Στον Πατραϊκό, δεν έχει ακόμη διασφαλισθεί σύμβαση παραχώρησης συγκεκριμένης έκτασης από κάποιο λιμάνι της περιοχής, προκειμένου να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της γεώτρησης.
Τα ΕΛΠΕ διερεύνησαν τέσσερα λιμάνια -και συγκεκριμένα της Πάτρας, της Κυλλήνης, του Αιγίου και του Αστακού- δεν έχουν όμως καταφέρει μέχρι σήμερα να υπογράψουν σύμβαση παραχώρησης.
Ως προς το λιμάνι της Πάτρας, ο πρόεδρος του ΟΛΠΑ Παναγιώτης Τσώνης εξήγησε στην «Π» ότι το θέμα έχει πολλές προεκτάσεις. Η κοινοπραξία ΕΛΠΕ - Edison, ζητά τη δέσμευση μιας από τις πέντε νηοδόχους, αποκλειστικά για τις ανάγκες της γεώτρησης, καθώς και την περίφραξη 15 στρεμμάτων, για την εναπόθεση υλικών.
Μια τέτοια δέσμευση, όπως είναι φυσικό, προκαλεί ζητήματα σε σχέση με την εξυπηρέτηση των ακτοπλοϊκών γραμμών προς την Ιταλία και γι' αυτό ο οργανισμός προσπαθεί να βρει την καλύτερη δυνατή λύση, για να αποφευχθούν προβλήματα.
Επίσης, θα πρέπει το λιμάνι που θα υποδεχθεί τον βαρύ εξοπλισμό της γεώτρησης να έχει εντάξει αντίστοιχη δραστηριότητα στον χωροταξικό του σχεδιασμό, και στο πλαίσιο αυτό, προ ημερών, εγκρίθηκε η τροποποίηση του μάστερ πλαν του νότιου λιμένα.
Ενα ακόμα ζήτημα που προκαλεί καθυστερήσεις, αφορά το κόστος ενοικίασης χώρου, καθώς η προτεινόμενη τιμή, δεν καλύπτει ούτε στο ελάχιστο τα τιμολόγια του ΟΛΠΑ.
Τα ΕΛΠΕ εκτιμούν από την πλευρά τους, ότι δεν υπάρχει η αναγκαία στήριξη από την ΕΔΕΥ και το ΥΠΕΝ, ενώ η πλευρά της ΕΔΕΥ καταλογίζει στα ΕΛΠΕ αργοπορία, σημειώνοντας ότι θα έπρεπε να είχαν ξεκινήσει διαγωνιστική διαδικασία για την επιλογή λιμανιού τουλάχιστον ένα χρόνο πριν από την έναρξη της γεώτρησης, σύμφωνα με την πρακτική που ακολουθούν διεθνώς εταιρείες του κλάδου.
Ακόμα και στο επιβεβαιωμένο κοίτασμα του Κατακόλου υπάρχουν σοβαρά προβλήματα. Ενώ το ελληνικό Δημόσιο τον Αύγουστο του 2016 προχώρησε στην έγκριση του σχεδίου ανάπτυξης (Field Development Plan) που υπέβαλε η Energean, στις 13/1/2017 προχώρησε στην ανάρτηση νέων δασικών χαρτών, δίνοντας ουσιαστικά τη δυνατότητα αμφισβήτησης και της πράξης τελεσιδικίας την οποία το ίδιο είχε εκδώσει!
Ετσι, κάτοικος της περιοχής υπέβαλε ένσταση, η οποία εκδικάστηκε στις 17 Απριλίου του 2019. Η ένσταση τελικά απορρίφθηκε, αλλά στο μεταξύ η επένδυση «πάγωσε» για περίπου δύο χρόνια.
Στη συνέχεια, τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η έγκριση της οποίας είναι προαπαιτούμενο για την έναρξη εργασιών και ενώ η λήξη της διαβούλευσης προσδιοριζόταν για τις 20 Σεπτεμβρίου, οι νεοεκλογείσες αυτοδιοικητικές αρχές έχουν ζητήσει παράταση από το ΥΕΝ για πληρέστερη ενημέρωση.
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ