Όλη η παραφιλολογία για την φθορά Μητσοτάκη και ΝΔ μάλλον υποχώρησε ήδη αν σκεφτεί κανείς ότι:
α) Ο προϋπολογισμός πέρασε με 159 ψήφους περισσότερους από κάθε άλλη φορά και
Η σημαντική πρόοδο που έχει επιτελέσει η Ελλάδα στην προσπάθειά της να εξελιχθεί σε ένα διεθνές εμπορευματικό κέντρο και κόμβο logistics, φέρνει εξελίξεις σε όλο το φάσμα του κλάδου των Μεταφορών. Στο επίκεντρο και οι οδικές μεταφορές αφου η Ελλάδα διαθέτει πλέον 2.145 χιλιόμετρα εθνικού δικτύο.
Επίσης στο μικροσκόπιο του ενδιαφέροντας μεγάλων Fund που διαθέτουν μεγάλα κονδύλια τρίτων για να τα αξιοποιήσουν σε σωστέες επενδλυσεις, βρίσκονται δυναμικές εταιρείες που διαθέτουν καλούς τζίρους, μεγάλους πελάτες και: α) καλή οργάνωση β) εμπειρία, γ) σύγχρονο εξοπλισμό, δ) στρατηγική θέση (κοντά σε λιμάνια, σε μεταφορικούς κόμβους κ.α. Για παράδειγμα μεγάλη Πατρινη εταιρεία Μεταφορών φαίνεται να χει κερδίσει την προσοχή τέτοιων επενδυτών.
Πράγματι, η αγορά έχει ανάγκη από υγείς επιχειρήσεις, καλές υποδομές και σύγχρονη οργάνωση. Η Ελλάδα έχει σημαντικη θέση στον κλάδο των μεταφορών και logistics τα τελευταία χρόνια λόγω της στρατηγικής γεωγραφικής θέσης της χώρας, της ανάκαμψης της οικονομίας και ενός φιλικότερου επενδυτικού περιβάλλοντος.
Η ανάπτυξη αυτή οφείλεται κυρίως σε εξελίξεις στους κλάδους της ναυτιλίας και της ναυτιλιακής εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς και στις οδικές υποδομές, αλλά είναι φανρό ότι θα απαιτηθεί εντατικότερη προσπάθεια σε ό,τι αφορά τις σιδηροδρομικές και αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές, τις υποδομές logistics της ενδοχώρας (hinterland logistics), την αγορά παροχής υπηρεσιών logistics προς τρίτους (third party logistics. 3PL), τις τελωνειακές υπηρεσίες και, κυρίως, τη διασύνδεση αυτών των διακριτών στοιχείων του ελληνικού κλάδου μεταφορών και logistics, με σύγχρονεες μεταφορικές εταιρείες που έχουν ).
Αυτή την στιγμή, μια «ακτινογραφία» της ελληνικής αγοράς 3PL, η οποία είναι κατακερματισμένη, αποτελούμενη κυρίως από μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις που καλούνται να λειτουργήσουν σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον.
(Ως 3PL, αναφέρεται στη χρήση τρίτων εταιρειών για τη διαχείριση στοιχείων διανομής, αποθήκευσης και εκπλήρωσης για λογαριασμό του οργανισμού. Σε γενικές γραμμές, οι τρίτοι πάροχοι logistics αναλαμβάνουν ολοκληρωμένες εργασίες αποθήκευσης και μεταφοράς, οι οποίες μπορούν να κλιμακωθούν ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς, ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των προϊόντων και στις απαιτήσεις παράδοσης για τους πελάτες τους).
ΘΕΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΟΙ ΝΕΟΙ ΔΡΟΜΟΙ
Ως προς τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, η έρευνα καταγράφει τη σημαντική ανάπτυξη του ελληνικού οδικού δικτύου τα τελευταία έτη, το οποίο πλέον ξεπερνά τα 2.145 χλμ. αυτοκινητοδρόμων. Τονίζεται, ωστόσο, το μικρό μέγεθος των επιχειρήσεων του κλάδου, το χαμηλό περιθώριο κέρδους των υπηρεσιών μεταφοράς και η σχετικά περιορισμένη διείσδυση του τομέα των μεταφορών για λογαριασμό τρίτων στις συνολικές δραστηριότητες οδικών εμπορευματικών μεταφορών.
Πάντως, για να αυξήσει την ελκυστικότητά της ως διεθνές κέντρο εμπορευματικών μεταφορών ή ως κορυφαίος περιφερειακός κόμβος logistics, η Ελλάδα θα πρέπει να επικεντρωθεί σε τέσσερις προτεραιότητες:
– Βελτίωση της διασυνδεσιμότητας με παγκόσμιους εμπορικούς διαύλους και άλλους κόμβους, αξιοποιώντας κυρίως – αλλά όχι κατ’ αποκλειστικότητα – το ελληνικό ναυτιλιακό οικοσύστημα.
– Βελτίωση των λιμενικών υποδομών και υποδομών εφοδιαστικής αλυσίδας, με επενδύσεις σε πάρκα logistics, ως συνέχεια της προόδου που σημειώθηκε στις λιμενικές υποδομές.
– Ενίσχυση του χρηματοοικονομικού οικοσυστήματος, για την παροχή χρηματοοικονομικών και επιχειρηματικών υπηρεσιών υψηλού επιπέδου.
– Αναβάθμιση των τεχνολογικών υποδομών, της καινοτομίας και του ανθρώπινου κεφαλαίου, για τη διευκόλυνση της ανάπτυξης νέων επιχειρηματικών μοντέλων και την υλοποίηση του απαιτούμενου μετασχηματισμού των αλυσίδων εφοδιασμού.
Για να μπορέσει η χώρα μας να ανταποκριθεί στις μεγάλες προκλήσεις και τις εμπορικές απαιτήσεις του σήμερα, του αύριο και του μετέπειτα, και να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό, θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να εστιάσει στην καινοτομία, την τεχνολογία και την αναβάθμιση του ανθρώπινου κεφαλαίου, για να προσφέρει ένα ελκυστικό πακέτο υπηρεσιών μεταφορών και logistics υψηλής προστιθέμενης αξίας.
Μεσαίες εταιρείες που έχουν αντιληφθεί τα μηνύματα των καιρών και έχουν ήδη προσαρμοστεί, όχι μόνο θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται αλλά σύντομα, θα γίνουν και "μήλο της έριδος", απο μεγάλους επενδυτές που θέλουν να μπουν ή να επεκταθούν στην αγορά των Μεταφορων.
Όλη η παραφιλολογία για την φθορά Μητσοτάκη και ΝΔ μάλλον υποχώρησε ήδη αν σκεφτεί κανείς ότι:
α) Ο προϋπολογισμός πέρασε με 159 ψήφους περισσότερους από κάθε άλλη φορά και
* Να σταματήσουμε αυτή την πλάκα με το...
*... "υπάρχουν και χειρότερα" γιατί τελικά...
*... τα χειρότερα συνεχώς μας... έρχονται!
------------------------------------------------
* Στους γονείς μου οφέιλω τη ζωή μου...
*... στους δασκάλους μου οφείλω την παιδεία μου...
*... στην Τράπεζα φείλω 63.000 ευρώ...
*... στο Δημόσιο 44.000...
*... και σε εμένα κανείς δεν μου οφείλει τίποτα!
-----------------------------------------------
* Σοκ! Όπως θα αποκαλύψουν οι γνωστές....