• Εταιρικό Προφίλ
  • Έντυπη Έκδοση
  • Συνδρομή
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου, 2025
Molonoti News
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
► ΗΜΕΡΑ 90.4FM
Molonoti News
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
No Result
View All Result
Molonoti News
No Result
View All Result

Ξεκινούν σήμερα τα δρομολόγια του Μετρό Θεσσαλονίκης

Molonoti από Molonoti
30 Νοεμβρίου 2024
σε Ελλάδα
5
0
Ξεκινούν σήμερα τα δρομολόγια του Μετρό Θεσσαλονίκης
8
SHARES
126
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Σχεδόν μισό αιώνα μετά από την πρώτη επίσημη αναφορά σε αυτό (την πρώτη εγγραφή στον προϋπολογισμό, το 1976, όπως σημείωσε και ο πρωθυπουργός), η Θεσσαλονίκη μετρά αντίστροφα για τα εγκαίνια του πιο εμβληματικού έργου της σύγχρονης ιστορίας της. Το Μετρό Θεσσαλονίκης, ανοίγει και επισήμως τις πύλες του στο κοινό, μετά από την παρουσίαση, χθες του σταθμού Βενιζέλου, στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου και τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.

Ίσως σας ενδιαφέρει:

Αυξάνονται τα κρούσματα και οι νεκροί από τον ιό του Δυτικού Νείλου

Κεκλεισμένων των θυρών η δίκη 25χρονου για απόπειρα βιασμού του ανήλικου αδερφού του

Μητροπολίτης Μεσογαίας για Τεχνητή Νοημοσύνη: «Είναι μεγάλη πρόκληση για την Εκκλησία»

Η φράση “τελικά έχουμε και Μετρό και αρχαία”, που είπε ο πρωθυπουργός στη διάρκεια των αποκαλυπτηρίων του σταθμού που είναι κάτι μοναδικό στον κόσμο, μια μίξη ανοιχτού μουσείου (3.500 τ.μ. αρχαιολογικών ευρημάτων) και σταθμού του Μετρό, είναι ενδεικτική των… χιλίων κυμάτων που πέρασε το έργο με τις δικαστικές προσφυγές και τις καθυστερήσεις να κάνουν τους πολίτες να φοβούνται ότι δεν θα τελείωνε… ποτέ.

Τα ψέματα ωστόσο, τελείωσαν. Μετά από συζητήσεις, παλινωδίες με τρύπες στο έδαφος, καυγάδες, ενστάσεις και αναβολές που κράτησαν περισσότερο από έναν αιώνα, η Θεσσαλονίκη έχει, επιτέλους, το δικό της Μετρό. Μετά και από το τέλος των δοκιμών προσομοίωσης, από αύριο, οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της συμπρωτεύουσας θα μπορούν να κόψουν το πρώτο τους εισιτήριο (0,60 ευρώ) και να πηγαίνουν στις δουλειές, τα σπίτια τους, ή… βόλτα με το Μετρό, για το οποίο θα έχουν κάθε δικαίωμα να περηφανεύονται ότι είναι το πιο σύγχρονο της Ευρώπης. Με έναν μοναδικό στον κόσμο σταθμό- αρχαιολογικό μουσείο, συρμούς χωρίς οδηγούς και πολλές καινοτομίες, το Μετρό της Θεσσαλονίκης υπόσχεται να αλλάξει προς το καλύτερο τη ζωή των κατοίκων της νύμφης του Θερμαϊκού. Πώς θα γίνει όμως αυτό;

Χωρίς οδηγό

Ας αρχίσουμε από τα βασικά. Το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει μήκος γραμμής 9,6 χιλιομέτρων. Σε αυτή, υπάρχουν 13 σταθμοί και ένα Αμαξοστάσιο στο οποίο θα αποσύρονται οι συρμοί μετά το τέλος της λειτουργίας, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στης περιοχή της Πυλαίας.

Η κυκλοφορία θα γίνεται με 18 αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας. Αυτοί, είναι driverless -δηλαδή χωρίς οδηγό-, πλήρως κλιματιζόμενοι, ενώ για τη μέγιστη ασφάλεια των επιβατών, έχουν τοποθετηθεί αυτόματες πόρτες στις αποβάθρες κάθε σταθμού με τις οποίες θα εμποδίζεται η πρόσβαση στις γραμμές.

Το πρώτο διάστημα της λειτουργίας του, τα δρομολόγια μεταξύ των σταθμών θα είναι της τάξης των 3,5 λεπτών και, στη συνέχεια θα πυκνώσουν. Έτσι, κάποια στιγμή, θα χρειάζεται περίπου 1,5 λεπτό για να μετακινηθεί κανείς με το Μετρό μεταξύ δύο σταθμών. Η διάρκεια αναμονής στον σταθμό μέχρι την επιβίβαση στον συρμό θα είναι αρχικά 2,5 λεπτά (χρόνος που θα μειωθεί στα 90 δευτερόλεπτα με την παραλαβή επιπλέον 15 νέων συρμών). Καθημερινά θα κινούνται 18 αυτόματοι συρμοί χωρίς οδηγό, με μέση ταχύτητα 30 χλμ./ώρα, καλύπτοντας την απόσταση μεταξύ των τερματικών σταθμών σε 17 λεπτά και μεταφέροντας 18.000 επιβάτες την ώρα ανά κατεύθυνση.

Υπολογίζεται ότι καθημερινά θα εξυπηρετεί 313.000 επιβάτες, κάτι που αναμένεται να δώσει “ανάσα” στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης. Κι αυτό γιατί με τη λειτουργία του έργου στο σύνολό του (Βασικό Έργο και Επέκταση προς Καλαμαριά), θα “αφαιρεθούν” από την κυκλοφορία της Θεσσαλονίκης 57.000 λιγότερα αυτοκίνητα, κάτι που αναμένεται να φέρει μείωση των εκπεμπόμενων από αυτά ρύπων διοξειδιού του άνθρακα κατά 212 τόνους τη μέρα.

Η κυκλοφορία θα γίνεται με 18 αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας. Αυτοί, είναι driverless -δηλαδή χωρίς οδηγό-, πλήρως κλιματιζόμενοι, ενώ για τη μέγιστη ασφάλεια των επιβατών, έχουν τοποθετηθεί αυτόματες πόρτες στις αποβάθρες κάθε σταθμού με τις οποίες θα εμποδίζεται η πρόσβαση στις γραμμές.

Το πρώτο διάστημα της λειτουργίας του, τα δρομολόγια μεταξύ των σταθμών θα είναι της τάξης των 3,5 λεπτών και, στη συνέχεια θα πυκνώσουν. Έτσι, κάποια στιγμή, θα χρειάζεται περίπου 1,5 λεπτό για να μετακινηθεί κανείς με το Μετρό μεταξύ δύο σταθμών. Η διάρκεια αναμονής στον σταθμό μέχρι την επιβίβαση στον συρμό θα είναι αρχικά 2,5 λεπτά (χρόνος που θα μειωθεί στα 90 δευτερόλεπτα με την παραλαβή επιπλέον 15 νέων συρμών). Καθημερινά θα κινούνται 18 αυτόματοι συρμοί χωρίς οδηγό, με μέση ταχύτητα 30 χλμ./ώρα, καλύπτοντας την απόσταση μεταξύ των τερματικών σταθμών σε 17 λεπτά και μεταφέροντας 18.000 επιβάτες την ώρα ανά κατεύθυνση.

Υπολογίζεται ότι καθημερινά θα εξυπηρετεί 313.000 επιβάτες, κάτι που αναμένεται να δώσει “ανάσα” στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης. Κι αυτό γιατί με τη λειτουργία του έργου στο σύνολό του (Βασικό Έργο και Επέκταση προς Καλαμαριά), θα “αφαιρεθούν” από την κυκλοφορία της Θεσσαλονίκης 57.000 λιγότερα αυτοκίνητα, κάτι που αναμένεται να φέρει μείωση των εκπεμπόμενων από αυτά ρύπων διοξειδιού του άνθρακα κατά 212 τόνους τη μέρα.

Από την πρώτη μέρα που θα λειτουργεί για το κοινό το Μετρό Θεσσαλονίκης, οι 18 αυτόματοι συρμοί του θα κινούνται με μέση ταχύτητα 30 χιλιομέτρων την ώρα

Όσο για τις περιοχές που πρόκειται να καλύπτει το μετρό, θα ξεκινάει από το κέντρο της Θεσσαλονίκης και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και, ακολουθώντας τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία και Δελφών, θα καταλήγει στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, όπου και θα συνδέεται με το αμαξοστάσιο Πυλαίας. Οι σταθμοί θα είναι οι Νέα Ελβετία, Πανεπιστήμιο, Βούλγαρη, 25ης Μαρτίου, Ανάληψη, Φλέμινγκ, Ευκλείδης, Παπάφη, Συντριβάνι, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Δημοκρατίας και Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός.

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος έχει εξηγήσει ότι το Μετρό θα λύσει, σε πρώτη φάση, το πρόβλημα της πρόσβασης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, η οποία, όπως εξήγησε, «είναι μια μονοκεντρική πόλη και πρακτικά, δίνει τη δυνατότητα μετεπιβιβάσεων από τα λεωφορεία στο Μετρό, στην περιοχή του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού και επίσης, και στην περιοχή της Νέας Ελβετίας. Επίσης, θα είναι εύκολο με αυτό τον τρόπο να αποσυμφορήσουμε και όλους εκείνους τους δρόμους που οδηγούν στο κέντρο της πόλης, κάτι το οποίο θα επιτρέψει και στον Δήμο Θεσσαλονίκης, κυρίως, να προχωρήσει σε σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Υπό την έννοια αυτή, είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο κυκλοφοριακά. Σε ένα μεγάλο βαθμό εξαρτάται από το πώς θα τροφοδοτηθεί από τις λεωφορειακές γραμμές. Κυρίως όμως είναι ένα έργο το οποίο τελικά θα αλλάξει την ψυχολογία της πόλης. Γιατί επιτέλους τελειώνει, και η πόλη ξεπερνάει ένα φάντασμα της».

Το έργο τέλειωσε. Θα είναι όμως ασφαλές; Ο υφυπουργός έχει κάνει ξεχωριστή μνεία στην ασφάλεια του Μετρό Θεσσαλονίκης, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για ένα «Μετρό χωρίς οδηγό» και ότι «η γραμμή 4 του Μετρό, η οποία κατασκευάζεται αυτή την εποχή στην Αθήνα θα έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με διαφορετικά γεωμετρικά στοιχεία, δηλαδή, θα είναι και αυτό Μετρό χωρίς οδηγό. Σε κάθε περίπτωση, την ασφαλή λειτουργία του εγγυάται η TUV Rheinland, η οποία κάνει την πιστοποίηση της κατασκευής του και της εταιρείας λειτουργίας. Επίσης, το εγγυάται και η εταιρεία λειτουργίας, η ΤΗΕΜΑ, της οποίας ο κορμός είναι η γαλλική EGIS και η ιταλική ATM. Η ATM μάλιστα, είναι η εταιρεία του Μετρό του Μιλάνο, η οποία λειτουργεί παρόμοιο Μετρό στην ιταλική πόλη, ενώ για πρώτη φορά το λειτούργησε το 2000 στην Κοπεγχάγη».

Το έργο της Επέκτασης προς Καλαμαριά θα περιλαμβάνει 5 νέους Σταθμούς («Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα») με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ. Το συνολικό κόστος του έργου έχει διαμορφωθεί σε 2,082 δισ. ευρώ, 1,496 δισ. για τη βασική γραμμή και 586 εκατ. για την επέκταση προς Καλαμαριά (περιλαμβάνει και το τροχαίο υλικό).

Το εισιτήριο, όπως ανακοινώθηκε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, θα είναι το μισό από αυτό του Μετρό της Αθήνας, με το κόστος του να ανέρχεται στα 0,60 ευρώ.

Ο σταθμός- έκπληξη με τα αρχαία…

“Είναι απίστευτο”, αναφώνησε η κ. Σακελλαροπούλου, “κάνατε κάτι μοναδικό”, είπε ο κ. Μητσοτάκης, περπατώντας στον σταθμό Βενιζέλου, επιβεβαιώνοντας την πεποίθηση ότι αυτός και μόνο είναι αρκετός για να στρέψει τα φώτα επάνω του και δικαιολογώντας τους χαρακτηρισμούς του Νίκου Ταχιάου ως “μοναδικό στον κόσμο” και “ένα κόσμημα στο οποίο η πόλη μπορεί να επενδύσει”. Γιατί;

Ο λόγος είναι ότι στην πραγματικότητα, σε αντίθεση με τους άλλους σταθμούς οι οποίοι αισθητικά μοιάζουν με αυτούς του Μετρό της Αθήνας, ο σταθμός Βενιζέλου δεν έχει παρόμοιο αλλού. Ουσιαστικά, πρόκειται για έναν σταθμό- μουσείο, αφού για να φτάσουν στις αποβάθρες, οι επιβάτες περπατούν δίπλα, ή επάνω από τα αρχαία που ανευρέθηκαν στη διάρκεια των έργων, διασχίζοντας διαφανείς, γυάλινες γέφυρες.

Αρχαιότητες βρέθηκαν και αλλού, όπως στους σταθμούς Αγίας Σοφίας, στο ιστορικό κέντρο, στους Συντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Φλέμινγκ και Αμαξοστάσιο Πυλαίας στα ανατολικά της πόλης, αλλά και στους δυτικούς Δημοκρατίας και Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός. Και εκεί θα εκτίθενται αυτά που βρέθηκαν -όπως συμβαίνει σε ορισμένους σταθμούς του Μετρό της Αθήνας- όμως στον σταθμό Βενιζέλου, τα πράγματα είναι διαφορετικά.

Στον έκτασης 1.260 τετραγωνικών μέτρων (ανά επίπεδο) σταθμό, η αρχαιολογική σκαπάνη ερεύνησε περισσότερα από 3.500 τετραγωνικά, αποκαλύπτοντας ευρήματα τα οποία ουσιαστικά κάνουν ένα ταξίδι στο χρόνο, αφού φέρνουν στο φως όλες τις φάσεις της Θεσσαλονίκης, από τα ελληνιστικά χρόνια και έπειτα.

Έτσι, από την αρχαιολογική έρευνα αποκαλύφθηκε η ιδρυτική φάση της πόλης του Κασσάνδρου η οποία αναπτύχθηκε σύμφωνα με το Ιπποδάμειο σύστημα, στους ίδιους οδικούς άξονες, με μικρές μετατοπίσεις. Ήρθε στο φως επίσης ο ελληνιστικός και ρωμαϊκός κεντρικός δρόμος Decumanus Maximus, ο οποίος τα νότια πλαισιωνόταν με την πεσσοστήρικτη στοά, που εξασφάλιζε την πρόσβαση προς την οικοδομική νησίδα, ή βυζαντινή Μέση Οδός, αλλά και ένα σπουδαίο οικοδομικό σύνολο του αστικού ιστού της ύστερης αρχαιότητας. Τα αρχαιολογικά ευρήματα απομακρύνθηκαν από ειδικευμένα συνεργεία για να προστατευθούν από τις εργασίες και επανατοποθετήθηκαν μετά το πέρας των εργασιών και την ολοκλήρωση του σταθμού.

 

Tags: Ελλάδα
Share3Tweet2
Molonoti

Molonoti

Προτείνουμε για εσάς:

Αυξάνονται τα κρούσματα και οι νεκροί από τον ιό του Δυτικού Νείλου

9 Οκτωβρίου 2025
0
127
Νοσηλεύεται με τον ιό του Δυτικού Νείλου 70χρονη στο ΠΠΝΠ

Ο καιρός άλλαξε και φθινοπώριασε όμως δύο νέα κρούσματα λοίμωξης από τον ιό Δυτικού Νείλου εντοπίστηκαν την τελευταία εβδομάδα στη χώρα μας, με βάση τα συγκεντρωτικά στοιχεία έδωσε...

ΠερισσότεραDetails

Κεκλεισμένων των θυρών η δίκη 25χρονου για απόπειρα βιασμού του ανήλικου αδερφού του

9 Οκτωβρίου 2025
0
126
Πειθαρχική έρευνα σε βάρος του δικηγόρου Δημητρίου για το μπουκάλι που πέταξε στον Απατσίδη στη δίκη δολοφονίας της Γρίβα

Ενώπιον της δικαιοσύνης βρέθηκε 25χρονος, κατηγορούμενος για απόπειρα βιασμού σε βάρος ανήλικου αδερφού του στο Ηράκλειο, σε δύο διαφορετικές χρονικές φάσεις, μέσα στο 2020. Ο νεαρός δικάστηκε από...

ΠερισσότεραDetails

Μητροπολίτης Μεσογαίας για Τεχνητή Νοημοσύνη: «Είναι μεγάλη πρόκληση για την Εκκλησία»

9 Οκτωβρίου 2025
0
127
Μητροπολίτης Μεσογαίας για Τεχνητή Νοημοσύνη: «Είναι μεγάλη πρόκληση για την Εκκλησία»

Ο Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος, παρουσίασε στην Τακτική Συνεδρία της Ιεράς Συνόδου υπό την προεδρία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερωνύμου, την εισήγησή του με θέμα...

ΠερισσότεραDetails

Με “πιρούνι” κακοποιημένη έγκυος! Δίνει μάχη να μην χάσει την όρασή της

8 Οκτωβρίου 2025
0
127
Με “πιρούνι” κακοποιημένη έγκυος! Δίνει μάχη να μην χάσει την όρασή της

Με σημάδια από πιρούνι και αίματα στο πρόσωπο, μεταφέρθηκε και εισήχθη στο χειρουργείο 39χρονη γυναίκα, η οποία δέχθηκε πολλαπλά χτυπήματα από...πιρούνι, στα πρόσωπο και στο σώμα της, με...

ΠερισσότεραDetails

7.000 ευρώ πρόστιμο και καταδίκη για τον Βασίλη Μπισμπίκη-Ένοχος για το τροχαίο

8 Οκτωβρίου 2025
0
127
7.000 ευρώ πρόστιμο και καταδίκη για τον Βασίλη Μπισμπίκη-Ένοχος για το τροχαίο

Για το τροχαίο που προκάλεσε στις 27 Σεπτεμβρίου στη Φιλοθέη, όταν μετά από νυχτερινή του έξοδο πήρε...σβάρνα αυτοκίνητα και στη συνέχεια εγκατέλειψε το σημείο (παράβαση άρθρου 47 Κώδικα...

ΠερισσότεραDetails

Ακούστε Live τον Ημέρα 90.4 FM

90.4FM90.4FM
Listen on myTuner radio!

    Σχετικά Άρθρα

    Στην Παναιγιάλειο Ένωση Συνεταιρισμών ο Πρόεδρος και τα μέλη του ΔΣ του Επιμελητηρίου Αχαΐας

    Στην Παναιγιάλειο Ένωση Συνεταιρισμών ο Πρόεδρος και τα μέλη του ΔΣ του Επιμελητηρίου Αχαΐας

    19 Μαρτίου 2025
    154
    Τι θα κάνει η κυβέρνηση για τα ενοίκια με νέο Tiktok του Κυριάκου Μητσοτάκη

    Τι θα κάνει η κυβέρνηση για τα ενοίκια με νέο Tiktok του Κυριάκου Μητσοτάκη

    12 Φεβρουαρίου 2024
    128
    Athens Pride 2023: To Σάββατο η πορεία με σύνθημα «Μια φορά κι έναν καιρό»

    Athens Pride 2023: To Σάββατο η πορεία με σύνθημα «Μια φορά κι έναν καιρό»

    9 Ιουνίου 2023
    129

    Περισσότερες Κατηγορίες

    • After Hours
    • Left Corner
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Επιχειρήσεις
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία
    Facebook Youtube

    Molonoti.gr

    Ανδρέας Χριστόπουλος

    Εκδότης

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

    • After Hours
    • Left Corner
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ατζέντα
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Επιχειρήσεις
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία

    Επικοινωνία

      • Διαφήμιση – Πληροφορίες:
      • Βορείου Ηπείρου 91 Πάτρα, GR.
      • Τηλ.: (+30) 69399 17 333
    • Email: [email protected]
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Έντυπη Έκδοση
    • Επικοινωνία

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • Αρχική
    • Πολιτική
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πάτρα
      • Πάτρα – Νέα
      • Πάτρα – Πολιτισμός
      • Ατζέντα
      • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Πολιτισμός
    • Επιστήμη
      • Υγεία
      • Τεχνολογία
    • Απόψεις
    • After Hours
      • Lifestyle

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Το molonoti.gr χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας σε αυτό το website συμφωνείται στη χρήση τους. Δείτε περισσότερα στη Πολιτική Απορρήτου.