• Εταιρικό Προφίλ
  • Έντυπη Έκδοση
  • Συνδρομή
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
Σάββατο, 7 Ιουνίου, 2025
Molonoti News
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
► ΗΜΕΡΑ 90.4FM
Molonoti News
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Πάτρα
    • Πάτρα – Νέα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Ατζέντα
    • Το σχόλιο της Ημέρας
  • Πολιτισμός
  • Επιστήμη
    • Υγεία
    • Τεχνολογία
  • Απόψεις
  • After Hours
    • Lifestyle
No Result
View All Result
molonoti.gr
No Result
View All Result

Ξεκινούν σήμερα τα δρομολόγια του Μετρό Θεσσαλονίκης

Molonoti από Molonoti
30 Νοεμβρίου 2024
σε Ελλάδα
5
0
Ξεκινούν σήμερα τα δρομολόγια του Μετρό Θεσσαλονίκης
8
SHARES
126
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Σχεδόν μισό αιώνα μετά από την πρώτη επίσημη αναφορά σε αυτό (την πρώτη εγγραφή στον προϋπολογισμό, το 1976, όπως σημείωσε και ο πρωθυπουργός), η Θεσσαλονίκη μετρά αντίστροφα για τα εγκαίνια του πιο εμβληματικού έργου της σύγχρονης ιστορίας της. Το Μετρό Θεσσαλονίκης, ανοίγει και επισήμως τις πύλες του στο κοινό, μετά από την παρουσίαση, χθες του σταθμού Βενιζέλου, στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου και τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.

Ίσως σας ενδιαφέρει:

Άφαντος ο πρώην επικεφαλής του ΕΣΚΕ Ιωάννης Φωστιέρης μετά την καταδίκη του για το Μάτι

67χρονος τουρίστας έχασε την ζωή του στο φαράγγι της Σαμαριάς

Πτώμα γυναίκας εντοπίστηκε στον Πηνειό

Η φράση “τελικά έχουμε και Μετρό και αρχαία”, που είπε ο πρωθυπουργός στη διάρκεια των αποκαλυπτηρίων του σταθμού που είναι κάτι μοναδικό στον κόσμο, μια μίξη ανοιχτού μουσείου (3.500 τ.μ. αρχαιολογικών ευρημάτων) και σταθμού του Μετρό, είναι ενδεικτική των… χιλίων κυμάτων που πέρασε το έργο με τις δικαστικές προσφυγές και τις καθυστερήσεις να κάνουν τους πολίτες να φοβούνται ότι δεν θα τελείωνε… ποτέ.

Τα ψέματα ωστόσο, τελείωσαν. Μετά από συζητήσεις, παλινωδίες με τρύπες στο έδαφος, καυγάδες, ενστάσεις και αναβολές που κράτησαν περισσότερο από έναν αιώνα, η Θεσσαλονίκη έχει, επιτέλους, το δικό της Μετρό. Μετά και από το τέλος των δοκιμών προσομοίωσης, από αύριο, οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της συμπρωτεύουσας θα μπορούν να κόψουν το πρώτο τους εισιτήριο (0,60 ευρώ) και να πηγαίνουν στις δουλειές, τα σπίτια τους, ή… βόλτα με το Μετρό, για το οποίο θα έχουν κάθε δικαίωμα να περηφανεύονται ότι είναι το πιο σύγχρονο της Ευρώπης. Με έναν μοναδικό στον κόσμο σταθμό- αρχαιολογικό μουσείο, συρμούς χωρίς οδηγούς και πολλές καινοτομίες, το Μετρό της Θεσσαλονίκης υπόσχεται να αλλάξει προς το καλύτερο τη ζωή των κατοίκων της νύμφης του Θερμαϊκού. Πώς θα γίνει όμως αυτό;

Χωρίς οδηγό

Ας αρχίσουμε από τα βασικά. Το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει μήκος γραμμής 9,6 χιλιομέτρων. Σε αυτή, υπάρχουν 13 σταθμοί και ένα Αμαξοστάσιο στο οποίο θα αποσύρονται οι συρμοί μετά το τέλος της λειτουργίας, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στης περιοχή της Πυλαίας.

Η κυκλοφορία θα γίνεται με 18 αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας. Αυτοί, είναι driverless -δηλαδή χωρίς οδηγό-, πλήρως κλιματιζόμενοι, ενώ για τη μέγιστη ασφάλεια των επιβατών, έχουν τοποθετηθεί αυτόματες πόρτες στις αποβάθρες κάθε σταθμού με τις οποίες θα εμποδίζεται η πρόσβαση στις γραμμές.

Το πρώτο διάστημα της λειτουργίας του, τα δρομολόγια μεταξύ των σταθμών θα είναι της τάξης των 3,5 λεπτών και, στη συνέχεια θα πυκνώσουν. Έτσι, κάποια στιγμή, θα χρειάζεται περίπου 1,5 λεπτό για να μετακινηθεί κανείς με το Μετρό μεταξύ δύο σταθμών. Η διάρκεια αναμονής στον σταθμό μέχρι την επιβίβαση στον συρμό θα είναι αρχικά 2,5 λεπτά (χρόνος που θα μειωθεί στα 90 δευτερόλεπτα με την παραλαβή επιπλέον 15 νέων συρμών). Καθημερινά θα κινούνται 18 αυτόματοι συρμοί χωρίς οδηγό, με μέση ταχύτητα 30 χλμ./ώρα, καλύπτοντας την απόσταση μεταξύ των τερματικών σταθμών σε 17 λεπτά και μεταφέροντας 18.000 επιβάτες την ώρα ανά κατεύθυνση.

Υπολογίζεται ότι καθημερινά θα εξυπηρετεί 313.000 επιβάτες, κάτι που αναμένεται να δώσει “ανάσα” στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης. Κι αυτό γιατί με τη λειτουργία του έργου στο σύνολό του (Βασικό Έργο και Επέκταση προς Καλαμαριά), θα “αφαιρεθούν” από την κυκλοφορία της Θεσσαλονίκης 57.000 λιγότερα αυτοκίνητα, κάτι που αναμένεται να φέρει μείωση των εκπεμπόμενων από αυτά ρύπων διοξειδιού του άνθρακα κατά 212 τόνους τη μέρα.

Η κυκλοφορία θα γίνεται με 18 αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας. Αυτοί, είναι driverless -δηλαδή χωρίς οδηγό-, πλήρως κλιματιζόμενοι, ενώ για τη μέγιστη ασφάλεια των επιβατών, έχουν τοποθετηθεί αυτόματες πόρτες στις αποβάθρες κάθε σταθμού με τις οποίες θα εμποδίζεται η πρόσβαση στις γραμμές.

Το πρώτο διάστημα της λειτουργίας του, τα δρομολόγια μεταξύ των σταθμών θα είναι της τάξης των 3,5 λεπτών και, στη συνέχεια θα πυκνώσουν. Έτσι, κάποια στιγμή, θα χρειάζεται περίπου 1,5 λεπτό για να μετακινηθεί κανείς με το Μετρό μεταξύ δύο σταθμών. Η διάρκεια αναμονής στον σταθμό μέχρι την επιβίβαση στον συρμό θα είναι αρχικά 2,5 λεπτά (χρόνος που θα μειωθεί στα 90 δευτερόλεπτα με την παραλαβή επιπλέον 15 νέων συρμών). Καθημερινά θα κινούνται 18 αυτόματοι συρμοί χωρίς οδηγό, με μέση ταχύτητα 30 χλμ./ώρα, καλύπτοντας την απόσταση μεταξύ των τερματικών σταθμών σε 17 λεπτά και μεταφέροντας 18.000 επιβάτες την ώρα ανά κατεύθυνση.

Υπολογίζεται ότι καθημερινά θα εξυπηρετεί 313.000 επιβάτες, κάτι που αναμένεται να δώσει “ανάσα” στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης. Κι αυτό γιατί με τη λειτουργία του έργου στο σύνολό του (Βασικό Έργο και Επέκταση προς Καλαμαριά), θα “αφαιρεθούν” από την κυκλοφορία της Θεσσαλονίκης 57.000 λιγότερα αυτοκίνητα, κάτι που αναμένεται να φέρει μείωση των εκπεμπόμενων από αυτά ρύπων διοξειδιού του άνθρακα κατά 212 τόνους τη μέρα.

Από την πρώτη μέρα που θα λειτουργεί για το κοινό το Μετρό Θεσσαλονίκης, οι 18 αυτόματοι συρμοί του θα κινούνται με μέση ταχύτητα 30 χιλιομέτρων την ώρα

Όσο για τις περιοχές που πρόκειται να καλύπτει το μετρό, θα ξεκινάει από το κέντρο της Θεσσαλονίκης και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και, ακολουθώντας τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία και Δελφών, θα καταλήγει στην περιοχή της Νέας Ελβετίας, όπου και θα συνδέεται με το αμαξοστάσιο Πυλαίας. Οι σταθμοί θα είναι οι Νέα Ελβετία, Πανεπιστήμιο, Βούλγαρη, 25ης Μαρτίου, Ανάληψη, Φλέμινγκ, Ευκλείδης, Παπάφη, Συντριβάνι, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Δημοκρατίας και Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός.

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος έχει εξηγήσει ότι το Μετρό θα λύσει, σε πρώτη φάση, το πρόβλημα της πρόσβασης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, η οποία, όπως εξήγησε, «είναι μια μονοκεντρική πόλη και πρακτικά, δίνει τη δυνατότητα μετεπιβιβάσεων από τα λεωφορεία στο Μετρό, στην περιοχή του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού και επίσης, και στην περιοχή της Νέας Ελβετίας. Επίσης, θα είναι εύκολο με αυτό τον τρόπο να αποσυμφορήσουμε και όλους εκείνους τους δρόμους που οδηγούν στο κέντρο της πόλης, κάτι το οποίο θα επιτρέψει και στον Δήμο Θεσσαλονίκης, κυρίως, να προχωρήσει σε σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Υπό την έννοια αυτή, είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο κυκλοφοριακά. Σε ένα μεγάλο βαθμό εξαρτάται από το πώς θα τροφοδοτηθεί από τις λεωφορειακές γραμμές. Κυρίως όμως είναι ένα έργο το οποίο τελικά θα αλλάξει την ψυχολογία της πόλης. Γιατί επιτέλους τελειώνει, και η πόλη ξεπερνάει ένα φάντασμα της».

Το έργο τέλειωσε. Θα είναι όμως ασφαλές; Ο υφυπουργός έχει κάνει ξεχωριστή μνεία στην ασφάλεια του Μετρό Θεσσαλονίκης, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για ένα «Μετρό χωρίς οδηγό» και ότι «η γραμμή 4 του Μετρό, η οποία κατασκευάζεται αυτή την εποχή στην Αθήνα θα έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με διαφορετικά γεωμετρικά στοιχεία, δηλαδή, θα είναι και αυτό Μετρό χωρίς οδηγό. Σε κάθε περίπτωση, την ασφαλή λειτουργία του εγγυάται η TUV Rheinland, η οποία κάνει την πιστοποίηση της κατασκευής του και της εταιρείας λειτουργίας. Επίσης, το εγγυάται και η εταιρεία λειτουργίας, η ΤΗΕΜΑ, της οποίας ο κορμός είναι η γαλλική EGIS και η ιταλική ATM. Η ATM μάλιστα, είναι η εταιρεία του Μετρό του Μιλάνο, η οποία λειτουργεί παρόμοιο Μετρό στην ιταλική πόλη, ενώ για πρώτη φορά το λειτούργησε το 2000 στην Κοπεγχάγη».

Το έργο της Επέκτασης προς Καλαμαριά θα περιλαμβάνει 5 νέους Σταθμούς («Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα») με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ. Το συνολικό κόστος του έργου έχει διαμορφωθεί σε 2,082 δισ. ευρώ, 1,496 δισ. για τη βασική γραμμή και 586 εκατ. για την επέκταση προς Καλαμαριά (περιλαμβάνει και το τροχαίο υλικό).

Το εισιτήριο, όπως ανακοινώθηκε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, θα είναι το μισό από αυτό του Μετρό της Αθήνας, με το κόστος του να ανέρχεται στα 0,60 ευρώ.

Ο σταθμός- έκπληξη με τα αρχαία…

“Είναι απίστευτο”, αναφώνησε η κ. Σακελλαροπούλου, “κάνατε κάτι μοναδικό”, είπε ο κ. Μητσοτάκης, περπατώντας στον σταθμό Βενιζέλου, επιβεβαιώνοντας την πεποίθηση ότι αυτός και μόνο είναι αρκετός για να στρέψει τα φώτα επάνω του και δικαιολογώντας τους χαρακτηρισμούς του Νίκου Ταχιάου ως “μοναδικό στον κόσμο” και “ένα κόσμημα στο οποίο η πόλη μπορεί να επενδύσει”. Γιατί;

Ο λόγος είναι ότι στην πραγματικότητα, σε αντίθεση με τους άλλους σταθμούς οι οποίοι αισθητικά μοιάζουν με αυτούς του Μετρό της Αθήνας, ο σταθμός Βενιζέλου δεν έχει παρόμοιο αλλού. Ουσιαστικά, πρόκειται για έναν σταθμό- μουσείο, αφού για να φτάσουν στις αποβάθρες, οι επιβάτες περπατούν δίπλα, ή επάνω από τα αρχαία που ανευρέθηκαν στη διάρκεια των έργων, διασχίζοντας διαφανείς, γυάλινες γέφυρες.

Αρχαιότητες βρέθηκαν και αλλού, όπως στους σταθμούς Αγίας Σοφίας, στο ιστορικό κέντρο, στους Συντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Φλέμινγκ και Αμαξοστάσιο Πυλαίας στα ανατολικά της πόλης, αλλά και στους δυτικούς Δημοκρατίας και Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός. Και εκεί θα εκτίθενται αυτά που βρέθηκαν -όπως συμβαίνει σε ορισμένους σταθμούς του Μετρό της Αθήνας- όμως στον σταθμό Βενιζέλου, τα πράγματα είναι διαφορετικά.

Στον έκτασης 1.260 τετραγωνικών μέτρων (ανά επίπεδο) σταθμό, η αρχαιολογική σκαπάνη ερεύνησε περισσότερα από 3.500 τετραγωνικά, αποκαλύπτοντας ευρήματα τα οποία ουσιαστικά κάνουν ένα ταξίδι στο χρόνο, αφού φέρνουν στο φως όλες τις φάσεις της Θεσσαλονίκης, από τα ελληνιστικά χρόνια και έπειτα.

Έτσι, από την αρχαιολογική έρευνα αποκαλύφθηκε η ιδρυτική φάση της πόλης του Κασσάνδρου η οποία αναπτύχθηκε σύμφωνα με το Ιπποδάμειο σύστημα, στους ίδιους οδικούς άξονες, με μικρές μετατοπίσεις. Ήρθε στο φως επίσης ο ελληνιστικός και ρωμαϊκός κεντρικός δρόμος Decumanus Maximus, ο οποίος τα νότια πλαισιωνόταν με την πεσσοστήρικτη στοά, που εξασφάλιζε την πρόσβαση προς την οικοδομική νησίδα, ή βυζαντινή Μέση Οδός, αλλά και ένα σπουδαίο οικοδομικό σύνολο του αστικού ιστού της ύστερης αρχαιότητας. Τα αρχαιολογικά ευρήματα απομακρύνθηκαν από ειδικευμένα συνεργεία για να προστατευθούν από τις εργασίες και επανατοποθετήθηκαν μετά το πέρας των εργασιών και την ολοκλήρωση του σταθμού.

 

Tags: Ελλάδα
Share3Tweet2
Molonoti

Molonoti

Προτείνουμε για εσάς:

Άφαντος ο πρώην επικεφαλής του ΕΣΚΕ Ιωάννης Φωστιέρης μετά την καταδίκη του για το Μάτι

6 Ιουνίου 2025
0
125
Άφαντος ο πρώην επικεφαλής του ΕΣΚΕ Ιωάννης Φωστιέρης μετά την καταδίκη του για το Μάτι

Τ, αναζητούν Οι αστυνομικές Αρχές από το πρωί της Παρασκευής με εισαγγελική εντολή αναζητούν για να συλλάβουν και να οδηγήσουν στην φυλακή, τον πρώην επικεφαλής του Ενιαίου Συντονιστικού...

ΠερισσότεραDetails

67χρονος τουρίστας έχασε την ζωή του στο φαράγγι της Σαμαριάς

6 Ιουνίου 2025
0
126
67χρονος τουρίστας έχασε την ζωή του στο φαράγγι της Σαμαριάς

Στο 2ο χιλιόμετρο της διαδρομής, λίγο μετά την είσοδο στο φαράγγι της Σαμαριάς στην Κρήτη, άφησε την τελευταία του πνοή 67χρονος Γερμανός τουρίστας, που υπέστη ανακοπή ενώ πεζοπορούσε....

ΠερισσότεραDetails

Πτώμα γυναίκας εντοπίστηκε στον Πηνειό

6 Ιουνίου 2025
0
124
Πτώμα γυναίκας εντοπίστηκε στον Πηνειό

Σορός γυναίκας ηλικίας περίπου 60 ετών, εντοπίστηκε να επιπλέει στον Πηνειό ποταμό στη Λάρισα το απόγευμα της Παρασκευής, κινητοποιώντας τις αρχές. Οι διασώστες έκαναν προσπάθειες ανάνηψης, ωστόσο δυστυχώς...

ΠερισσότεραDetails

Νεκρή τουρίστρια ανήμερα των γενεθλίων της στην Σκιάθο

6 Ιουνίου 2025
0
125
Εργάτης βρέθηκε μαχαιρωμένος στο λαιμό, σε αγροτική περιοχή της Θεσσαλονίκης

56χρονη τουρίστρια από την Αυστρία, άφησε την τελευταία της πνοή στην Σκιάθο, ενώ έκανε διακοπές. Η άτυχη γυναίκα είχε τα γενέθλιά της και ήταν σε ιστιοπλοϊκό σκάφος μαζί...

ΠερισσότεραDetails

Ξεσπά ο γιος της 62χρονης που δίνει μάχη για τη ζωή της στο Τζάνειο

6 Ιουνίου 2025
0
129
Διασωληνωμένη από λάθος νοσηλευτή 62χρονη στο Τζάνειο-Υπέστη πολλαπλά εγκεφαλικά

Απαντήσεις ζητά η οικογένεια της 62χρονης στο Τζάνειο, στην οποία έγινε λάθος μετάγγιση αίματος με αποτέλεσμα να υποστεί αιμόλυση και να δίνει μάχη για να κρατηθεί στη ζωή, για...

ΠερισσότεραDetails

Ακούστε Live τον Ημέρα 90.4 FM

90.4FM90.4FM
Listen on myTuner radio!

    Σχετικά Άρθρα

    Χούλιο Ιγκλέσιας: Η ζωή του διάσημου τραγουδιστή γίνεται σειρά στο Netflix

    Χούλιο Ιγκλέσιας: Η ζωή του διάσημου τραγουδιστή γίνεται σειρά στο Netflix

    13 Φεβρουαρίου 2024
    125
    Συνέχιση του προγράμματος για την απασχόληση ανέργων ηλικίας 55-67 ζητεί η ΚΕΔΕ

    Συνέχιση του προγράμματος για την απασχόληση ανέργων ηλικίας 55-67 ζητεί η ΚΕΔΕ

    9 Αυγούστου 2024
    127
    Σπηλιωτόπουλος: Ίσως είναι πρόωρο να εγκαταλείψει ο Δούκας τον δήμο της Αθήνας χωρίς να έχει επιδείξει έργο

    Σπηλιωτόπουλος: Ίσως είναι πρόωρο να εγκαταλείψει ο Δούκας τον δήμο της Αθήνας χωρίς να έχει επιδείξει έργο

    18 Ιουνίου 2024
    127

    Περισσότερες Κατηγορίες

    • After Hours
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία
    Facebook Youtube

    Molonoti.gr

    Ανδρέας Χριστόπουλος

    Εκδότης

    ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

    • After Hours
    • Lifestyle
    • Top-News
    • Αθλητισμός
    • Απόψεις
    • Ελλάδα
    • Επιστήμη
    • Κόσμος
    • Νοτιοδυτική Ελλάδα
    • Οικονομία
    • Πάτρα
    • Πάτρα – Πολιτισμός
    • Πολιτική
    • Πολιτισμός
    • Τεχνολογία
    • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Υγεία
    • Χωρίς Κατηγορία

    Επικοινωνία

      • Διαφήμιση – Πληροφορίες:
      • Βορείου Ηπείρου 91 Πάτρα, GR.
      • Τηλ.: (+30) 69399 17 333
    • Email: [email protected]
    • Πολιτική Απορρήτου
    • Έντυπη Έκδοση
    • Επικοινωνία

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • Αρχική
    • Πολιτική
    • Ελλάδα
    • Κόσμος
    • Οικονομία
    • Πάτρα
      • Πάτρα – Νέα
      • Πάτρα – Πολιτισμός
      • Ατζέντα
      • Το σχόλιο της Ημέρας
    • Πολιτισμός
    • Επιστήμη
      • Υγεία
      • Τεχνολογία
    • Απόψεις
    • After Hours
      • Lifestyle

    © 2024 Molonoti.gr - Για να ξέρεις τι κρύβεται πίσω από κάθε είδηση!

    Το molonoti.gr χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας σε αυτό το website συμφωνείται στη χρήση τους. Δείτε περισσότερα στη Πολιτική Απορρήτου.