Εχθρός της στοματικής υγείας το άτμισμα

Η εμφάνιση των ηλεκτρονικών τσιγάρων δημιούργησε προσδοκίες ότι μπορεί να αποτελέσει μια εξαιρετική εναλλακτική λύση για τους καπνιστές οι οποίοι μπορούσαν να συνεχίσουν αυτή τους την συνήθεια περιορίζοντας στο ελάχιστο δυνατό τις αρνητικές επιπτώσεις στον οργανισμό τους.

Όμως καθώς το αποκαλούμενο άτμισμα άρχισε να κερδίζει έδαφος στην κοινότητα των καπνιστών άρχισαν προοδευτικά να κάνουν την εμφάνιση τους πολλές έρευνες που υποδείκνυαν διαφόρων ειδών αρνητικές επιπτώσεις που έχει η χρήση των ηλεκτρονικών τσιγάρων στην ανθρώπινη υγεία.

Η τελευταία σχετική μελέτη πραγματοποιήθηκε από ερευνητική ομάδα με επικεφαλής επιστήμονες της Σχολής Οδοντιατρικής του Πανεπιστημίου Tufts στις ΗΠΑ.

Με δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «The Journal of the American Dental Association» οι ερευνητές αναφέρουν ότι το άτμισμα έχει πολύ αρνητικές συνέπειες στην υγιεινή του στόματος.

Σύμφωνα με τους ερευνητές η χρήση ηλεκτρονικών τσιγάρων φθείρει πολύ τα δόντια ενώ παράλληλα κάνει τη στοματική κοιλότητα φιλόξενη στα βακτήρια και γενικότερα δημιουργείται ένα περιβάλλον που ευνοεί το σάπισμα των δοντιών.

Οι ερευνητές κατέληξαν στα συμπεράσματα τους μελετώντας δεδομένα 13 χιλιάδων ατόμων ηλικίας άνω των 16 ετών που επισκέφτηκαν τις οδοντιατρικές κλινικές του πανεπιστημίου Tufts την τελευταία τριετία.

Όπως αναφέρουν ο κίνδυνος δημιουργίας κοιλοτήτων στα δόντια (οι γνωστές «κουφάλες) αυξάνεται κατακόρυφα σε άτομα που καπνίζουν ηλεκτρονικά τσιγάρα και για αυτό τον λόγο πρέπει οι ατμιστές να λαμβάνουν επιπλέον φροντίδα και μέτρα προστασίας από τη συγκεκριμένη ζημιά στα δόντια τους.