Ο Τσικ Κορία, ο βιρτουόζος πιανίστας που διεύρυνε όσο κανείς άλλο το φάσμα της τζαζ, σε μια καριέρα άνω των πέντε δεκαετιών, πέθανε από μια σπάνια μορφή καρκίνου σε ηλικία 79 ετών.
Η είδηση του θανάτου του επιβεβαιώθηκε μέσω ανακοίνωσης στην επίσημη σελίδα του στο Facebook. «Υπήρξε ένας αγαπητός σύζυγος, πατέρας και παππούς κι ένας σπουδαίος μέντορας και φίλος.
Μέσα από το έργο του και μέσα από δεκαετίες περιοδειών ανά τον κόσμο άγγιξε και ενέπνευσε τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων», σημειώνεται στην ανακοίνωση.
«Αν και θα ήταν ο πρώτος που θα έλεγε ότι η μουσική του λέει περισσότερα από τα λόγια, σε κάθε περίπτωση είχε ένα μήνυμα για όλους όσους γνώριζε και αγαπούσε και τον αγαπούσαν», συνεχίζει η ανακοίνωση.
«Ελπίζω ότι αυτοί που έχουν τη δυνατότητα να παίξουν, να γράψουν, να εκτελέσουν ή να δημιουργήσουν με οποιονδήποτε τρόπο, θα το κάνουν. Αν όχι για τον εαυτό σας, τότε για τους υπόλοιπους.
Δεν είναι μόνο ότι ο κόσμος χρειάζεται περισσότερους καλλιτέχνες, αλλά κι ότι έχει επίσης πολλή πλάκα. Και στους καταπληκτικούς μουσικούς φίλους μου που ήταν σαν οικογένεια για μένα όσο τους γνώριζα: Ήταν ευλογία και τιμή να μαθαίνω και να παίζω με όλους εσάς.
Η αποστολή μου ήταν πάντα να φέρνω τη χαρά της δημιουργίας οπουδήποτε μπορούσα, και το έκανα με όλους τους καλλιτέχνες που θαυμάζω τόσο πολύ - αυτός ήταν ο πλούτος της ζωής μου» αναφέρει το μήνυμα.
Στην πορεία της καριέρας του έχει ηχογραφήσει πάνω από 200 δίσκους και έχει ασχοληθεί με την avant-garde, το bebop, τη fusion, τη συμφωνική μουσική, τη μουσική δωματίου αλλά και τραγούδια για παιδιά.
Γεννήθηκε στο Τσέλσι της Μασαχουσέτης το 1941 και, καθώς ο πατέρας του ήταν μουσικός, μεγάλωσε ακούγοντας Μότσαρτ, Μπαχ και Μπετόβεν, αλλά και τη μουσική του Τσάρλι Πάρκερ, του Μπαντ Πάουελ, του Λέστερ Γιανγκ και του Χόρας Σίλβερ, ο οποίος μάλιστα του άσκησε ιδιαίτερη επιρροή.
Από πολύ νωρίς άρχισε να παίζει με σημαντικούς μουσικούς, όπως οι Γουίλι Μπόμπο, Καλ Τζέιντερ, Χέρμπι Μαν και Μόνγκο Σανταμαρία, οι οποίοι τον έκαναν να αγαπήσει τη λάτιν μουσική και να διατηρήσει πολλά ρυθμικά στοιχεία της στο παίξιμό του.
Αργότερα, αφού συνεργάστηκε με εξίσου κορυφαίους μουσικούς, όπως οι Σάρα Βον, Μπλου Μίτσελ και Σταν Γκετζ, αντικατέστησε τον Χέρμπι Χάνκοκ στο γκρουπ του Μάιλς Ντέιβις το 1968 και έπαιξε ηλεκτρικό πιάνο σε δίσκους του που άφησαν εποχή στην ιστορία της τζαζ, όπως τα «In a Silent Way» και «Bitches Brew».
Ο Τσικ Κορία θεωρείται από τους ανανεωτές του είδους, δίνοντας μια νέα μορφή στο κλασικό τζαζ στιλ. Παράλληλα, ανέπτυξε μια εντελώς προσωπική γλώσσα, όσον αφορά στα ηλεκτρονικά kewboards και τα synthesizer, ενώ συγκαταλέγεται στους σημαντικότερους πιανίστες της τζαζ, με αποτέλεσμα τη δημιουργία «σχολής» που βασίζεται στην ιδιαίτερη πιανιστική του ερμηνεία.
Στη δεκαετία του '70 μεσουράνησε με το συγκρότημα «Return To Forever», ενώ αργότερα, το 1985 δημιούργησε τους «Electric Band» παίζοντας μαζί τους μέχρι τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του '90.