Ρίο - Αθήνα σε λιγότερο από δυο ώρες με τρένο

Στο …δρόμο για τη Βουλή βρίσκεται η ηλεκτροκίνηση για την ολοκλήρωση της διπλής γραμμής Αίγιο-Ρίο. Τα έργο έχει ολοκληρώσει πλήρως τις διαδικασίες της προσυμβατικής περιόδου και πλέον απομένει η παρουσίαση τους στη Βουλή και ακολούθως οι υπογραφές.

Τα έργο έχει προγραμματιστεί να περάσει για τη γνωστή διαδικασία παρουσίασης αλλά λόγω …κορωνοϊού αυτή η πράξη έχει καθυστερήσει. Όπως έχει γίνει γνωστό τόσο ο υπουργός ΥΠΟΜΕ, Κώστας Καραμανλής, όσο και ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης διαγνώστηκαν με κορωνοϊό την περασμένη εβδομάδα, οπότε η παρουσίαση των συμβάσεων στη Βουλή θα γίνει το επόμενο διάστημα.

Η επαναλειτουργία της γραμμής από το Αίγιο μέχρι το Ρίο δεν θα έχει πλέον καμία σχέση με την παλαιά μετρική γραμμή. Θα είναι διπλή, ηλεκτροκινούμενη, με σηματοδότηση και δυνατότητα για ταχύτητες έως και 200χλμ/ώρα σε κάποια τμήματα.

Θα κάνει πραγματικότητα την επιστροφή του τρένου στην Πάτρα καθώς θα φτάσει κυριολεκτικά μέχρι την είσοδο της πόλης. Εφόσον τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, το 2026 θα ξεκινήσουν τα πρώτα εμπορικά δρομολόγια με ηλεκτροκίνητα τρένα. Το δρομολόγιο με ένα express τρένο θα διαρκεί λιγότερο από 2 ώρες.

Στο τμήμα Αίγιο-Ρίο συμπεριλαμβάνεται και η σήραγγα Παναγοπούλας όπου με 4,5 χιλιόμετρα θα γίνει η 4η μεγαλύτερη στη χώρα, πίσω από εκείνη της Όθρυος, του Καλλιδρόμου και των Τεμπών.

Στη νέα γραμμή Αίγιο-Ρίο οι σταθμοί θα είναι όλοι καινούργιοι, όπως συνέβη άλλωστε και στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο. Σημαντικό στοιχείο βέβαια θα είναι να προβλεφθεί η ύπαρξη οδικών προσβάσεων για την ομαλή ένταξη τους στην λειτουργία των περιοχών που θα εξυπηρετούν.