Συνέχεια του κύκλου προβολών της «Σινε-Παρέας»

Με την ταινία «Χτυπημένος από έρωτα» του Πολ Τόμας Άντερσον

Η Εταιρεία Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού Κοινο_Τοπία www.koinotopia.gr, συνεχίζει για τη φετινή χρονιά τις προβολές της με τη Ρομαντική κομεντί ‘‘Χτυπημένος από έρωτα’’ του Πολ Τόμας Άντερσον την Τετάρτη 18 Απριλίου, ώρα 8μμ Προσέλευση 7.45μμ

H προβολή θα γίνει στον πολυχώρο της Κοινο_Τοπίας, Μαιζώνος 139 και Παντανάσσης, 4ος όροφος (έναντι Δημαρχιακού Μεγάρου) στην Πάτρα με δωρεάν είσοδο αλλά με κράτηση θέσης η οποία εξασφαλίζεται με κλήση στο 2615.002009 γραμματεία Κοινο_Τοπίας. Θα ακολουθηθεί σειρά προτεραιότητας. Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με αφορμή την ταινία. Συντονίζουν Κώστας Νταλιάνης και Χριστίνα Σκούτα.

‘‘Χτυπημένος από έρωτα’’ (Punch drunk love) του Paul Thomas Anderson

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Πολ Τόμας Άντερσον, Διεύθυνση Φωτογραφίας: Ρόμπερτ Έλσγουϊτ, Μουσική: Τζον Μπράιον, Μοντάζ: Λέσλι Τζόουνς, Χώρα: ΗΠΑ (2002), Διάρκεια: 95 λεπτά, Παίζουν: Άνταμ Σάντλερ, Έμιλι Γουάτσον, Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, Λουίς Γκούζμαν

Ο Κώστας Νταλιάνης, στο site της Κοινο_Τοπίας γράφει σχετικά: Με τη ζωή -ερωτική και όχι μόνο- ενός ψυχολογικά προβληματικού άντρα καταπιάνεται στη νέα του αυτή ταινία ο Πολ Τόμας Άντερσον («Μανόλια»). Ταινία που συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία της «Μανόλια» με μια μεγαλύτερη και πιο πρωτότυπη ευρηματικότητα, δίνοντας στο γνωστό κωμικό Άνταμ Σάντλερ την ευκαιρία να μας αποκαλύψει μια άλλη, άγνωστη από τις προηγούμενες ταινίες του, ευπρόσδεκτη, πλευρά.

Ο ήρωας του, Μπάρι Ίγκαν (Σάντλερ), ένας φαινομενικά ευχάριστος, χαμογελαστός τύπος, μικρομεσαίος ιδιοκτήτης μιας αποθήκης ειδών τουαλέτας, αποκαλύπτεται σταδιακά άνθρωπος ανήσυχος, που καταπιέζεται από εφτά εκνευριστικές αδελφές και, σε στιγμές εξαιρετικής έντασης, επιδίδεται σε ξεσπάσματα βίας - από τις πιο απολαυστικές σκηνές εκείνη που διαλύει την τουαλέτα ενός εστιατορίου καθώς κι η σκηνή που επιτίθεται ενάντια στους τέσσερις «ξανθούς αδερφούς» που στέλλονται από τον πορνο-αρχηγό τους (Σέιμουρ-Χόφμαν) να τον τρομοκρατήσουν και να τον εκβιάσουν. Η γνωριμία του με τη Λένα (Γουάτσον) θα οδηγήσει σε αληθινό έρωτα, ενώ, παράλληλα, ο Μπάρι γίνεται στόχος εκβιασμού εξαιτίας της απόπειράς του για τηλεφωνικό σεξ.

Ο ήρωας του είναι ο ζωντανός ορισμός της εσωστρέφειας, της ψυχοπάθειας και της παθητικότητας. Άβουλος, άοσμος, ανύπαρκτος. Περισσότερο αντιπαθητικός δε γίνεται. Υποψήφιος πελάτης του πρώτου τυχόντα και κλασικό θύμα της κατανάλωσης και του μάρκετινγκ. Φανταστείτε πως το μοναδικό πράγμα που τον κάνει να ελπίζει, αυτό που του δίνει κάποια ελάχιστη ρανίδα χαράς είναι η συλλογή χιλιάδων κουπονιών από συσκευασμένες πουτίγκες του σούπερ μάρκετ. Όσες περισσότερες μαζέψει τόσα περισσότερα δωρεάν αεροπορικά μίλια θα ταξιδέψει!

Η μοναδική σχέση που διατηρεί με το άλλο φύλο είναι από τη μία οι 7 αδελφές του (που τον προσέχουν καταπιεστικά και αφόρητα) και από την άλλη, μερικά απελπισμένα ροζ τηλεφωνήματα που κάνει για να σπάσει τη μονοτονία της απέραντης μοναξιάς του. Όλα όμως αλλάζουν όταν εντελώς τυχαία πέφτει πάνω σε δυο αναπάντεχες συναντήσεις. Η πρώτη (συνάντηση) είναι ένα μικρό πιάνο που έχει εγκαταλειφθεί στην άκρη του δρόμου. Η δεύτερη συμβαίνει όταν μια θηλυκή ύπαρξη τον παρακαλεί να παραδώσει το αυτοκίνητό της στο διπλανό συνεργείο. Από εκεί και πέρα όλα είναι ζήτημα χρόνου.

Γύρω από την ίντριγκα αυτή, ο Άντερσον φτιάχνει μία απολαυστική, ασυνήθιστη, ρομαντική κομεντί στην οποία προσθέτει στοιχεία φαντεζίστικα (το αρμόνιο που αφήνει ένα φορτηγό έξω από το κατάστημα του Μπάρι, στην αρχή της ταινίας, αρμόνιο που συνδέεται με την άφιξη της Λένας), μαζί και στοιχεία μαύρης, ακόμη και τρελής, κωμωδίας, στο στιλ των παλιών κωμωδιών «σκρούμπολ» (ο Μπάρι που αγοράζει εκατοντάδες κουτιά ενός προϊόντος για ν' αποκτήσει, όπως πιστεύει, ελεύθερα μίλια για την υπόλοιπη ζωή του). Ταυτόχρονα, ο Άντερσον ξέρει να δίνει στην ατμόσφαιρά του μια ρομαντική, ποιητική υφή, ιδιαίτερα στις σκηνές του Μπάρι με τη Λένα - παράδειγμα η σκηνή τους στο δρόμο μετά που διώχνονται από το εστιατόριο, καθώς και η συνάντηση και το ερωτικό «διάλειμμά» τους στη Χαβάη.