Μόνο ανθρώπινο λάθος μπορεί να "ρίξει" ένα σύγχρονο αεροπλάνο

Τα κοντρόλ στα σύγχρονα αεροπλάνα απαγορεύουν στον πιλότο να το... ρίξει. Με υπεραισθητήρες, "διαβάζουν την πορεία και το περιβάλλον και αποτρέπου ή προεισοποιούν έγκαιρα. Μάλιστα ο πιλότος αν προσπαθήσει να προβεί σε χειρισμό που θα οδηγήσει το αεροσκάφος σε απώλεια της ισσοροπίας του το κπομπιούτερ το απαγορέυει (!) το αεροπλάνο δεν... υπακούει.

Πώς πέφτουν λοιπόν τα αεροπλάνα; Από τραγικά ανθρώπινα λάθη. Έχουν καταγραφεί εκρήξεις φιαλών οξυγόνου στον χώρο αποσκευών, αποσπάσεις κρίσιμων τμημάτων του αεροσκάφους λόγω προβληματικών επισκευών με… ξεχασμένες βίδες αλλά και σκόπιμες ενέργειες των πιλότων (π.χ. αυτοκτονίες).

Μια τέτοια αιτία ίσως κρύβεται πίσω από την πτώση του Airbus 320 που συνέβη το μεσημέρι της Τρίτης στις Άλπεις ενώ πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Βαρκελώνη - Ντύσελντορφ, με τραγικό απολογισμό τον θάνατο 150 ανθρώπων.

Το εν λόγω αεροπλάνο πετούσε σε τέτοιο ύψος που δεν επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες και μια συνήθης βλάβη μπορεί να αντιμετωπισθεί και με εναλλακτικά συστήματα, με ελεγχόμενη πτώση.

ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

Τοδυστύχημα που σημειώθηκε στις 19 Δεκεμβρίου 1997 με την πτήση 185 της εταιρείας SilkAir. Ένα Boeing 737 που εκτελούσε την πτήση από την Τζακάρτα της Ινδονησίας προς τη Σιγκαπούρη, χωρίς να συμβεί οτιδήποτε, εξηγεί πολλά.

Το αεροσκάφος βούτηξε κατακόρυφα από μεγάλο ύψος και συνετρίβη στον ποταμό Μούσι στην περιοχή Πάλεμπανγκ, στα νότια της νήσου Σουμάτρας της Ινδονησίας, με αποτέλεσμα τον θάνατο 104 ανθρώπων.

Οι ερευνητές κατέληξαν στο ότι το αεροσκάφος το έριξε ο ινδονήσιος κυβερνήτης του, ο οποίος αρχικά φρόντισε να παρασύρει και να κλειδώσει εκτός κόκπιτ τον νεαρό συγκυβερνήτη του και ύστερα να κλείσει τους καταγραφείς πτήσεων για να μην προσδιορισθεί η αποτρόπαια πράξη του.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης