνεχίζει τις διαπραγματεύσεις με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο για την αύξηση του προγράμματος διάσωσης των 3 δισ. δολ. ο οίκος προειδοποιεί ότι ακόμα και αν οι συνομιλίες στεφθούν από επιτυχία, αυτό ενδεχομένως να μην είναι αρκετό.

“Με μια αναδιάρθρωση του χρέους σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο να μην βρίσκεται στο βασικό σενάριο της Moody’s, οι κίνδυνοι έχουν αυξηθεί”, αναφέρουν οι Elisa Parisi-Capone και Matt Robinson στην ανάλυση τους, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

Και αυτό “παρά την αναμενόμενη αύξηση της χρηματοοικονομικής στήριξης από το ΔΝΤ” αλλά και το δημοσιονομικό πλεόνασμα που πέτυχε η κυβέρνηση χωρίς να προσμετρώνται οι πληρωμές χρέους, αναφέρουν. Προειδοποιούν επίσης για “τις πολύ αδύναμες μετρήσεις στο χρέος και την αυξημένη έκθεση στους κινδύνους συναλλάγματος και επιτοκίων”.

Η Αίγυπτος βρίσκεται στη χειρότερη οικονομική κρίση των τελευταίων δεκαετιών, σε μια περίοδο που ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς προκαλεί παγκόσμιους κλυδωνισμούς και ενώ τα έσοδα από τη Διώρυγα του Σουέζ – μια κρίσιμη πηγή ξένου συναλλάγματος – υποχωρούν καθώς πολλά πλοία έχουν σταματήσει τις διελεύσεις για να αποφύγουν τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα από τους μαχητές Χούθι της Υεμένης.

Εφιάλτης οι πειρατές Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα – Το τέχνασμα των πλοίων για να αποτρέψουν τις επιθέσεις
«Ένοπλοι φρουροί στο πλοίο», «Καμία σχέση με το Ισραήλ». Αυτά είναι μόνο δύο από τα μηνύματα που στέλνουν τα φορτηγά πλοία που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα σε μια προσπάθεια να αποτρέψουν τους πειρατές Χούτι από το να προσπαθήσουν να επιβιβαστούν και να καταλάβουν τα πλοία, όπως μεταδίδει το SkyNews.

Οι Χούτι της Υεμένης αντιτίθενται στην επιρροή των ΗΠΑ και του Ισραήλ στη Μέση Ανατολή. Για να δείξουν την υποστήριξή τους στη Χαμάς, έχουν βάλει στο στόχαστρο εμπορικά φορτηγά πλοία που ταξιδεύουν σε μια από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές οδούς του κόσμου. Η δραματική πειρατεία ενός φορτηγού πλοίου στις 19 Νοεμβρίου ήταν μία από τις πιο σημαντικές επιθέσεις, με άνδρες που εθεάθησαν να χορεύουν στο πάνω κατάστρωμα του Galaxy Leader αφού χρησιμοποίησαν ελικόπτερο για να το καταλάβουν.

Ως αποτέλεσμα, αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες ανέστειλαν τα δρομολόγια μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, αλλάζοντας τη διαδρομή τους μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας – ένα ταξίδι που διαρκεί κατά μέσο όρο 10 ημέρες περισσότερο και κοστίζει περίπου 1,6 εκατ. λίρες Αγγλίας περισσότερο.

Αλλά για τα πλοία που εξακολουθούν να ταξιδεύουν μέσω της περιοχής, γράφονται μηνύματα στη θέση των σημείων όπου το πλοίο θα ανέφερε κανονικά τον προορισμό του, καθιστώντας τα μηνύματα ορατά σε ιστότοπους παρακολούθησης της θάλασσας, όπως το MarineTraffic. Αντί για το τελικό λιμάνι, τα πλοία εμφανίζουν σημειώσεις που λένε ότι έχουν αποκλειστικά κινεζικό πλήρωμα ή, σε αρκετές περιπτώσεις, διαφημίζουν την παρουσία ενόπλων δυνάμεων.

Μεταξύ αυτών είναι το Pacific Merit, το οποίο ανήκει στην China Merchants Energy Shipping Company και το διαχειρίζεται η Sinotrans Ship Management, με έδρα το Χονγκ Κονγκ. Αφού έφυγε από το Διεθνές Λιμάνι του Τέξας στις 23 Δεκεμβρίου, ταξίδεψε μέσω της διώρυγας του Σουέζ με προορισμό το Πορτ Σάιντ, στην Ανατολική Μεσόγειο.

Καθώς εισήλθε στον Κόλπο του Σουέζ, στις 14.48 μ.μ. της 16ης Ιανουαρίου, ενημέρωσε τον προορισμό του ως εξής: “No link Israeli”. Στη συνέχεια απενεργοποίησε το σύστημα αυτόματης αναγνώρισης (AIS) λίγο πριν εισέλθει στην Ερυθρά Θάλασσα. Ο Christopher Parry, πρώην υποναύαρχος και ειδικός σε θέματα θαλάσσιων κινδύνων, δήλωσε ότι αυτό παρατηρείται συχνά κατά τη διάρκεια πειρατικών απαγωγών από Σομαλούς πειρατές ή όταν τα πλοία μεταφέρουν επικίνδυνα φορτία.

“Είναι απλώς ένα πεδίο πληροφοριών στο οποίο επιτρέπεται να βάζεις πράγματα, αλλά το χρησιμοποιούν για να δώσουν πρόσθετους λόγους στους Χούτι να μην τους επιτεθούν”, εξήγησε ο Parry.

Τα πλοία που ενημέρωσαν τους προορισμούς τους
Το Sky News δεν μπόρεσε να εξακριβώσει πόσα ακριβώς πλοία χρησιμοποίησαν αυτή τη μορφή μηνυμάτων, αλλά τις τελευταίες 10 ημέρες, τουλάχιστον 50 πλοία άλλαξαν τον προορισμό τους για να αρνηθούν τις σχέσεις με το Ισραήλ ή να επισημάνουν ένοπλους φρουρούς επί του σκάφους.

Sea Beauty
Το Sea Beauty, ένα δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου, είχε αρχικά ως προορισμό του τη Σιγκαπούρη, αλλά στις 11.26 μ.μ. της 13ης Ιανουαρίου, αυτός άλλαξε και έγραφε “οπλισμένη φρουρά επί του πλοίου”.

Επίσης, απενεργοποίησε τον εντοπισμό AIS καθώς ταξίδευε μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.

Market Cooper
Ταξιδεύοντας αντίστροφα στον κόσμο, το Market Cooper έφυγε από το κινεζικό λιμάνι Lanshan την παραμονή των Χριστουγέννων. Αφού παρέκαμψε τη Μαλαισία και τη Σρι Λάνκα, στις 14.56 μ.μ. της 13ης Ιανουαρίου ενημέρωσε τον προορισμό του από το Σουέζ για να γράφει “Armed guard onboard”. Είναι δύσκολο να προσδιοριστεί επακριβώς πότε έγινε αυτό, επειδή το πλοίο απενεργοποίησε επίσης το σύστημα εντοπισμού του.

Caronine Bezengi
Το Caroline Bezengi κατευθυνόταν προς το ινδικό λιμάνι του Visakhapatnam – αφού έφυγε από τη Φινλανδία, έπλευσε γύρω από την Ευρώπη και μέσω της Μάγχης – όταν άλλαξε τον προορισμό του σε “Δεν υπάρχει σύνδεση με το Ισραήλ” ακριβώς στις 8 π.μ. της 17ης Ιανουαρίου. Άλλαξε για να εμφανίσει αυτό το μήνυμα μόλις εισήλθε στην Ερυθρά Θάλασσα.

Θα λειτουργήσει αποτρεπτικά;
Το AIS μεταδίδει τη θέση ενός πλοίου, ώστε οι άλλοι να γνωρίζουν τη θέση του. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός απαιτεί από τα μεγάλα πλοία να μεταδίδουν τη θέση και τον προορισμό τους για την αποφυγή συγκρούσεων.

Ο Graham Shaw, καπετάνιος πλοίου και συνιδιοκτήτης της MUSC – μιας εταιρείας που παρέχει υπηρεσίες και συμβουλές σχετικά με τον θαλάσσιο κίνδυνο σε ορισμένες από τις πιο ασταθείς περιοχές του κόσμου – δήλωσε ότι η πλήρης απενεργοποίηση του AIS δεν είναι πρωτοφανής.

 

 

Tags: Ελλάδα
Share3Tweet2
Molonoti

Molonoti

Προτείνουμε για εσάς:

Στα χέρια των αρχών ο Τούρκος μαφιόζος που πυροβόλησε κλιμάκιο της ΕΥΠ

31 Μαΐου 2025
0
127
Στα χέρια των αρχών ο Τούρκος μαφιόζος που πυροβόλησε κλιμάκιο της ΕΥΠ

Σε χωριό του ορεινού όγκου της Ροδόπης, έξω από την Κομοτηνή, εντοπίστηκε ο Τούρκος μαφιόζος που ήταν αυτός που πυροβόλησε εναντίον του κλιμακίου της ΕΥΠ το απόγευμα της...

ΠερισσότεραDetails

Τζιπ έπεσε σε τζαμαρία φούρνου στην Κω σκοτώνοντας 68χρονη(ΦΩΤΟ)

31 Μαΐου 2025
0
127
Τζιπ έπεσε σε τζαμαρία φούρνου στην Κω σκοτώνοντας 68χρονη(ΦΩΤΟ)

Τον θάνατο μιας 68χρονης γυναίκας και τον σοβαρό τραυματισμό του 69χρονου συζύγου της, βρετανοί υπήκοοι και οι δύο, ήταν η τραγική κατάληξη, όταν ένα τζιπ έπεσε πάνω σε...

ΠερισσότεραDetails

Αναμενόμενης δυσκολίας σήμερα τα θέματα στα Νέα Ελληνικά στα ΕΠΑΛ

31 Μαΐου 2025
0
128
Αναμενόμενης δυσκολίας σήμερα τα θέματα στα Νέα Ελληνικά στα ΕΠΑΛ

2η ημέρα των Πανελληνίων εξετάσεων 2025 και πρώτη για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ στο μάθημα των Νέων Ελληνικών με θέμα «Η μουσική και τι προσφέρει στον άνθρωπο». Αντικείμενο...

ΠερισσότεραDetails

Σε κάμπινγκ μέχρι να κλείσουν τα σχολεία εκπαιδευτικός γιατί ο ιδιοκτήτης την έδιωξε κόβοντάς της το…νερό

31 Μαΐου 2025
0
125
Σε κάμπινγκ μέχρι να κλείσουν τα σχολεία εκπαιδευτικός γιατί ο ιδιοκτήτης την έδιωξε κόβοντάς της το…νερό

Κακήν κακώς εκδιώχθηκε από το σπίτι που νοίκιαζε (πριν λήξει το συμβόλαιο) και ο ιδιοκτήτης για να την αναγκάσει να φύγει της έκοψε το ρεύμα, το νερό και...

ΠερισσότεραDetails

87χρονος σκότωσε τη σύζυγό του στο νοσοκομείο και προσπάθησε να αυτοκτονήσει

31 Μαΐου 2025
0
131
87χρονος σκότωσε τη σύζυγό του στο νοσοκομείο και προσπάθησε να αυτοκτονήσει

87χρονος σκότωσε τη γυναίκα του, 85 ετών, και στη συνέχεια προσπάθησε να αυτοκτονήσει μέσα σε δωμάτιο της Χειρουργικής Κλινικής του Νοσοκομείου Ρεθύμνου σήμερα το πρωί! Ο ηλικιωμένος από...

ΠερισσότεραDetails

Ακούστε Live τον Ημέρα 90.4 FM

90.4FM90.4FM
Listen on myTuner radio!

    Σχετικά Άρθρα

    Η Κομισιόν βάζει στο στόχαστρο κινεζικές εταιρείες για εμπλοκή στον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία

    Η Κομισιόν βάζει στο στόχαστρο κινεζικές εταιρείες για εμπλοκή στον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία

    26 Νοεμβρίου 2024
    127
    Στον εισαγγελέα με χειροπέδες

    Στον εισαγγελέα με χειροπέδες, καπέλο και μάσκα ο Χρήστος Μάστορας-Γιατί συνελήφθη

    3 Φεβρουαρίου 2025
    127
    Σκυλακάκης: Δεν θα αφήσουμε τις υψηλές τιμές ρεύματος να περάσουν στον καταναλωτή

    Σκυλακάκης: Δεν θα αφήσουμε τις υψηλές τιμές ρεύματος να περάσουν στον καταναλωτή

    15 Νοεμβρίου 2024
    127

    Περισσότερες Κατηγορίες

    • After Hours
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία
    Facebook Youtube

    Molonoti.gr

    Ανδρέας Χριστόπουλος

    Εκδότης

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

    • After Hours
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία

    Επικοινωνία

      • Διαφήμιση – Πληροφορίες:
      • Βορείου Ηπείρου 91 Πάτρα, GR.
      • Τηλ.: (+30) 69399 17 333
    • Email: [email protected]
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Έντυπη Έκδοση
    • Επικοινωνία

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • Αρχική
    • Πολιτική
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πάτρα
      • Πάτρα – Νέα
      • Πάτρα – Πολιτισμός
      • Ατζέντα
      • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Πολιτισμός
    • Επιστήμη
      • Υγεία
      • Τεχνολογία
    • Απόψεις
    • After Hours
      • Lifestyle

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Το molonoti.gr χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας σε αυτό το website συμφωνείται στη χρήση τους. Δείτε περισσότερα στη Πολιτική Απορρήτου.