Τρένο στην Κρήτη; Ναι και μάλιστα κερδοφόρο

Βιώσιμος είναι ο σιδηρόδρομος στην Κρήτη, εφόσον "τρέχει" γρηγορότερα από τα άλλα μέσα (200 χλμ/ώρα) και εξυπηρετεί το σύνολο του νησιού. Μελέτη της Σχολής Αρχιτεκτονικής, του Βασιλικού Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Στοκχόλμηςμιλά για μονή γραμμή μήκους 145 χλμ.ηλεκτροκινούμενη, σηματοδοτούμενη και κανονικού εύρους (1.435 mm).

Υπολογίζεται ότι στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της γραμμής θα υπάρχουν 650.000 επιβάτες, αλλά και εμπορευματική κίνηση που θα ανέρχεται στο 7% της συνολικής. Σύμφωνα με τη μελέτη, θα δημιουργηθούν 17 σταθμοί σε Χανιά, Σούδα, Καλύβες, Βρύσες, Γεωργιούπολη, Ατσιπόπουλο, Ρέθυμνο, Σκαλέτα, Πέραμα, Γεροποτάμου, Δοξαρό, Αλοιδες, Δαμάστας, Γάζι, Κνωσό, Ηράκλειο και στο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης».
Η μέγιστη ταχύτητα των συρμών υπολογίζεται σε 200 χλμ./ώρα, τα δρομολόγια θα εκτελούνται κάθε 90 λεπτά τον χειμώνα και 45 λεπτά το καλοκαίρι, ενώ η λειτουργία σιδηροδρόμων θα οδηγήσει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 2.340 τόνους.
Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης