Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Ζητούμε και πάλι συγγνώμη- Τα μέτρα που ανακοίνωσε ο Γεραπετρίτης

«Θα ολοκληρώσουμε άμεσα την τηλεδιοίκηση, υπό όρους απόλυτης ασφαλείας η επανεκκίνηση» – Αυστηροποιείται το πλαίσιο για κλοπή καλωδίων – Επικοινωνία Μητσοτάκη με τη γαλλική Alstom για να προχωρήσει άμεσα η τεχνική αναβάθμιση  – Αποζημιώσεις στις οικογένειες των θυμάτων – Θα υπάρξουν λιγότερα δρομολόγια

Την επανεκκίνηση των δρομολογίων των τρένων με όρους απόλυτης ασφάλειας και πρώτο μέτρο την παρουσία δύο σταθμαρχών σε όλους τους σταθμούς προανήγγειλε ο υπουργός Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης στη συνέντευξη τύπου το πρωί της Τετάρτης εξηγώντας ότι από αυτό θα προκύψει και μείωση δρομολογίων.
Παράλληλα ανακοίνωσε ότι θα υπάρξει πλαίσιο αποζημιώσεων από το κράτος προς τις οικογένειες των θυμάτων διαμηνύοντας ότι η κυβέρνηση θα είναι και «από πάνω» όσον αφορά τις αποζημιώσεις από την Hellenic train.

 

Όσον αφορά τη σύμβαση τεχνολογικής αναβάθμισης, ο υπουργός Μεταφορών είπε ότι θα γίνουν οι αναγκαίες ενέργειες ώστε να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς. Αποκάλυψε, δε, ότι ο πρωθυπουργός επικοινώνησε με τον πρόεδρο της μητρικής εταιρείας, της Alstom Γαλλίας, με τον οποίο είχε μια συζήτηση για την υλοποίηση της σύμβασης και έδωσε σαφή εντολή ώστε να έρθει ο χρόνος αποπεράτωσης όσο το δυνατόν πιο άμεσα.

Ο Γιώργος Γεραπετρίτης εξέφρασε, επίσης, για άλλη μια φορά τη συγγνώμη της κυβέρνησης για τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη λέγοντας ότι «η οδύνη πρέπει να βρει κάθαρση» ενώ προανήγγειλε αυστηροποίηση των διατάξεων που αφορούν την κλοπή καλωδίων από το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Ο κ. Γεραπετριτης, εξ αρχής ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει καμία διάθεση κυβερνητικής παρέμβασης, αφενός στη δικαστική έρευνα και αφετέρου στη διοικητική έρευνα που θα διεξαγάγει ομάδα τεχνοκρατών. Όπως συμπλήρωσε, δεν είναι ώρα για αντιπαράθεση.

Το μοιραίο βράδυ το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε

Όπως τόνισε ο υπουργός Μεταφορών, ανεξαρτήτως των λαθών σε ανθρώπινο επίπεδο, αν είχαμε ένα πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης στη χώρα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. Και με αυτόν τον τρόπο έθεσε το ζήτημα ολοκλήρωσης των έργων που συνδέονται με τη λειτουργία του σιδηροδρόμου. Παράλληλα, ο κ. Γεραπετρίτης ευχαρίστησε όλους όσοι ενεπλάκησαν στην αντιμετώπιση των συνεπειών της τραγωδίας από την πρώτη στιγμή.

Αναφερόμενος στην έλλειψη προσωπικού αναγνώρισε το πρόβλημα και έκανε λόγο για σημαντική μείωση προσωπικού την τελευταία 15ετία και παράλληλα, μίλησε και για τις προσπάθειες αναπλήρωσης των κενών από την παρούσα κυβέρνηση. Σύμφωνα με τον κ. Γεραπετρίτη προσελήφθησαν περί τα 200 άτομα με δελτίο παροχής υπηρεσιών, σταθμάρχες, κλειδούχοι και τεχνικοί, ενώ για πρώτη φορά δρομολογήθηκε η πρόσληψη μόνιμων εργαζομένων. Το 2021 έγινε διαγωνισμός για την πρόσληψη 117 ατόμων, εκ των οποίων 36 είναι σταθμάρχες. Και το 2022 πρόσληψη ακόμη 100 μονίμων.

Διαβεβαίωσε, δε, ότι θα γίνουν όλες οι αναγκαίες ενέργειες για να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς η σύμβαση για τον τεχνολογικό εξοπλισμό των ελληνικών σιδηροδρόμων. Στο πλαίσιο αυτό έκανε γνωστό ότι ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, επικοινώνησε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της μητρικής εταιρείας Alstom (Γαλλίας) και έδωσε σαφή εντολή για την αποπεράτωση του έργου το ταχύτερο δυνατόν, αίτημα στο οποίο η γαλλική εταιρεία επέδειξε πλήρη κατανόηση. Εξάλλου, ο υπουργός δεσμεύτηκε να παρουσιάσει σύντομα το χρονοδιάγραμμα και πρόσθεσε ότι ο ίδιος θα βρίσκεται πάνω από την υλοποίηση του έργου.

Για το θέμα της επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου, ο Γιώργος Γεραπετρίτης ανέφερε πως είναι σημαντικό να μπορέσει να ξεκινήσει εκ νέου, να μην περιμένουμε, δηλαδή, την ολοκλήρωση της τεχνολογικής αναβάθμισης. Όπως εξήγησε, θα πρέπει να στηρίξουμε την εμπιστοσύνη του κοινού απέναντι στον σιδηρόδρομο.

Ταυτόχρονα, όμως, διευκρίνισε, και έως ότου ολοκληρωθεί η τεχνολογική αναβάθμιση, η επανεκκίνηση θα γίνει μόνο υπό όρους απόλυτης ασφάλειας. «Θα αναβαθμίσουμε σημαντικά το επίπεδο ασφάλειας» και θα περιλαμβάνει υποχρεωτικώς δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό, τόνισε ο κ. Γεραπετρίτης. Από την άλλη πλευρά, μπορεί να υπάρξει μείωση του μεταφορικού έργου, καθώς μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλισθεί επαρκής αριθμός σταθμαρχών. Στο πλαίσιο των αλλαγών, πάντα στην πρώτη φάση, θα υπάρξει ένας καλύτερος συντονισμός στο πλαίσιο των σημερινών τεχνολογικών δυνατοτήτων, σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης