Προσέξτε πριν πουλήσετε τα χρυσαφικά σας! Οδηγίες της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή

Επιδημικές διαστάσεις έχει λάβει στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων λόγω της κρίσης και της οικονομικής δυσπραγίας χιλιάδων ελλήνων η πώληση οικογενειακών τιμαλφών αντικειμένων. Και μάλιστα σε τέτοιο σημείο που έφτασε ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή κ. Δ. Σπυράκος μετά από ερωτήματα και καταγγελίες καταναλωτών που υποβλήθηκαν στη γενική γραμματεία σχετικά με την πώληση αντικειμένων, ιδίως κοσμημάτων, από πολύτιμα μέταλλα, να προτρέψει τους καταναλωτές να ακολουθήσουν πριν από τη συναλλαγή, τα ακόλουθα βήματα:

1) Εκτίμηση της αξίας του κοσμήματος

Οι καταναλωτές καλούνται: 

· Να ζυγίζουν τα αντικείμενα στο σπίτι τους και να σημειώνουν την περιεκτικότητά τους σε πολύτιμο μέταλλο, που αναγράφεται πάνω σε αυτά.

· Να ενημερώνονται για την τρέχουσα τιμή πώλησης του χρυσού ή άλλου πολύτιμου μετάλλου και να κάνουν έναν κατά το δυνατόν υπολογισμό της αξίας των αντικειμένων. Διευκρινίζεται ότι ένα κόσμημα δεν αποτελείται μόνο από πολύτιμο μέταλλο π.χ. χρυσό, αλλά η καθαρή περιεκτικότητά του σε πολύτιμο μέταλλο είναι ένα μόνο ποσοστό του συνολικού βάρους του κοσμήματος, που εξαρτάται από τον τίτλο του (περιεκτικότητα του κοσμήματος σε πολύτιμο μέταλλο εκφρασμένη σε χιλιοστά).

· Να προβαίνουν σε εκτίμηση της αξίας των αντικειμένων, απευθυνόμενοι σε αξιόπιστες εταιρείες, που να εγγυώνται τη μέγιστη ακρίβεια στην εκτίμηση χρυσού ή άλλων πολύτιμων μετάλλων.

· Να έχουν υπόψη τους ότι το Ελληνικό Κέντρο Αργυροχρυσοχοΐας, που είναι φορέας του υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας με κύριο σκοπό την στήριξη και την προαγωγή της ελληνικής αργυροχρυσοχοΐας, παρέχει υπηρεσίες εκτίμησης πολύτιμων μετάλλων και σε καταναλωτές.

2) Επιλογή επιχείρησης

Οι καταναλωτές καλούνται:

· Να είναι επιφυλακτικοί απέναντι σε διαφημιστικές καταχωρίσεις και φυλλάδια που υπόσχονται ιδιαίτερα υψηλές τιμές αγοράς πολύτιμων μετάλλων.

· Να απευθύνονται μόνο σε επιχειρήσεις που κατέχουν νόμιμη άδεια λειτουργίας.

· Να αποφεύγουν επιχειρήσεις που δεν έχουν ως αποκλειστική ενασχόληση την αγορά πολύτιμων μετάλλων.

· Να ερευνούν και να συγκρίνουν τις τιμές που προσφέρονται από τις διάφορες επιχειρήσεις αγοράς πολύτιμων μετάλλων.

· Να ερευνούν με βάση ποιο κριτήριο γίνεται η αγορά από την επιχείρηση, δηλαδή εάν αγοράζει τα αντικείμενα με κριτήριο την περιεκτικότητά τους σε χρυσό ή άλλο πολύτιμο μέταλλο ή με κριτήριο και την εμπορική αξία τους, η οποία μπορεί να καθορίζεται και από παράγοντες όπως η παλαιότητα, η μοναδικότητα και η αισθητική.

· Να μεριμνούν για την παραλαβή των απαραίτητων παραστατικών στοιχείων (συμβόλαιο αγοραπωλησίας, αποδείξεις κτλ.).

Ιδίως κατά την πώληση αντικειμένων από πολύτιμα μέταλλα μέσω διαδικτύου, οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.


Οι καταναλωτές καλούνται:

· Να επικοινωνούν με τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή στο τηλέφωνο 1520 για να ενημερώνονται για το αν η επιχείρηση, στην οποία επιθυμούν να απευθυνθούν, είναι καταγεγραμμένη στο μητρώο προμηθευτών που συνάπτουν συμβάσεις από απόσταση, όπως είναι υποχρεωμένη από τον νόμο και το οποίο τηρείται στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

· Να ερευνούν εάν στην ιστοσελίδα αναφέρονται η επωνυμία, η διεύθυνση και σταθερό τηλέφωνο επικοινωνίας με την επιχείρηση (όταν υπάρχει ως σημείο επαφής μόνο αριθμός κινητού τηλεφώνου να είναι επιφυλακτικοί) ή ειδική γραμμή εξυπηρέτησης πελατών εξυπηρέτησης και ηλεκτρονική διεύθυνση.

· Να επικοινωνούν πρώτα τηλεφωνικά ή και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με την επιχείρηση για να εκτιμήσουν κατά το δυνατόν τη σοβαρότητά της.

· Πριν από τη συναλλαγή να ενημερώνονται για τους ακριβείς όρους και τις προϋποθέσεις που χρησιμοποιεί η επιχείρηση κατά την αγορά των πολύτιμων αντικειμένων.

· Να γνωρίζουν ότι σύμφωνα με τον ν. 2251/94 «Προστασία καταναλωτών», σε περίπτωση που οι καταναλωτές αλλάξουν γνώμη και θέλουν να ανακτήσουν τα αντικείμενά τους, έχουν δικαίωμα υπαναχώρησης και ματαίωσης της συναλλαγής εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την παραλαβή του χρηματικού ποσού συναλλαγής.

Για περισσότερες πληροφορίες οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή 1520 που λειτουργεί στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Πηγή: 
tovima.gr

Δείτε επίσης